Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd

Schrijfwedstrijd

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 dec 2013 - 14:24:
Yes, me ladies, we gaan het weer proberen! Dit wordt mijn eerste keer als host, maar ik ben van vol vertrouwen dat het allemaal wel goed komt. Hieronder zal ik de nodige dingen op een rijtje zetten:

Wie mag er meedoen?
Iedereen met een account op FanFic.nl mag meedoen.

Hoe doe je mee?
Ik doe het anders dan de meesten van jullie gewend zijn: je inschrijving is meteen je eerste inzending. Dus als je mee wilt doen, lever je opdracht 1 (vóór de deadline) in, en dan ben je ingeschreven.

Hoe lever je in?
Maak een fanfictie aan met de naam “Schrijfwedstrijd”. Je post elke opdracht daarin als een nieuw hoofdstuk. De link naar de geüploade opdracht plaats je hier, zodat ik weet dat je hem hebt gemaakt en hebt ingeleverd.
Let op: als je je opdracht aanpast, kan ik dit zien via de datum die erboven staat. Zorg dat je ná de deadline geen aanpassingen meer maakt, want dan geldt je hele opdracht als te laat ingeleverd.

Waarop word je beoordeeld?
Je wordt voornamelijk beoordeeld op originaliteit, uitvoer van de opdracht, stijl, geloofwaardigheid, personages, verhaallijn en dergelijke. Met andere woorden: is je verhaal goed of niet? Hiervoor krijg je een totaalcijfer van tussen de 0 en 10. Voor elke spelfout die je maakt, krijg je 0,1 aftrek. Voor grammaticale fouten geldt hetzelfde. Lees je werk dus goed na voor je het inlevert, anders gooi je punten weg.
Tip: ik zie de titel ook als onderdeel van je verhaal. Geen titel is 0,5 aftrek!
Als je het minimum aantal woorden niet haalt of het maximum overschrijdt, krijg je overigens ook 0,1 punt aftrek per afwijkend woord.

Hoe verloopt de wedstrijd?
Voor elke opdracht krijg je een cijfer. Al deze cijfers samen, vormen je gemiddelde. Elk cijfer telt even zwaar mee.
Het is een afvalrace: elke ronde valt er iemand af. Als je niets inlevert (dit is dus pas vanaf ronde twee van toepassing), lig je eruit. Als iedereen inlevert, ligt degene eruit die op dat moment het laagste gemiddelde heeft.
De finale doen we met de drie schrijfsters die het langst overblijven. De winnaar is degene die de finale uitkomt met het hoogste gemiddelde cijfer.

Oneens met mijn beoordeling?
Probeer dit eerst met mij te regelen: misschien heb ik een fout gemaakt of iets verkeerd geïnterpreteerd. Als je dan nog steeds vindt dat ik onredelijk ben geweest, kun je contact opnemen met Eliros, onze mod. Maar ik ga ervanuit dat dit niet nodig zal zijn.

Deelneemsters:
1. Krewella [7,9]
2. 1Dzayn [7,5]
3. xEmma [8,6]
4. Rukia [6,7]
5. narcissa [5,6]
6. KolaLollie [9,5]
7. xDevilBitch [9,5]
8. MariTom [8,7]
9. YarahartBill [6,7]
10. Chayenne [7,7]
11. missxangel [7,0]
12. Rebella [7,3]
13. Pline [8,6]
14. realMe [7,1]
15. Vespertine [9,0]
16. MyReflection [7,0]
17. Letra [7,6]
18. CosmicPurple [9,5]
19. NaNaa [8,9]
Inschrijvingen zijn gesloten.

Vragen kun je me altijd stellen – in dit topic, in PB of in GB.

Opdracht 1
Ik houd deze simpel, omdat het de inschrijfopdracht is. Also: schrijf een brief. Het maakt niet uit aan wie, waarom, wanneer, etc. Het hoeft dus niet per se een fanfictie te zijn, maar het mag wel. Als het maar een brief is.
Minimum aantal woorden: 0
Maximum aantal woorden: 1000
Deadline: 6 januari 2014 om 20:00

Opdracht 2
Deze opdracht gaat iets anders dan de vorige. Jullie krijgen allemaal een videoclip en daarover gaan jullie je stukje schrijven. Je schrijft dus over hetgeen de clip vertelt, niet over het liedje! Verder ben je vrij in je uitwerking. Je mag het verhaal van de clip gebruiken door een fanfictie te schrijven met de personen die daadwerkelijk in je clip zitten, je mag de rollen ook door andere personages vervuld laten worden (het mag dus ook met OCs geschreven worden). Als het verháál maar overeenkomt met het verhaal van de clip.
Je mag de titel van het liedje niet gebruiken in je stuk (ook niet in je titel!).

Omdat ik een aardige bui heb, mogen jullie allemaal zelf kiezen uit de onderstaande lijst. Als je gekozen hebt, geef dat dan even door. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt: elke optie mag maar door één iemand gekozen worden. Je keuze telt alleen als je haar doorgeeft in dit topic (dus keuzes via PB/GB o.i.d. tellen niet mee). De keuzes zijn als volgt:
1. The A Team (Ed Sheeran) 1Dzayn
2. Best Song Ever (One Direction)
3. Blow Me (One Last Kiss) (Pink)
4. Everybody’s Fool (Evanescence)
5. F*cking Perfect (Pink) Rebella
6. Frozen (Within Temptation) MariTom
7. The Ghost of You (My Chemical Romance)
8. It’s Not Over (Daughtry) missxangel
9. Lego House (Ed Sheeran) Letra
10. Lullaby (Nickelback) YarahartBill
11. Man Down (Rihanna) realMe
12. Nobody’s Home (Avril Lavigne)
13. Of The Night (Bastille) Rukia
14. Pompeii (Bastille) Chayenne
15. Savin’ Me (Nickelback) Vespertine
16. See Me In Shadow (Delain)
17. Stan (Eminem)
18. Tired of Being Sorry (Enrique Iglesias) MyReflection
19. What Hurts The Most (Rascal Flatts)

Voor de ambitieuzen onder ons heb ik zes extra keuzes beschikbaar gesteld. Kies je er één uit deze lijst, krijg je 0,5 punt bonus (deze clips zijn dan ook moeilijker om mee te werken).
1. From Yesterday (30 Seconds To Mars) Pline
2. Hurricane (30 Seconds To Mars) KolaLollie
3. The Kill (30 Seconds To Mars) Krewella
4. Madness (Muse) xEmma
5. Na Na Na (My Chemical Romance) xDevilbitch
6. Walking On Air (Kerli) CosmicPurple

Naderhand je keuze aanpassen mag, maar alleen als je nieuwe keuze nog beschikbaar is.

Minimum aantal woorden: 600
Maximum aantal woorden: 2000
Deadline: zondag 2 februari 20:00



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 jan 2014 - 14:48:
Harry is mijn soulmate, want we hebben allebei een neus.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 8 jan 2014 - 14:49:
Bodine, ik moest zo hard lachen dat mijn kat wegrende.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 jan 2014 - 14:51:
Hahaha mijn God, ik moet echt moeite doen om niet te schateren in de UB (ja ja, ik ben super hard aan het leren).
Ik zal dat er ook in verwerken, dan.

Edit: @ Marit: Dankje! Bodine zal me vast ook een 10 geven.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 8 jan 2014 - 17:03:
@Emma; HAHAHHABAHAAAAA
@Huss; HAHAHHAHAHAHAAAAA
*ROFL*

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 8 jan 2014 - 17:59:
Eigenlijk moet ronde 2 nu een comedy-1D fic zijn. Hoewel ik niet weet of Bo dan buitenshuis moet nakijken, want verstikkingsgevaar en zo.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 jan 2014 - 18:04:
Ik ga ze in m'n vakantie nakijken, maar ik heb opdracht 2 al klaarliggen en om die nou 1D-gerelateerd te maken... neh. En dat geldt ook voor opdracht 3 en 4. Dus ja.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 8 jan 2014 - 18:10:
Doe het maar gewoon niet Bo. Als je een 1D fic wilt schrijven (en het kan met de opdr.) moet je dat gewoon doen.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 8 jan 2014 - 19:48:
Oke ik ben echt super benieuwd naar de punten

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 jan 2014 - 21:14:
Oh het kan best wel zijn dat ik random een 1D fic schrijf bij een van de opdrachten ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 jan 2014 - 21:20:
Pline
Goed uitgevoerd. Kort maar krachtig. Je zinsopbouw is helder, je zinnen zijn zuiver. En ik vind het tof dat je in het begin niet weggeeft wat de relatie is tussen de afzender en de geadresseerde. En je maakt me nieuwsgierig: wat is er nou met Nate gebeurd? Het idee is op zich niet bijzonder origineel, maar dat maak je goed met de simpele, krachtige manier waarop je verhaalt.
Ik geef je een 8,7. Daar gaat 0,1 vanaf wegens een foutje (ze dachten dat je gestorven bent = ze dachten dat je gestorven was). Eindcijfer is dus een 8,6.

NaNaa
Ik weet niet of het koud is in mijn kamer, of dat ik spontaan kippenvel kreeg van je schrijfsel, maar either way: ik vind dat je ’t echt heel goed hebt gedaan. Ik vind je stijl heel prettig. De details, de wanhoop. Ik vóél het. Well done!
Ik geef je een 9,3. Daar gaat 0,4 vanaf wegens fouten (er over = erover; dat valt het je tegen = dan valt het je tegen; hoe veel = hoeveel; lastig vallen = lastigvallen). Eindcijfer is dus een 8,9.

xDevilBitch
Echt jij weer hoor, Daan (I know it’s you!), om WWII erbij te halen. Oh, en homo’s. En – damn, you got me. Ik vind dit zeker één van de beste (zo niet het beste) stukken die ik ooit van je gelezen heb. Je stijl is prettig, het is triest maar niet zeurderig – en ondanks de donkere sfeer is er toch nog humor te vinden.
Voor mij ben jij de winnaar van deze opdracht. Waarom? Omdat ik je concept echt fantastisch vind. Ik vind het mooi hoe je laat zien dat titels heel belangrijk kunnen zijn: zonder de titel had ik waarschijnlijk niet (of minder goed) begrepen hoe het allemaal in elkaar steekt. Nu komt het duidelijk over: de bovenste brief is degene die hij daadwerkelijk naar huis stuurt, die zijn moeder te lezen krijgt (die door de Nazi’s goedgekeurd wordt? Ik neem aan dat er controle was). Een beetje propaganda-achtig. En de tweede brief is dan de keiharde waarheid, die hij niet kan opschrijven en al helemaal niet kan versturen. Daarom heb je ‘m in ’t grijs geschreven. Ik vind het echt – ik ben onder de indruk, zeker.
Ik geef je een 9,7. Daar gaat 0,2 vanaf wegens fouten (in die instort = die instort; iets dat = iets wat). Eindcijfer is dus een 9,5.

1Dzayn
Iets in je stijl doet vermoeden dat er best nog wel wat talent in jou verborgen zit. Het komt alleen nog niet helemaal tot uiting.
De voornaamste tip die ik je mee wil geven is dat er meer interpunctie op de wereld is dan alleen maar punten en komma’s. Juist in een stukje als het jouwe had je het ritme van je brief veel beter kunnen manipuleren als je meer gevarieerd had in interpunctie (en je hebt er één of twee zinnen tussen zitten die niet echt lekker lopen).
Ten tweede: probeer de melancholiek een beetje terug te dringen. Persoonlijk heb ik er nogal iets tegen als stukken vol staan met ‘niemand houdt nog van me, niemand kan meer van me houden’ etc. Nu past het er nog wel in – maar kijk ermee uit.
Ik geef je een 7,9. Daar gaat 0,4 vanaf wegens fouten (ik houdt = ik houd; jou vertrek = jouw vertrek; waarvan ik hield = van wie ik hield; anderen zouden voor mij niet werken = andere zouden voor mij niet werken). Eindcijfer is dus een 7,5.

KolaLollie
Fuck, Kol. Wauw. De opbouw, hoe het lijkt alsof je personage zichzelf ervan overtuigt dat de geadresseerde helemaal niet gemist wordt en dan heel pijnlijk door de mand valt. Je stijl, je alles. Jij. Ik heb er niets op aan te merken, ook geen fouten in grammatica/spelling. Het is gewon heel erg Kol.
Ik geef je een 9,5.

Vespertine
Je concept is geweldig: hoe je binnen het Harry Potter universum een nieuwe issue hebt bedacht en een hele nieuwe familie (of vergis ik me en bestaan de Magisters in de boeken ook gewoon?). Dat getuigt van creativiteit. Dat geldt ook voor het feit dat je niet Harry/Ron/Hermoine als personage hebt gekozen.
Ik vind het ook heel tof dat je met de correcties een manier gevonden hebt om te laten zien wat Sirius echt denkt maar niet durft te zeggen. Het maakt de brief echter, menselijker.
Het is ook tof hoe je in een brief daadwerkelijk een verhaal hebt weten te vertellen. En “Marlene, je bent dood” deed pijn.
Dit is zeker één van de origineelste inzendingen.
Ik geef je een 9,3. Daar gaat 0,3 vanaf wegens fouten (niks dat = niks wat; hoe veel = hoeveel; waarvan je ooit hield = van wie je ooit hield). Eindcijfer is dus een 9,0.

narcissa

Je interpunctie is rommelig, en je zinsbouw is ook niet altijd even helder. Daarbij vind ik je overgang een beetje raar: je schrijft een brief omdat je wilt vertellen dat er iemand is overleden/weggegaan (wat het nou precies is, weet ik niet, maar misschien komt dat omdat ik vrij weinig verstand heb van LOTR), en dan plak je daar ineens een willekeurige stukje trivia aan vast. Je brief zou veel meer kracht gehad hebben als je het bij de kern van de boodschap had gehouden.
Ik vind het overigens wel heel tof dat je LOTR hebt gekozen. Dat heb ik nog nooit voorbij zien komen in een schrijfwedstrijd.
Ik geef je een 7,0. Daar gaat 1,4 vanaf wegens fouten (de gene = degene; vast = Vast; niet tot gekomen = niet van gekomen; verschillende reden = verschillende redenen; ik zal niet weten = ik zou niet weten; welke woord = welk woord; er op = erop; het enige dat = het enige wat; zich zelf = zichzelf; om dat te laten weten = om die te laten weten; Want = want; melde = meldde; terug komen = terugkomen; bleef = beleef). Eindcijfer is dus een 5,6.

Chayenne
Well, you had me. Ik had oprecht niet door dat het om een fictief iemand ging – pas richting het eind. Daarvoor vroeg ik me alleen maar af of ze dood was of gewoon weg. En ik vind het tof dat je de brief echt vanuit jezelf hebt geschreven, dat is een extra moeilijkheidsgraad. En ik heb me stiekem altijd al afgevraagd waar je username vandaan kwam.
Eén dingetje: als je dingen zegt als ‘ik weet dat het niet helemaal gepast is om dat te doen’, kun je dat in een geval als dit beter uitleggen. Ik zie namelijk niet in waarom het niet gepast zou zijn om afscheid van iemand te nemen, zelfs niet na zoveel jaar. Zeker niet als die iemand fictief is.
Oh, en kijk uit dat je jezelf niet tegen gaat spreken: ze heeft een vrije wil en doet nooit wat jij zegt, maar jullie hebben wel altijd dezelfde gedachten? In dit geval is het nog net geen tegenspraak, maar pas hiervoor op.
Ik geef je een 8,1. Daar gaat 0,4 vanaf wegens fouten (blij voor al de herinneringen = blij wegens/om/met alle herinneringen; op overal hetzelfde antwoord = op alles hetzelfde antwoord; ondanks ik = ondanks dat ik; fictionele = fictieve). Eindcijfer is dus een 7,7.

realMe
In het begin creëer je gelijk een spannende sfeer: ik mag dit eigenlijk niet doen. Maar ik doe het toch. Dat is toch gevaarlijk. Zo maak je je publiek nieuwsgierig.
Ik vind het cool dat je een heel verhaal hebt verzonnen en dat in de brief zó over kan brengen dat ik min of meer de grote lijnen snap, maar toch nog geen idee heb wat er nou precies is gebeurd. Wat is de ‘ziekte’? Wat is er gebeurd met het hoofdpersonage? Enzovoorts.
Alleen je zinsverband is soms een beetje raar. Probeer beter op signaalwoorden te letten om het soort verband tussen je zinnen weer te geven, en als je ze dan gebruikt, zorg dan dat ze correct zijn (want die fout maak je ook ergens).
Ik geef je een 8,1. Daar gaat 1,0 vanaf wegens fouten (diegene = degene; beide = beiden; hebt verhult = hebt verhuld (2x); je weet wat zou gebeuren toen = je wist wat met ons zou gebeuren toen; weg ging = wegging; ik ben zelf boos geworden = ik ben zelfs boos geworden; heb je verdient = heb je verdiend; allee = alleen; he = je). Eindcijfer is dus een 7,1.

xEmma

Het idee is héél origineel! En je brief is helder. Ik snap het precies, ook al heb ik de bewuste aflevering niet gezien. Ik eh – ja. Heb eigenlijk niets op te merken.
Ik geef je een 8,7. Daar gaat 0,1 vanaf wegens een foutje (dat het met spijt = dat het me spijt). Eindcijfer is dus een 8,6.

missxangel

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Er staan geen fouten in, maar in dit stukje komt ook zeker niet naar voren wat je al dan niet kunt. Daarbij snap ik niet dat ze een brief schrijft: kan ze haar vader niet beter bellen, als het zo dringend is? En als het voor telefoontijdperk speelt, had je een datum moeten bijvoegen (wat eigenlijk sowieso moet in een brief, maar bon).
Ik geef je een 7,0.

Rukia

Titels moeten met een hoofdletter. En om gelijk even bij de titel te blijven: waarom moest je een Engelse titel kiezen? Je had net zo goed een Nederlandse kunnen kiezen. Maar dat voor de volgende keer.
Probeer in het vervolg ook écht alinea’s te maken, en niet elke zin op een nieuwe regel te beginnen. Het breekt je verhaal nogal op.
Oh, en gedachten staan niet binnen aanhalingstekens. Tenzij je Gerard Reve bent, maar dan ben je dood.
Verder is het prima. Haar reden om een brief te schrijven is geloofwaardig.
Ik geef je een 7,5. Daar gaat 0,7 af wegens fouten (er van = ervan; al weer = alweer; belande = belandde; als gauw = al gauw; opschrijven graag ik = opschrijven hoe graag ik; hoe zeer = hoezeer; hij houd = hij houdt). Eindcijfer is dus een 6,8.

MyReflection
Eén van de moeilijkste aspecten van een brief is dat je er moeilijk actie in kunt stoppen. Alles moet via penpost overgebracht worden en dat is verdomd lastig. Je hebt geprobeerd de dans te ontspringen door “gewoon” erdoorheen te schrijven, buiten de brief om. Dat was niet de opdracht.
Daarbij vind ik je overgang enigszins ongeloofwaardig: eerst is ze boos, dan toch niet. Dat kan, maar dan moet je het wel geloofwaardig overbrengen, en dat lukt je hier niet helemaal.
Ik vind je beeldspraak wel mooi, ik houd daar wel van (zolang het niet te naturalistisch wordt), dus daardoor stijg je weer aanzienlijk qua cijfer.
Ik geef je een 7,0.

CosmicPurple

Ik vind het jammer dat je een Engelse titel hebt gekozen. Maar dat is dan ook wel alles. Ik heb jou gewoon niets te vertellen, Captain. Jouw talent stijgt boven mijn beoordelingsvermogen uit. Het is mooi, het is mooi, het is gewoon heel mooi. Ik vind je stijl fijn en ik vind het leuk hoe je een reden hebt bedacht om een brief te schrijven, en die er dan ook nog zo scherp in verwerkt hebt. En ik heb geen foutjes kunnen vinden.
Ik geef je een 9,5.

Krewella
Je idee is zeker weten origineel. En op sommige punten is je uitwerking heel scherp (zoals op het eind, met je groetjes aan Paflof). Maar alles bij elkaar klopt het niet helemaal. Op sommige momenten lijkt ze heel jong, op andere momenten juist een stuk ouder. Snap je wat ik bedoel? Je personage is niet helemaal stabiel.
Ik geef je een 7,9.

Rebella
Het idee is origineel, maar je uitwerking had in dit geval een héél stuk uitgebreider gemogen. En voor jou geldt ook: begin alsjeblieft niet elke zin op een nieuwe regel, dat breekt je verhaal verschrikkelijk op.
Ik geef je een 7,6. Daar gaat 0,3 af wegens foutjes (verkeerd = verkeert; intresse = interesse; huwelijks kandidaat = huwelijkskandidaat). Eindcijfer is dus een 7,3.

Letra
Geen punten in je titel.
Ik vind het leuk hoe je brief zo subtiel is. Hoe het over WWII gaat (althans, volgens mij), maar je weigert Hitler bij zijn naam te noemen. De manier waarop je de lezer laat weten dat de geadresseerde overleden is. Dergelijke dingen. Goed gedaan.
Let alleen een beetje op je zinsopbouw, die loopt niet altijd even lekker.
Ik geef je een 8,2. Daar gaat 0,6 vanaf wegens fouten (verdiend = verdient; ik vindt = ik vind; benieuwt = benieuwd; vindt ik = vind ik; jou handige vingers = jouw handige vingers; ik kijk eerlijk gezegd niet wachten = ik kan eerlijk gezegd niet wachten). Eindcijfer is een 7,6.

MariTom

Krachtig, duidelijk. Aangenaam. Je bericht komt over. Geen tierelantijntjes, want dat is nergens voor nodig. En ik vind je manier van verwoorden prettig. Gewoon, dit is het, meer niet. Klaar. En ik vind je reden om een brief te schrijven goed: hij durft het niet in hun gezicht te zeggen.
Ik geef je een 8,7.

YarahartBill
Je spreekt jezelf tegen: in de eerste alinea zeg je dat je het niet snapt – in de één na laatste alinea zeg je dat het doel van de brief is te zeggen dat je het juist wél snapt. Huh?
Wat ik vooral heel tof vind, is dat ik het idee hebt dat je dit op jezelf geïnspireerd hebt – als het al niet zo is dat dit echt een brief van jou aan je moeder is. Dat vind ik enorm dapper van je, echt héél dapper. En je opbouw is natuurlijk, het leest prima weg.
Ik geef je een 7,9. Daar gaat 1,3 af wegens fouten (beter als = beter dan; uit zagen = uitzagen; met hun = met hen; beide huilend = beiden huilend; uit eindelijk = uiteindelijk; zaterdag ochtend = zaterdagochtend; binnen lopen = binnenlopen; mijn een kus geven = mij een kus geven; om mijn voorhoofd = op mijn voorhoofd; mee gekregen = meegekregen; het gesprek wat = het gesprek dat; terug ging = terugging; voor dat = voordat). Eindcijfer is een 6,7.

Dat betekent dat narcissa eruit ligt. Leuk dat je mee hebt gedaan!

Let me know als er fouten in staan, want het is nogal veel typwerk geweest en dan ga ik dingen over het hoofd zien.
De nieuwe opdracht zet ik er morgen op, ik gok tussen vijf en zes. Het is een opdracht waarbij je een keuze moet maken & doorgeven, dus het kan in je voordeel werken om online te zijn morgenmiddag.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 jan 2014 - 21:28:
Wauw, wat een uitgebreide beoordelingen! Super tof dat je er zo veel tijd in steekt.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 8 jan 2014 - 21:30:
Oke. Wacht even *slaat zichzelf in gezicht*
Een 7,5?! LEES IK DAT GOED. Wow........

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 jan 2014 - 21:31:
Ja, dat lees je goed. Niet tevreden? (;

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 8 jan 2014 - 21:31:
O mijn god o mijn god o mijn god.
Ja. Ik ga even thee drinken.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 8 jan 2014 - 21:33:
-grznmpflrt-



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20