Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Nieuwstopic

Nieuwstopic

1 2 3
Celestial
Celestial

Celestial is offline

[1216]
Celestial zei op 24 feb 2012 - 18:16:
Ik dacht eens even wat nieuws. Op hyves staan vaak nieuwsberichten en vele kijken naar het journaal. Nou dit topic is om te discussiëren over het nieuws. Plaats hier nieuwsberichten die jij belangrijk vindt. Daar kan dan over gepraat worden. Hopelijk is dit een goed ideetje? ;$



Nianne
Nianne

Nianne is offline

[67]
Nianne zei op 24 feb 2012 - 23:03:
Ik vond dat dat van dat kind van 9 echt vreselijk, dat die schoonmoeder dat kind 3 uren zonder pauzes heeft laten rennen waardoor ze overleed.. Alleen maar omdat ze gelogen had over het eten van chocoalde. Kom op zeg, dat doe je toch niet.. Daar schrok ik erg van..

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 24 feb 2012 - 23:12:
Ik geloof dat het al eens is gezegd, maar what'shisname... Rick Santorum is een idioot. En ik snap niet waarom de Nederlandse ambassade geen verhaal bij hem gaat halen, want Nederland wordt goed beschouwd nu gewoon belachelijk gemaakt door één of andere lul die nergens anders campagne mee kan voeren dus het maar op deze manier probeert.
Oh, en nog iets, what the fuck heeft een klein kut landje als Nederland nou met Amerika te maken? Some people... ugh. >_>

MickyMuis
MickyMuis

MickyMuis is offline

[329]
MickyMuis zei op 24 feb 2012 - 23:16:
Ik vond het nieuws over prins Friso vandaag behoorlijk heftig. Hij heeft dus hersenletsel en het is nog steeds de vraag of hij wel uit de coma komt. Heavy voor de familie en vrienden van Friso, en ook zeker niet onbelangrijk, zijn kinderen.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 24 feb 2012 - 23:53:
Laten we eerlijk zijn, de kans dat hij nog uit dat coma komt is nihil. Hij is gewoon hersendood, en het enige dat hem nog in leven houdt is de apparatuur.
Om eerlijk te zijn, vind ik het eigenlijk maar een eikel. Hij heeft inderdaad een familie, dan zou je beter moeten weten dan buiten de pistes om, op een steile helling nog wel en ook nog eens terwijl er waarschuwingen werden uitgegeven dat er kans was op lawines, te gaan skiën. Dat doe je je familie toch niet aan?
Maar het is wel erg voor z'n familie en vrienden, ja.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 25 feb 2012 - 9:13:
En het nieuws over die hersenbeschadiging was heel erg voorspelbaar. En verder wat Elise zegt.
Also, over Rick Santorum.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 feb 2012 - 12:06:
Als Elise gelijk heeft en hij hersendood is (ik ben niet helemaal op de hoogte want het boeit me eigenlijk niet zo veel), dan zal hij nooit meer wakker worden. Dus als er nog een kans is dat hij wakker wordt, is hij hoogstwaarschijnlijk in vegetatieve toestand. Dat is de ergste vorm van hersenbeschadiging die nog een kans heeft op overleving. Ik heb vorige week mijn referaat erover gehouden of niet de artsen dan degene moeten zijn die mogen beslissen of het leven van de patiënt vroegtijdig beëindigd mag worden.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 25 feb 2012 - 12:10:
Wat ik vooral irritant vind aan prins Friso (niet aan hem persoonlijk, eigenlijk) is dat het zo'n enorme mediahype geworden is. De afgelopen week stond het in alle kranten en besteedde het journaal steeds vijf í  tien minuten aan nutteloze reportages over het ongeluk, waarin er steeds werd gezegd dat er nog niets bekend is. Goed, nog niks bekend, dus what's with all the reportages? --'
Volgens mij is hij niet hersendood? De artsen vermoedden toch dat hij zonder apparatuur zelf kan ademen en zo, dan is hij niet hersendood. & de familie was al op zoek naar een revalidatiecentrum. Dat klinkt niet alsof hij hersendood is.

(En Santorum is een eikel.)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 feb 2012 - 12:19:
Wat ik vooral irritant vind aan prins Friso (niet aan hem persoonlijk, eigenlijk) is dat het zo'n enorme mediahype geworden is. De afgelopen week stond het in alle kranten en besteedde het journaal steeds vijf í  tien minuten aan nutteloze reportages over het ongeluk, waarin er steeds werd gezegd dat er nog niets bekend is. Goed, nog niks bekend, dus what's with all the reportages? --'
Volgens mij is hij niet hersendood? De artsen vermoedden toch dat hij zonder apparatuur zelf kan ademen en zo, dan is hij niet hersendood. & de familie was al op zoek naar een revalidatiecentrum. Dat klinkt niet alsof hij hersendood is.

(En Santorum is een eikel.)
Dat klinkt ook als vegetatieve toestand. Iemand in die toestand heeft namelijk wel een dag- en nachtritme. De patiënt heeft overdag zijn of haar ogen open, kan soms zelfs de indruk maken rond te kijken en kan zonder apparatuur ademen.
Maar de vegetatieve toestand wordt wel zo'n drie van de tien keer verkeerd gediagnostiseerd.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 25 feb 2012 - 12:27:
Yesh, maar vegetatieve toestand is toch niet hetzelfde als hersendood? o.o Of verwar ik nu dingen?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 feb 2012 - 12:39:
Yesh, maar vegetatieve toestand is toch niet hetzelfde als hersendood? o.o Of verwar ik nu dingen?
Klopt, het is niet hetzelfde. That's my point :'

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 25 feb 2012 - 14:39:
Oh, right. *fail* Het was nog vroeg. *kuch*

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 25 feb 2012 - 19:37:
Oh, my bad, ik dacht dat ik gehoord had dat hij hersendood was. Nja. /shrug

BABBELICIOUS
BABBELICIOUS

BABBELICIOUS is offline

[2203]
BABBELICIOUS zei op 27 feb 2012 - 16:49:
Kijk, ik vind het heel erg wat er met Friso gebeurd is.. Maar we moeten ons allemaal wel realiseren dat zo'n dingen vaker gebeuren, en dat je er dan niets over hoort... Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik t niet heel erg vind wat er gebeurd is, want natuurlijk vind ik het WEL erg, vooral voor Mabel en de kinderen & de rest van de familie & vrienden... En ik ben het met Dezh eens wat betreft de hype.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 11 maart 2012 - 13:07:
Over die mediahype heeft Nadezhda gelijk: zelfs bij ons was het op het nieuws. Niet één keer, en niet gewoon een update in het kort. Nee, het was het openingsitem in het journaal (van de "betere" zender, a.k.a. het journaal dat normaal gezien begint met de politieke updates) en het ging een kwartier lang door, inclusief uitleg van dokters over hersenbeschadiging, en reportages over de Nederlandse koninklijke familie. Ik begrijp dat het heftig is, maar... het is zijn eigen schuld, right? Een piste is niet voor niets uitgestippeld en bepaald. En - wat hebben Belgen eraan om elke dag kwartierlange updates te horen over een prins van Nederland, die niet eens troonopvolger is? Een update van twee minuten had ook volstaan, maar soit.
En dan die beelden over hoe Beatrix en familieleden elkaar vasthouden en steunen - dat is wat elke familie zou doen als ze een familielid dreigen te verliezen, eikels. Gun die mensen wat privacy.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 maart 2015 - 20:10:
Oud topic omhoog maar ik vind het wel een interessant topic.

1. VVD wilt dat Europa de grenzen dichtgooit. Ik snap dat het dweilen met de kraan open is, maar dit gaat ook niet helpen en is niet humaan.
2. Wat denken jullie van de situatie in Jemen? Al Qaida én IS zijn er nu in gemengd.



1 2 3