Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #184

Offtopic #184

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 aug 2012 - 17:43:
LIAAAM.

Ik heb serieus nog nooit een offtopic gemaakt.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 aug 2012 - 17:44:
Oh, dat zie ik inderdaad wel eens langskomen. "Je hebt me aan het huilen gebracht!" (ik heb de vrijheid genomen spelfouten en overbodige uitroeptekens te negeren) in een reactie onder een hoofdstuk waar ik alleen maar om heb kunnen lachen.

JustDream
JustDream

JustDream is offline

[446]
JustDream zei op 17 aug 2012 - 17:47:
Vergeet dan ook de emoticons niet. () <- vooral deze
Mijn hoofdpersonage heeft ruzie met zijn vader, krijgt een verjaardagscadeautje en dat is het, dan en daar huilt iemand om. Like whut?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 aug 2012 - 17:48:
Hele emotionele ruzie? Of hele emotionele lezer?

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 17 aug 2012 - 17:53:
Oh, dat zie ik inderdaad wel eens langskomen. "Je hebt me aan het huilen gebracht!" (ik heb de vrijheid genomen spelfouten en overbodige uitroeptekens te negeren) in een reactie onder een hoofdstuk waar ik alleen maar om heb kunnen lachen.

Of je leest een crap verhaal en je weet niet of je moet lachen of huilen, en dan staan er tien pagina's met reacties onder í  la "wat kan jij goed schrijven, super verhaal!".
&then I break stuff. (:

JustDream
JustDream

JustDream is offline

[446]
JustDream zei op 17 aug 2012 - 17:57:
Ik denk emotionele lezer, want dit is eigenlijk de ruzie, hoewel het niet echt een ruzie is:
Een paar uur later kwam zijn vader thuis, hij had gedronken en was overduidelijk niet meteen naar huis gekomen. Hij sprak dubbel en onduidelijk, het was gewoon erg om te zien.
H-het is je verjaardag, toch? mompelde zijn vader, die naar de zetel strompelde. Jason, die in de andere zetel zat, keek bedenkelijk naar zijn hem, maar knikte.
Spreek, joch, zei zijn vader met een vreemde stem, niet meteen kwaad maar hij leek ook niet al te goed gezind. Want zo kan ik niets verstaan.
Ja, stamelde Jason, die zijn vader nog nooit eerder dronken had gezien. Meestal ging hij pas s avonds drinken, dan was hij thuis wanneer Jason al lag te slapen en merkte hij het niet meteen. Wat Jason wel wist, was dat zijn vader graag en vooral veel dronk, vooral de sterkere goedjes.
Is dit nu onze zoon? gromde zijn vader. Te timide om nog een woord te spreken. Jason ging de zetel uit, als in een automatisme, en wilde naar zijn kamer gaan, maar zijn vader greep zijn arm beet.
Niet weglopen, ventje, zei zijn vader opeens, luider dan ervoor. William was tenminste niet zon jongen. Hij was dapper, sterk. Het tegenovergestelde van jou. Waarom ben je niet meer zoals William? Het zou je goed doen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 aug 2012 - 18:08:
Ik geef toe dat de tranen niet over mijn wangen stromen, maar het is wel zielig. ):

JustDream
JustDream

JustDream is offline

[446]
JustDream zei op 17 aug 2012 - 18:11:
Really? Dat is like, nog niet eens het zieligste hoofdstuk. Not even close.

@Do -I can call you do, right?-,
Véél te bekend, jammer genoeg.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 17 aug 2012 - 18:18:
That's my name

Het was mss bij wijze van spreken, huilen als "awhh, ik heb een krop in mijn keel, wat zieeeelig!". Het is een triest stuk, en misschien heeft jouw lezer ook meer een band met de personages omdat zij het verhaal volgt, maar om te zeggen dat ik ervan ga huilen? Niet echt.

-maar ik ben meer zo iemand die huilt bij Harry Potter als Sirius doodgaat, of toen ik LOTR uit had-

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 17 aug 2012 - 18:22:
-maar ik ben meer zo iemand die huilt bij Harry Potter als Sirius doodgaat, of toen ik LOTR uit had-


Toen dat met Sirius gebeurde, heb ik echt echt echt echt héél hard geweend. En ik ben daar echt een paar dagen 'down' door geweest. Tegen iedereen die het boek al uit had dingen zeggen als 'Maar hoe KON ze dat nu doen?', en mij opwinden omdat iedereen daar zo snel over was en daar niet zo hard aan tilde.... Aaah, the good times. <3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 aug 2012 - 18:28:
Ik moest huilen toen Perkamentus dood ging D:
Daar was ik ook een paar dagen van de kaart van.

JustDream
JustDream

JustDream is offline

[446]
JustDream zei op 17 aug 2012 - 18:33:
Zou kunnen,
ik heb eigenlijk nooit gehuild bij een Harry Potter boek, niet toen Sirius dood ging, of Perkamentus ook niet bij Dobby. Meh, ik heb gewoon niet echt een band met het verhaal denk ik.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 aug 2012 - 18:35:
Ik moest ook huilen toen Perkamemtus doodging. Bij Sirius was ik te jong denk ik. Mama las toen voor, dat is toch anders.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 17 aug 2012 - 18:40:
(...)

Toen dat met Sirius gebeurde, heb ik echt echt echt echt héél hard geweend. En ik ben daar echt een paar dagen 'down' door geweest. Tegen iedereen die het boek al uit had dingen zeggen als 'Maar hoe KON ze dat nu doen?', en mij opwinden omdat iedereen daar zo snel over was en daar niet zo hard aan tilde.... Aaah, the good times. <3

-highfive-
Oh guurl, let me tell you. Ik zat in het derde middelbaar toen Orde van de Fenix uit kwam en ik zat al de hele dag en avond te lezen. De volgende dag had ik informatica, maar mijn boek was tegen tien uur 's avonds nog maar halverwege. Ik wens mijn ouders welterusten maar natuurlijk ga ik niet slapen als er een Harry Potter op mijn nachtkastje ligt. Papa rook onraad en toen hij om elf uur voor de derde keer kwam zeggen dat mijn licht nu echt uit moest, nam hij mijn boek mee om mij tegen mezelf te beschermen. Om middernacht sliepen mijn ouders en toen sloop ik als een ware ninja hun kamer binnen om mijn boek terug te halen, en toen ben ik blijven lezen, en opeens was het uit en ik kijk naar mijn wekker en het is zeven uur 's ochtends. Toen mama mij kwam oproepen had ze het meteen door, en kwaad! Je hebt straks examen!
Dus ik naar school, zo wit als een lijk, geeuwen, en met dikke ogen van het wenen. Mijn klasgenootjes (geen HP-lezers) vroegen wat er was en ik kon alleen maar "Sirius is dood" zeggen.
Maar ik had toch lekker in de 80% voor dat examen ^^ Dus Harry Potter is officieel goed voor je!

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 17 aug 2012 - 18:47:
^ Ja - alles aan dit: ja!
Je hebt zo'n momenten in je leven dat je exact weet wat je aan het doen was toen er iets belangrijks gebeurde (bv. 9/11 ofzoiets), en 'Het moment waarop je ontdekte dat Sirius doodging in Harry Potter' is voor mij een van die belangrijke momenten. :'D

En ik was stiekem blij toen Perkie dood ging. Heb er nooit veel van moeten hebben.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 17 aug 2012 - 19:20:
En ik was stiekem blij toen Perkie dood ging. Heb er nooit veel van moeten hebben.

Kijk, dat snap ik niet! Verbazingwekkend veel HP-fans hebben dat dus, die anti-Dumbledore-gevoelens. And I ask you why? Why?! Hij is de briljante mentor, het alwetende onoverwinnelijke Gandalf-personage, en de opgewekte (and slightly mental) grootvader. Zoals Rowling hem neerzet kan je toch echt geen hekel aan hem hebben?

(De film-Dumbledore is iets anders, he scares me. o_o)



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19