Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #185

Offtopic #185

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 26 aug 2012 - 19:31:
You must stay drunk on writing so reality cannot destroy you.
~Ray Bradbury



CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 20 sep 2012 - 23:49:
Thanks, my pretties. x3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 sep 2012 - 11:35:
Ik heb dus vrij omdat het een feestdag is, maar ongeveer iedereen heeft college dus er is niemand om mee te praten. D:

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 21 sep 2012 - 11:55:
i'm hereee! ;D Ik ben uit. ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 sep 2012 - 11:58:
YAAAAAAAAAAAAAY!
How are you?

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 21 sep 2012 - 11:59:
Gooood. Well, tired. But. Whatever. :'
HOE IS HET DAAAR? Want. Dat is veel interessanter dan het schoolleven. ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 sep 2012 - 12:09:
Schoolleven is ook interessant! Ik vind het leuk om een keer wat van daar te horen, want iedereen die ik contacteer vraagt alleen maar hoe het hier is en vertelt zelf bijna niets.
Maar ik heb net een vriendin op FB gestalkt met een heel lang verhaal. Ik kan dat ook hier plakken? Beetje te lui om twee keer te typen. x)

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 21 sep 2012 - 12:24:
jaaa! ;D

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 sep 2012 - 12:33:
Hallo daar!
Ik heb vandaag vrij aangezien er hier een feestdag is. Ik heb ook wel echt een dagje vrij nodig, want gisteren was zo vreselijk zwaar. We zijn naar een school geweest waar we nog nooit eerder waren geweest, wat duidelijk te merken was aan de conditie van de kinderen. Er zitten ruim negenhonderd kinderen op die school, en ik schat dat er zo'n honderd van behandeld moesten worden. We waren met vijf vrijwilligers en twee staffleden van Projects Abroad en ik heb nog geen van de andere dagen zo hard moeten werken. We hadden veel te weinig ruimte, zaten elkaar de hele tijd in de weg en doordat alle kinderen het veel te leuk vonden om een keer blanken te zien, hadden we op sommige momenten gewoon honderd toeschouwers. Het was zo belachelijk warm dat ik na een tijdje zittend ben gaan werken aangezien ik bang was dat ik flauw zou vallen. Ik kon gisteren wel echt merken dat ik malaria heb, ik was binnen een uur al compleet uitgeput.
In ieder geval, de kinderen hadden dus veel ergere wonden dan normaal. Zo had het eerste kind dat bij mij kwam bijvoorbeeld een hoofdwond die was gaan ontsteken maar daarna wel weer dicht was gegroeid. Maar aangezien er dus nog een ontsteking binnenin zat, moest de wond met hydrogen peroxide weer opengemaakt worden. Het was echt hartbrekend, het kind had zo veel pijn. (Ik had zelf een wondje op mijn enkel dat schoongemaakt moest worden, ook met hydrogen peroxide en geloof me: dat doet echt pijn. Het heeft bij mij de wond dieper gemaakt waardoor het nu pijn doet om op die voet te leunen. Ik kan me niet eens voorstellen hoeveel pijn dat jochie gehad moet hebben.) Ook al wist ik dat het uiteindelijk beter voor hem zou zijn, was het ongelooflijk moeilijk om hem zoveel pijn te zien lijden.
Er moesten zoveel kinderen aan dermate erge wonden behandeld worden dat we simpelweg niet genoeg spullen hadden. Het was zo frustrerend, het is al duidelijk dat we niet genoeg geld hebben waardoor het materiaal dat we hebben niet erg goed is (drie scharen die eigenlijk te bot zijn om nog te kunnen gebruiken, goed verband maar niets om het steriel mee te houden, tape die niet goed aan huid plakt - maar wel aan handschoenen, goede handschoenen maar alleen in een kleine maat waardoor het me oprecht drie minuten kost om mijn handen erin te wurmen), maar nu hadden we ook nog eens niet genoeg. Na een tijdje was de alcohol op, dus moesten we alle wonden met peroxide schoon gaan maken. Tegen het einde aan moesten we kinderen weigeren die niet erg genoege wonden hadden. Het was echt vreselijk.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 21 sep 2012 - 12:43:
Awhh. *hugs*
Ik vind het zo sneu dat er gewoon niet voldoende materiaal etc. is. En dat je dan moet kijken wie je moet helpen en wie niet. Maar. Je kon gelukkig wel mensen helpen, dat is een positief iets, right?
Het klinkt allemaal behoorlijk zwaar en vooral heel eng. Maar. Je doet iets voor een ander, en dat is zoo cool. En het is ook heel erg interessant en leerzaam, een hele nuttige eh dingie.
Maar alsnog *hugsss*

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 sep 2012 - 12:49:
Ja, het is wel positief dat we uberhaupt iets kunnen doen, maar het is fysiek en emotioneel gewoon erg zwaar. Ik heb twaalf uur geslapen en ben alsnog gesloopt op dit moment.

Maar hoe is het in NL?

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 21 sep 2012 - 13:01:
Hmm, ja ik snap. *huggles*

Goooed. Bij mij in ieder geval. :' Ik ben een beetje in fangirl mode, but that keeps me going, sooooo that's okay. ^^
School is zwaar, ik krijg 4x zoveel huiswerk als vorig jaar en omdat ik een niveau hoger zit wordt er ook meer van me verwacht, maar het gaat tot nu toe goed. Denk ik.
Ennnn ik heb chocola. ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 sep 2012 - 13:06:
Mooi dat het goed gaat! Dit is je derde week school, denk ik? Ik moest in het begin altijd mijn draai weer vinden wat betreft huiswerk en zo, na een tijdje ging het vlotter. Of begon ik gewoon minder te doen, kan ook.
Maar chocola is altijd goed. Hier smaakt chocola anders. Zelfs toblorone smaakt raar. ):

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 21 sep 2012 - 13:09:
yap, derde. En hmmm ik hoop dat het bij mij vlotter gaat. :' En awhh. *stuurt chocola op*

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 sep 2012 - 13:12:
Ik hoop dat er binnenkort een Nederlander komt en dat ik daar op tijd achterkom en dat diegene dan hagelslag mee kan nemen. *houdt Kumasi facebook in de gaten*

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 21 sep 2012 - 13:31:
Hahahha. Ik hoop het ook voor je! Damn, zonder hagelslag leven... Ik kan het me niet voorstellen. :p



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18