Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd

Schrijfwedstrijd

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 dec 2013 - 14:24:
Yes, me ladies, we gaan het weer proberen! Dit wordt mijn eerste keer als host, maar ik ben van vol vertrouwen dat het allemaal wel goed komt. Hieronder zal ik de nodige dingen op een rijtje zetten:

Wie mag er meedoen?
Iedereen met een account op FanFic.nl mag meedoen.

Hoe doe je mee?
Ik doe het anders dan de meesten van jullie gewend zijn: je inschrijving is meteen je eerste inzending. Dus als je mee wilt doen, lever je opdracht 1 (vóór de deadline) in, en dan ben je ingeschreven.

Hoe lever je in?
Maak een fanfictie aan met de naam “Schrijfwedstrijd”. Je post elke opdracht daarin als een nieuw hoofdstuk. De link naar de geüploade opdracht plaats je hier, zodat ik weet dat je hem hebt gemaakt en hebt ingeleverd.
Let op: als je je opdracht aanpast, kan ik dit zien via de datum die erboven staat. Zorg dat je ná de deadline geen aanpassingen meer maakt, want dan geldt je hele opdracht als te laat ingeleverd.

Waarop word je beoordeeld?
Je wordt voornamelijk beoordeeld op originaliteit, uitvoer van de opdracht, stijl, geloofwaardigheid, personages, verhaallijn en dergelijke. Met andere woorden: is je verhaal goed of niet? Hiervoor krijg je een totaalcijfer van tussen de 0 en 10. Voor elke spelfout die je maakt, krijg je 0,1 aftrek. Voor grammaticale fouten geldt hetzelfde. Lees je werk dus goed na voor je het inlevert, anders gooi je punten weg.
Tip: ik zie de titel ook als onderdeel van je verhaal. Geen titel is 0,5 aftrek!
Als je het minimum aantal woorden niet haalt of het maximum overschrijdt, krijg je overigens ook 0,1 punt aftrek per afwijkend woord.

Hoe verloopt de wedstrijd?
Voor elke opdracht krijg je een cijfer. Al deze cijfers samen, vormen je gemiddelde. Elk cijfer telt even zwaar mee.
Het is een afvalrace: elke ronde valt er iemand af. Als je niets inlevert (dit is dus pas vanaf ronde twee van toepassing), lig je eruit. Als iedereen inlevert, ligt degene eruit die op dat moment het laagste gemiddelde heeft.
De finale doen we met de drie schrijfsters die het langst overblijven. De winnaar is degene die de finale uitkomt met het hoogste gemiddelde cijfer.

Oneens met mijn beoordeling?
Probeer dit eerst met mij te regelen: misschien heb ik een fout gemaakt of iets verkeerd geïnterpreteerd. Als je dan nog steeds vindt dat ik onredelijk ben geweest, kun je contact opnemen met Eliros, onze mod. Maar ik ga ervanuit dat dit niet nodig zal zijn.

Deelneemsters:
1. Krewella [7,9]
2. 1Dzayn [7,5]
3. xEmma [8,6]
4. Rukia [6,7]
5. narcissa [5,6]
6. KolaLollie [9,5]
7. xDevilBitch [9,5]
8. MariTom [8,7]
9. YarahartBill [6,7]
10. Chayenne [7,7]
11. missxangel [7,0]
12. Rebella [7,3]
13. Pline [8,6]
14. realMe [7,1]
15. Vespertine [9,0]
16. MyReflection [7,0]
17. Letra [7,6]
18. CosmicPurple [9,5]
19. NaNaa [8,9]
Inschrijvingen zijn gesloten.

Vragen kun je me altijd stellen – in dit topic, in PB of in GB.

Opdracht 1
Ik houd deze simpel, omdat het de inschrijfopdracht is. Also: schrijf een brief. Het maakt niet uit aan wie, waarom, wanneer, etc. Het hoeft dus niet per se een fanfictie te zijn, maar het mag wel. Als het maar een brief is.
Minimum aantal woorden: 0
Maximum aantal woorden: 1000
Deadline: 6 januari 2014 om 20:00

Opdracht 2
Deze opdracht gaat iets anders dan de vorige. Jullie krijgen allemaal een videoclip en daarover gaan jullie je stukje schrijven. Je schrijft dus over hetgeen de clip vertelt, niet over het liedje! Verder ben je vrij in je uitwerking. Je mag het verhaal van de clip gebruiken door een fanfictie te schrijven met de personen die daadwerkelijk in je clip zitten, je mag de rollen ook door andere personages vervuld laten worden (het mag dus ook met OCs geschreven worden). Als het verháál maar overeenkomt met het verhaal van de clip.
Je mag de titel van het liedje niet gebruiken in je stuk (ook niet in je titel!).

Omdat ik een aardige bui heb, mogen jullie allemaal zelf kiezen uit de onderstaande lijst. Als je gekozen hebt, geef dat dan even door. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt: elke optie mag maar door één iemand gekozen worden. Je keuze telt alleen als je haar doorgeeft in dit topic (dus keuzes via PB/GB o.i.d. tellen niet mee). De keuzes zijn als volgt:
1. The A Team (Ed Sheeran) 1Dzayn
2. Best Song Ever (One Direction)
3. Blow Me (One Last Kiss) (Pink)
4. Everybody’s Fool (Evanescence)
5. F*cking Perfect (Pink) Rebella
6. Frozen (Within Temptation) MariTom
7. The Ghost of You (My Chemical Romance)
8. It’s Not Over (Daughtry) missxangel
9. Lego House (Ed Sheeran) Letra
10. Lullaby (Nickelback) YarahartBill
11. Man Down (Rihanna) realMe
12. Nobody’s Home (Avril Lavigne)
13. Of The Night (Bastille) Rukia
14. Pompeii (Bastille) Chayenne
15. Savin’ Me (Nickelback) Vespertine
16. See Me In Shadow (Delain)
17. Stan (Eminem)
18. Tired of Being Sorry (Enrique Iglesias) MyReflection
19. What Hurts The Most (Rascal Flatts)

Voor de ambitieuzen onder ons heb ik zes extra keuzes beschikbaar gesteld. Kies je er één uit deze lijst, krijg je 0,5 punt bonus (deze clips zijn dan ook moeilijker om mee te werken).
1. From Yesterday (30 Seconds To Mars) Pline
2. Hurricane (30 Seconds To Mars) KolaLollie
3. The Kill (30 Seconds To Mars) Krewella
4. Madness (Muse) xEmma
5. Na Na Na (My Chemical Romance) xDevilbitch
6. Walking On Air (Kerli) CosmicPurple

Naderhand je keuze aanpassen mag, maar alleen als je nieuwe keuze nog beschikbaar is.

Minimum aantal woorden: 600
Maximum aantal woorden: 2000
Deadline: zondag 2 februari 20:00



KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 5 jan 2014 - 21:09:
Tof. Dankje.

Edit: dit.

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 6 jan 2014 - 0:37:
told you I'd get it in.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2014 - 8:11:
Any volunteers for no. 20? ^^

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 6 jan 2014 - 14:15:
Oh, hopelijk komt er nog een nummer 20. Ik hou van zulke afgeronde getallen. ^^
(Het volume van de luidsprekers staat bij mij ook idealiter op 5, 10, 15, 20, etc. _o_ Niet dat ik daarop mik, maar als het eindigt op 17 moet het wel omhoog of omlaag.)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 jan 2014 - 14:42:
Het is dat ik al wat ingeleverd heb, anders zou ik jullie graag aan nummer twintig helpen.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 6 jan 2014 - 16:11:
19 is een priemgetal, dus dat is ook mooi. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2014 - 20:02:
Nineteen it is, yay!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 jan 2014 - 20:03:
Oh Bodine - nu kan je eíndelijk zien wat iedereen in elkaar geknutseld heeft!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2014 - 20:04:
I know right, I'm so excited. :3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 jan 2014 - 20:13:
Ik vind het nu wel weer heel spannend worden hihi. Er zijn nog een paar steengoede dingen bij gekomen de laatste dagen. Ik ben benieuwd wat je er allemaal van gaat vinden. ^^

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 6 jan 2014 - 22:00:
Ik stel me verantwoordelijk voor de vermiste brief van Emma. Lompe vingers op touchscreen + nieuwe modfunctie die niet omkeerbaar is + slaaphoofd is geen excuus, maar ik heb dus blijkbaar per ongeluk Emma's inzending inactief gemaakt en nu kan ik dat niet meer omkeren. Me so sorry.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2014 - 23:25:
Ik heb de eerste zeven nagekeken (waaronder die van Kol en Daan, ik ben er nog niet uit van wie de rest is - volgens mij ook Natascha). En Jezus wat ligt het niveau hoog.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 jan 2014 - 23:41:
Oh, wat ga je snel! (:

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 7 jan 2014 - 0:18:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de punten en naar de volgende opdracht

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 jan 2014 - 9:06:
Ik probeer het er woensdag op te hebben.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17