Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #184

Offtopic #184

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 aug 2012 - 17:43:
LIAAAM.

Ik heb serieus nog nooit een offtopic gemaakt.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 aug 2012 - 19:22:
Is het trouwens waar, dat Perkamentus helemaal niets om Harry [ik zou bijna Hazza typen] gaf, en hem alleen wilde als wapen op Voldemort te vermoorden? Want het is lang geleden dat ik die boeken voor het laatst las, maar naar ik mij herinner kreeg ik altijd de indruk dat 'ie wel degelijk om dat joch gaf.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 aug 2012 - 19:23:
Ik vond het echt vreselijk toen Perkie dood ging. Ik wist al van te voren dat het zou gebeuren, maar alsnog was ik gechoqueerd omdat ik hem als een soort van onsterflijk of onoverwinnelijk beschouwde, denk ik.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 17 aug 2012 - 19:30:
Ik vond het echt vreselijk toen Perkie dood ging. Ik wist al van te voren dat het zou gebeuren, maar alsnog was ik gechoqueerd omdat ik hem als een soort van onsterflijk of onoverwinnelijk beschouwde, denk ik.

DAT, JA. PRECIES DAT. </3

En Bo: Tuurlijk gaf 'ie wel om Harry. Dat zie je duidelijk in de boeken, maar in de films hebben ze van Perkamentus een kwaaie ouwe vent gemaakt die steeds staat te schreeuwen (dat weiger ik te snappen, in de boeken is het juist één van zijn sterkste punten dat hij altijd kalm blijft). Het wordt ergens gezegd (door Sneep, dacht ik?) dat Perkamentus Harry als een wapen zag en verder niks, maar het tegendeel wordt snel bewezen. Helemaal bij dat stuk in het station, of op het einde met de portretten in het kantoor van het schoolhoofd.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 aug 2012 - 19:36:
Good, want ik weigerde dat te geloven.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 aug 2012 - 20:01:
In een herinnering ziet Harry een gesprek tussen Perkie en Sneep, waarin Perkie zegt dat Voldemort Harry uiteindelijk zal moeten vermoorden en dat hij dat vanaf het begin al wist.
Dat betekent echter niet dat hij niet om hem gaf. (':

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 17 aug 2012 - 20:12:
Ja, Sneep schreeuwt in dat gesprek in de hersenpan dat Perkie Harry alleen maar had beschermt en laten opgroeien en blablabla om hem uiteindlijk dood te laten gaan. En dan zegt Perie spottend iets van: ' Je bent toch niet van hem gaan houden Severus?'.

En Harry als ie net heeft gehoord dat hij dood moet, denkt iets van 'Oh wat een mooie oplossing, om degene die Voldemort aan de dood helpt, degene te laten zijn die zelf ook dood moet. Twee missies in één persoon.' en hij denkt iets van 'Terwijl ik de gruzielementen weghaalde, zaagde ik tegelijkertijd aan de kettingen die mij aan dit leven binden' En ik zeg het helemaal verkeerd, maar bluh.

Maar Perkie houd wel van Harry.

En ik heb zo hard gehuild toen Sirius doodging, en bij Perkie was ik ook hélemaal overstuur. En bij dobby ook. En bij Fred was ik ontroostbaar en mikte ik mijn boek door de kamer.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 17 aug 2012 - 20:18:
Oh ja. Fred. Thanks for reminding me. :'
Maar om één of andere reden vond ik Lupin en Tonks het ergst. Misschien omdat het zo matter-of-factly werd neergezet, en om dat pasgeboren zoontje.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 aug 2012 - 20:25:
Ik las laatst dat Oliver Phelps het acteren bij Freds dood niet lastig vond, aangezien hij tijdens het schieten van de scène zich bedacht hoe het zou zijn als het niet om Fred en George ging, maar om James en hemzelf. ):

Edit: dit. Van een of ander forum geplukt, weet niet of het echt is, maar toch.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 17 aug 2012 - 21:01:
Ik was bij al die figuren equally geschokt & verontwaardigd, zo van "Waarom juist zij? o.o" Bij Fred moest ik huilen, daar heb ik m'n boek ook weggesmeten. En om die reden was ik zo kwaad dat Lupos en Tops als dood werden vermeld, want dat kwam ook echt even nog terzijde genoemd, toch? .__.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 17 aug 2012 - 21:20:
Ik was bij al die figuren equally geschokt & verontwaardigd, zo van "Waarom juist zij? o.o" Bij Fred moest ik huilen, daar heb ik m'n boek ook weggesmeten. En om die reden was ik zo kwaad dat Lupos en Tops als dood werden vermeld, want dat kwam ook echt even nog terzijde genoemd, toch? .__.

Het is wel een fantastische techniek, though. Net omdat het er zo kurkdroog stond kwam het dubbel zo hard aan. Rowling is an evil genius.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 aug 2012 - 21:21:
Ik wilde het bij Fred echt niet geloven. De pagina's daarna heb ik gelezen met het idee van: nee, het is niet waar, het is niet waar. Bij hem kwam het dus ook onverwachts, niet dat ik hem als onoverwinnelijk zag, maar ik had simpelweg niet helemaal bedacht dat iemand de lieve en grappige Freddie iets aan kon doen. Bij Perkie weet je natuurlijk dat Voldie hem uit de weg geruimd wil hebben, maar ik had blijkbaar bij Fred niet bedacht dat hij in een gevecht gedood zou kunnen worden, denk ik.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 17 aug 2012 - 21:25:
True that. & dat wat Emma zegt, ja. Het is gewoon zo random en uncalled-for dat Fred doodgaat. :/

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 18 aug 2012 - 1:24:
Het is ook gewoon zo'n zinloze dood. Dat wordt zo goed neergezet, hoe zinloos een oorlog eigenlijk is. Want wat heeft het voor zin voor de vijand dat Fred dood is, niets toch? Dus WAAROM.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 aug 2012 - 10:04:
De dood van Kasper Krauwel vond ik trouwens ook heel erg. ):

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 18 aug 2012 - 11:19:
Guys, you just killed me.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20