Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie topic #10

Depressie topic #10

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Afterlife
Afterlife

Afterlife is offline

[153]
Afterlife zei op 18 dec 2011 - 15:50:
Ik was de laatste in het vorige topic.
Hier een nieuw n__n



Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 4 maart 2012 - 18:47:
Aargh ): Kan je niet iemand anders laten bestellen?

MickyMuis
MickyMuis

MickyMuis is offline

[329]
MickyMuis zei op 5 maart 2012 - 7:40:
Ik heb gisteren ruzie gehad met mijn ouders over de aanschaf van een nieuwe laptop. Zij vinden het niet nodig, zij vinden het nodig hem steeds om de paar maanden schoon te maken. Het zou nota bene van mijn eigen geld zijn. Toen mijn stiefmoeder ook nog suggereerde dat ik had gezegd dat ik een Mac wilde knapte ik helemaal, ik heb die laptop alleen maar als voorbeeld gegeven als laptop waarvan je weet dat hij lang meegaat. Ik heb nooit gezegd dat ik die per se wil, als het maar een betere laptop is dan die ik nu heb. Volgens mij vond ze me ook ondankbaar, omdat mijn vader al die moeite doet hem schoon te maken en ik boos ben. Terwijl ik altijd alle tips van mijn vader heb opgevolgd om hem beter te laten lopen, die hebben gewoon niet geholpen. Ik wil gewoon geen laptop meer die ik niet kan vertrouwen omdat hij oververhit kan raken. KutAcer.

Celestial
Celestial

Celestial is offline

[1216]
Celestial zei op 5 maart 2012 - 9:58:
Keelpijn ¬¬

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 5 maart 2012 - 12:40:
Ik heb gisteren ruzie gehad met mijn ouders over de aanschaf van een nieuwe laptop. Zij vinden het niet nodig, zij vinden het nodig hem steeds om de paar maanden schoon te maken. Het zou nota bene van mijn eigen geld zijn. Toen mijn stiefmoeder ook nog suggereerde dat ik had gezegd dat ik een Mac wilde knapte ik helemaal, ik heb die laptop alleen maar als voorbeeld gegeven als laptop waarvan je weet dat hij lang meegaat. Ik heb nooit gezegd dat ik die per se wil, als het maar een betere laptop is dan die ik nu heb. Volgens mij vond ze me ook ondankbaar, omdat mijn vader al die moeite doet hem schoon te maken en ik boos ben. Terwijl ik altijd alle tips van mijn vader heb opgevolgd om hem beter te laten lopen, die hebben gewoon niet geholpen. Ik wil gewoon geen laptop meer die ik niet kan vertrouwen omdat hij oververhit kan raken. KutAcer.

Ik snap je ouders wel: als je in se geen nieuwe laptop nodig hebt, waarom zou je er dan nu je geld aan uitgeven? Over een paar jaar is die laptop dan ook weer verouderd en kan je weer een nieuwe kopen. Als over een tijdje je huidige laptop kapot gaat, en je geeft dan geld uit aan een andere laptop, heb je ook echt nieuw materiaal. En bovendien kan een laptop van tijd tot tijd opruimen en opkuisen wonderen doen voor zijn werking!
Maar verder ben ik het volledig met je eens: Acer sucks. Of om het met uitgebreidere bewoordingen (niet de mijne) te zeggen: "ik kots all over Acer". Ik had er zelf ook eentje, en dat was hem gewoon niet. Toch ben ik hem blijven gebruiken totdat mijn ouders zelf voorstelden dat ik een andere laptop nam. Omdat ik in principe het geld beter kon sparen totdat ik echt een nieuwe moest kopen, zodat ik niet tegen de tijd dat de mijne hypothetisch gezien kapot zou zijn, al met eentje zou zitten die al twee jaar verouderd is.
Waarom precies wil je een nieuwe laptop kopen dan? Als je redenen vooral terug te voeren zijn op "een Mac is leuk", dan snap ik dat je ouders je daartegen willen beschermen. Maar als je redenen meer de kant uitgaan van: "Hij loopt telkens vast, de batterij gaat maar een halfuur mee (als je in colleges noteert met je laptop bv, dat was mijn basic problem), hij is te traag en dat valt niet te verhelpen met opruimen, etc. - dan heb je meer kansen dat je hen overtuigt, zolang je rustig blijft en je argumenten rustig en logisch naar voren brengt. Veel succes ermee, ik hoop dat je hen kan overtuigen!

MickyMuis
MickyMuis

MickyMuis is offline

[329]
MickyMuis zei op 5 maart 2012 - 19:44:
(...)
Ik snap je ouders wel: als je in se geen nieuwe laptop nodig hebt, waarom zou je er dan nu je geld aan uitgeven? Over een paar jaar is die laptop dan ook weer verouderd en kan je weer een nieuwe kopen. Als over een tijdje je huidige laptop kapot gaat, en je geeft dan geld uit aan een andere laptop, heb je ook echt nieuw materiaal. En bovendien kan een laptop van tijd tot tijd opruimen en opkuisen wonderen doen voor zijn werking!
Maar verder ben ik het volledig met je eens: Acer sucks. Of om het met uitgebreidere bewoordingen (niet de mijne) te zeggen: "ik kots all over Acer". Ik had er zelf ook eentje, en dat was hem gewoon niet. Toch ben ik hem blijven gebruiken totdat mijn ouders zelf voorstelden dat ik een andere laptop nam. Omdat ik in principe het geld beter kon sparen totdat ik echt een nieuwe moest kopen, zodat ik niet tegen de tijd dat de mijne hypothetisch gezien kapot zou zijn, al met eentje zou zitten die al twee jaar verouderd is.
Waarom precies wil je een nieuwe laptop kopen dan? Als je redenen vooral terug te voeren zijn op "een Mac is leuk", dan snap ik dat je ouders je daartegen willen beschermen. Maar als je redenen meer de kant uitgaan van: "Hij loopt telkens vast, de batterij gaat maar een halfuur mee (als je in colleges noteert met je laptop bv, dat was mijn basic problem), hij is te traag en dat valt niet te verhelpen met opruimen, etc. - dan heb je meer kansen dat je hen overtuigt, zolang je rustig blijft en je argumenten rustig en logisch naar voren brengt. Veel succes ermee, ik hoop dat je hen kan overtuigen!


Ik heb de kans niet bepaald gekregen om me rustig uit te drukken omdat mijn stiefmoeder van conclusie naar conclusie springt (as we speak liep hij net weer vast). Hij is gisteren opgeschoond door mijn vader, voor de 9de keer ofzo. En nee, hij is er niet sneller op geworden. Loopt nog steeds vast en ik heb er inmiddels geen plezier meer van. (Hij liep inmiddels voor de tweede keer vast) Ik ben er elke dag mee bezig, niet eens voor school want daar zit ik allang niet meer op. Maar wel met mijn FF's en internet natuurlijk. En ja, nu zet ik het allemaal wel op een usb, maar ik zie het gebeuren dat hij straks keihard "BAM" zegt en ik dan gelijk blijk te hebben in het feit dat hij gewoon op is. Plus, mijn vader heeft ook een Acer gehad, hij had precies dezelfde problemen, en wat doet hij? Een nieuwe kopen. En omdat die van hem vier jaar me is gegaan vinden ze blijkbaar dat die van mij ook per se zo lang mee moet gaan.
Ook zei mijn stiefmoeder hoogstens een maand geleden nog: Mick, je hebt op je spaarrekening zoveel euro dat je je reis naar Japan feitelijk kunt maken. Leuk, dus ik kan wel een reis naar Japan maken, van €3500,- maar een nieuwe laptop ho maar? Nu krijg ik ineens te horen: Ja, nee, stel je krijgt een appartement aangeboden, heb je wel geld nodig voor meubels enzo, nou dan heb je wel meer nodig dan je nu hebt.
Dus blijkbaar roep ik meteen "ja" op het eerste het beste appartement wat ik aangeboden krijg. En als ik dan mijn vader confronteer met het feit dat hij wel zijn Acer vervangen heeft krijg ik niks terug. Sorry, ik vind dat gewoon niet kloppen, en de vergelijkingen die gemaakt worden gaan nergens over.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 5 maart 2012 - 19:53:
Laptops gaan echt maar een paar jaar mee tegenwoordig, tenzij je een duur apparaat van over de duizend euro koopt met allerlei hoogstaande prestatiegerichte inhoudselementen. En in begrijp je frustratie wel - erger dan het feit dat ze nee zeggen, is hoe ze argumenteren en hoe ze niet lijken te luisteren naar jouw argumenten, en vooral hoe appels hier met peren vergeleken worden. Dat zijn ouders, I fear. :/
Misschien moet je eens in een winkel specificaties laten navragen en aan je ouders uitleggen waarom een bepaalde laptop qua prijs/kwaliteit veel voordeliger is dan je huidige Acer? Ik denk dat je ouders je argumenten al sneller geloven als een "bekwaam" iemand ze geeft, dan als jijzelf ze geeft.
Overigens is het natuurlijk jouw geld en geef jij dat uit zoals je het zelf leuk vindt, al snap ik wel dat ze je willen behoeden voor te impulsieve aankopen. Maar ik denk dat je groot genoeg bent om uit je fouten te leren, nee?

MickyMuis
MickyMuis

MickyMuis is offline

[329]
MickyMuis zei op 5 maart 2012 - 20:09:
Ja, ik snap idd ook wel dat ze me voor bepaalde dingen willen behoeden. Daarom hebben ze mijn geld ook in beheer, ik weet dat ik een gat in mijn hand heb als ik weet dat ik geld heb. Maar dit is een aankoop waar ik sowieso al een half jaar over bezig ben. Terwijl de Acer al anderhalf jaar zo verrot doet. Ik vind het knap van mezelf dat ik zoveel geduld heb gehad. Al heb ik mezelf natuurlijk wel meerdere malen moeten weerstaan hem niet uit het raam te kletteren met zijn kuren.
En ja, eerlijk gezegd vind ik ook dat ik enig zeggenschap over mijn geld mag hebben. Ik ken iemand die computertechneut is geweest, die wilt er naar kijken, dus dat was voor mezelf min of meer wel een plan. Maar dat neemt niet weg dat ik persoonlijk vind dat ik een nieuwe nodig heb. Maar ik vind het niet leuk dat ik kind of met "bewijs" aan moet komen dat Acer echt zo'n rotmerk is. Het gaat om een laptop, niet om een moord. >.>

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 5 maart 2012 - 20:21:
Acer is een rotmerk. Er zijn hier al meerdere mensen die dat zeggen XD. Ik had hiervoor een acer. Die heb ik zo'n 2-3 jaar gehad. Nu doet ie het helemaal niet meer.

MickyMuis
MickyMuis

MickyMuis is offline

[329]
MickyMuis zei op 5 maart 2012 - 20:38:
Acer is een rotmerk. Er zijn hier al meerdere mensen die dat zeggen XD. Ik had hiervoor een acer. Die heb ik zo'n 2-3 jaar gehad. Nu doet ie het helemaal niet meer.


Mag ik dit als bewijsmateriaal gebruiken?

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 5 maart 2012 - 20:39:
Acer is inderdaad een rotmerk. Maar... het feit dat het een rotmerk alléén is niet echt een reden om een nieuwe laptop te kopen. Ik hoop dat je je ouders kunt overtuigen van de gebreken van je laptop, want ik snap wel dat het onzinnig is om een nieuwe laptop te kopen als de jouwe in feite nog werkt. (De mijne werkte nog prima. Hij was alleen super traag, super zwaar, super groot, en super snel uitgeput, zodat ik hem nergens mee naartoe kon nemen en dat is wel essentieel voor lessen. Daarom heb ik een andere laptop, al stoort het me ergens wel dat ik nu een Acer hier heb liggen die nog helemaal functioneert zoals het moet, maar niet gebruikt wordt.)

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 5 maart 2012 - 20:43:
Van mij mag je, hahaha

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 5 maart 2012 - 22:24:
Breng je laptop hierheen. Hier gaat alles de laatste tijd spontaan stuk.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 5 maart 2012 - 23:17:
Wij hebben ook Acer op school, en daar mankeert constant iets aan. We zitten bijvoorbeeld in een computerlokaal met 18 computers, met een klas van 18 leerlingen, maar er zijn 4 computers kapot. Dat betekent dus 's ochtends naar het lokaal spurten voor een plek aan een werkende pc, en liefst niet naast een kapotte want dan zit er de hele les een pissige medeleerling over je schouder mee te volgen. En ze lopen vast en ze gaan zo vreselijk langzaam en ze maken een vreselijk lawaai als ze te warm worden. Acer... -werpt handen ten hemel-

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 5 maart 2012 - 23:37:
Acer zuigt. Ik heb er een (hij doet het nog) maar hij overheat en de accu is kapot.

Nu hebben we een HP. Fijn dingetje, na een jaar of 2 nog best snel, alleen kan-ie wat warm worden.
De printer die je er bij krijgt zuigt btw. Meteen op marktplaats gooien.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 6 maart 2012 - 0:32:
Ik ben dol op HP's. <3 Ook al ging de vorige vlak nadat de garantie verlopen was stuk (eigenlijk binnen de garantie, maar de computerwinkel zette er nieuwe software op en toen werkte hij net lang genoeg om ermee te stoppen nadat de garantie verlopen was. --" ) Deze is best awesome, though, hoewel het touchpad echt verschrikkelijk is.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20