Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #185

Offtopic #185

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 26 aug 2012 - 19:31:
You must stay drunk on writing so reality cannot destroy you.
~Ray Bradbury



neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 6 sep 2012 - 18:20:
Ah mooizo
Haveee fun<3

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 6 sep 2012 - 18:25:
@ Emma: zo cool! o.o Dat je dat durft. I'm impressed.

@ Bodine: wel, ik moest voor ontwikkelingspsychopathalogie een stukje van 500-1000 woorden schrijven over een beroemd iemand die vanaf de jeugd met psychische problemen te kampen heeft [gehad]. Ontwikkelingspsychopathalogie gaat over psychische stoornissen [= psychopathalogie] die gediagnosticeerd worden bij kinderen / jongeren [= het ontwikkelingsaspect]. En op de lijst van mogelijke personen stond Kurt Cobain. En toen was ik van "I choose you!" en zodoende. ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 sep 2012 - 18:47:
Ja Oké, maar waarom is het zo deprimerend? ^^

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 8 sep 2012 - 16:48:
Omdat Kurt Cobain een deprimerend leven had? ^^" Het is niet heel opwekkend om te lezen over een heroïneverslaving & onder een brug slapen & uiteindelijk een kogel door z'n hoofd.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 sep 2012 - 16:51:
Hallo lieve mensen, ik is weer present voor iets meer dan een uur!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 sep 2012 - 17:03:
<3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 sep 2012 - 17:07:
Het is raar om te zien dat ik rond vijf uur post terwijl het hier pas drie uur is. ^^"

Maar. Wat is het hier rustig. ._.
Ik ben hier sinds donderdag niet geweest en ik heb maar vier posts in het offtopic gemist. Hmmmm.

Ik ben dit weekend in Cape Coast geweest en ik heb het zowaar koud gehad! Geen grapje. We zaten midden in de nacht op het strand om een zandkasteel te maken en ik had geen vest dus het was koud. Hele nieuwe ervaring in Afrika.
Hier nog iets gebeurd?^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 sep 2012 - 17:11:
Ik wilde net vragen hoe laat het was XD
en het klinkt alsof je al vrienden hebt gemaakt! ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 sep 2012 - 17:20:
Ja hoor. We hebben elke woensdag een meeting met alle vrijwilligers, ondertussen zijn we met zeventien. Allemaal meisjes (jongens doen vreemd genoeg blijkbaar niet aan vrijwilligerswerk) en tot nu toe is iedereen wel aardig. Maar een van mijn housemates, Abby, is erg tof en ik kan het heel goed met Beth vinden, die helaas deze vrijdag alweer vertrekt. Maar er zijn vrijdag drie Deense meisjes gearriveerd en een daarvan is ook echt heel aardig, Emily. Dus ja, ik vermaak me wel met de mensen hier. ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 sep 2012 - 17:22:
Moooii (:
ook geen taalbarrieres?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 sep 2012 - 17:28:
Jawel, zeker taalbarrieres.

Mijn Engels is niet heel erg geweldig, maar goed genoeg om in een engelstalig land te overleven. Het is alleen zo dat Ghanezen een heel apart accent hebben, waardoor het af en toe vrij veel moeite kost om ze te verstaan. Zeker in het begin had ik er moeite mee, maar een week later went het wel. Het is alleen zo dat Projects Abroad het allemaal iets mooier heeft laten lijken dan het is, wat betreft taal. Door het handboek ging ik er vanuit dat praktisch iedereen verstaanbaar Engels praat, maar dat valt zeer tegen. Het personeel in het ziekenhuis praat over het algemeen wel redelijk Engels aangezien er op de scholen voornamelijk Engels wordt gepraat, maar de patienten spreken over het algemeen amper Engels. Of de oudere, in ieder geval, hoe jonger (tot een bepaalde grens, natuurlijk), hoe groter de kans is dat iemand een beetje redelijk Engels spreekt.
Ook spreken taxichaffeurs en zo niet altijd even goed Engels, dus ik heb nu al twee keer mijn hostfamily moeten bellen opdat die in Twi kon uitleggen aan de driver waar hij heen moest.

En tussen de vrijwilligers valt het wel mee. Veel komen uit Engeland of Australie, maar de rest kan ook behoorlijk goed Engels over het algemeen.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 sep 2012 - 17:51:
Ook spreken taxichaffeurs en zo niet altijd even goed Engels, dus ik heb nu al twee keer mijn hostfamily moeten bellen opdat die in Twi kon uitleggen aan de driver waar hij heen moest.

Altijd een papiertje met het adres bij je hebben, dan kan je het gewoon laten lezen als de chauffeur je echt niet begrijpt.
Dat heeft mijn leven al een paar keer gered in een land waar ik de taal niet spreek.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 sep 2012 - 17:54:
Huizen hebben hier geen adressen, dus dat is niet echt mogelijk. Ik moet Ashtown, Downtown, near Baptist Church zeggen en dan word ik vlakbij mijn huis gedropt. Het is alleen zo dat taxichaffeurs hier de weg helemala niet goed kennen. Ze zorgen alleen voor de auto, over het algemeen moet je ze gaan sturen als je dichtbij je bestemming komt. Maar he, het is niet alsof ik Kumasi ook maar een beetje ken, dus dat gaat vrij slecht. x)

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 sep 2012 - 17:56:
Huizen hebben hier geen adressen, dus dat is niet echt mogelijk. Ik moet Ashtown, Downtown, near Baptist Church zeggen en dan word ik vlakbij mijn huis gedropt. Het is alleen zo dat taxichaffeurs hier de weg helemala niet goed kennen. Ze zorgen alleen voor de auto, over het algemeen moet je ze gaan sturen als je dichtbij je bestemming komt. Maar he, het is niet alsof ik Kumasi ook maar een beetje ken, dus dat gaat vrij slecht. x)

Ja. Oké. Dat is niét handig x)
Erm. Don't die?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 sep 2012 - 17:56:
I'll do the best I can.

Edit: trouwens, @ Bodine: Ik heb een blog-ding gepost. Het is alleen zo dat ik over een minuut of wat weg moet, dus hij is vrij kort.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14