Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd

Schrijfwedstrijd

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 dec 2013 - 14:24:
Yes, me ladies, we gaan het weer proberen! Dit wordt mijn eerste keer als host, maar ik ben van vol vertrouwen dat het allemaal wel goed komt. Hieronder zal ik de nodige dingen op een rijtje zetten:

Wie mag er meedoen?
Iedereen met een account op FanFic.nl mag meedoen.

Hoe doe je mee?
Ik doe het anders dan de meesten van jullie gewend zijn: je inschrijving is meteen je eerste inzending. Dus als je mee wilt doen, lever je opdracht 1 (vóór de deadline) in, en dan ben je ingeschreven.

Hoe lever je in?
Maak een fanfictie aan met de naam “Schrijfwedstrijd”. Je post elke opdracht daarin als een nieuw hoofdstuk. De link naar de geüploade opdracht plaats je hier, zodat ik weet dat je hem hebt gemaakt en hebt ingeleverd.
Let op: als je je opdracht aanpast, kan ik dit zien via de datum die erboven staat. Zorg dat je ná de deadline geen aanpassingen meer maakt, want dan geldt je hele opdracht als te laat ingeleverd.

Waarop word je beoordeeld?
Je wordt voornamelijk beoordeeld op originaliteit, uitvoer van de opdracht, stijl, geloofwaardigheid, personages, verhaallijn en dergelijke. Met andere woorden: is je verhaal goed of niet? Hiervoor krijg je een totaalcijfer van tussen de 0 en 10. Voor elke spelfout die je maakt, krijg je 0,1 aftrek. Voor grammaticale fouten geldt hetzelfde. Lees je werk dus goed na voor je het inlevert, anders gooi je punten weg.
Tip: ik zie de titel ook als onderdeel van je verhaal. Geen titel is 0,5 aftrek!
Als je het minimum aantal woorden niet haalt of het maximum overschrijdt, krijg je overigens ook 0,1 punt aftrek per afwijkend woord.

Hoe verloopt de wedstrijd?
Voor elke opdracht krijg je een cijfer. Al deze cijfers samen, vormen je gemiddelde. Elk cijfer telt even zwaar mee.
Het is een afvalrace: elke ronde valt er iemand af. Als je niets inlevert (dit is dus pas vanaf ronde twee van toepassing), lig je eruit. Als iedereen inlevert, ligt degene eruit die op dat moment het laagste gemiddelde heeft.
De finale doen we met de drie schrijfsters die het langst overblijven. De winnaar is degene die de finale uitkomt met het hoogste gemiddelde cijfer.

Oneens met mijn beoordeling?
Probeer dit eerst met mij te regelen: misschien heb ik een fout gemaakt of iets verkeerd geïnterpreteerd. Als je dan nog steeds vindt dat ik onredelijk ben geweest, kun je contact opnemen met Eliros, onze mod. Maar ik ga ervanuit dat dit niet nodig zal zijn.

Deelneemsters:
1. Krewella [7,9]
2. 1Dzayn [7,5]
3. xEmma [8,6]
4. Rukia [6,7]
5. narcissa [5,6]
6. KolaLollie [9,5]
7. xDevilBitch [9,5]
8. MariTom [8,7]
9. YarahartBill [6,7]
10. Chayenne [7,7]
11. missxangel [7,0]
12. Rebella [7,3]
13. Pline [8,6]
14. realMe [7,1]
15. Vespertine [9,0]
16. MyReflection [7,0]
17. Letra [7,6]
18. CosmicPurple [9,5]
19. NaNaa [8,9]
Inschrijvingen zijn gesloten.

Vragen kun je me altijd stellen – in dit topic, in PB of in GB.

Opdracht 1
Ik houd deze simpel, omdat het de inschrijfopdracht is. Also: schrijf een brief. Het maakt niet uit aan wie, waarom, wanneer, etc. Het hoeft dus niet per se een fanfictie te zijn, maar het mag wel. Als het maar een brief is.
Minimum aantal woorden: 0
Maximum aantal woorden: 1000
Deadline: 6 januari 2014 om 20:00

Opdracht 2
Deze opdracht gaat iets anders dan de vorige. Jullie krijgen allemaal een videoclip en daarover gaan jullie je stukje schrijven. Je schrijft dus over hetgeen de clip vertelt, niet over het liedje! Verder ben je vrij in je uitwerking. Je mag het verhaal van de clip gebruiken door een fanfictie te schrijven met de personen die daadwerkelijk in je clip zitten, je mag de rollen ook door andere personages vervuld laten worden (het mag dus ook met OCs geschreven worden). Als het verháál maar overeenkomt met het verhaal van de clip.
Je mag de titel van het liedje niet gebruiken in je stuk (ook niet in je titel!).

Omdat ik een aardige bui heb, mogen jullie allemaal zelf kiezen uit de onderstaande lijst. Als je gekozen hebt, geef dat dan even door. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt: elke optie mag maar door één iemand gekozen worden. Je keuze telt alleen als je haar doorgeeft in dit topic (dus keuzes via PB/GB o.i.d. tellen niet mee). De keuzes zijn als volgt:
1. The A Team (Ed Sheeran) 1Dzayn
2. Best Song Ever (One Direction)
3. Blow Me (One Last Kiss) (Pink)
4. Everybody’s Fool (Evanescence)
5. F*cking Perfect (Pink) Rebella
6. Frozen (Within Temptation) MariTom
7. The Ghost of You (My Chemical Romance)
8. It’s Not Over (Daughtry) missxangel
9. Lego House (Ed Sheeran) Letra
10. Lullaby (Nickelback) YarahartBill
11. Man Down (Rihanna) realMe
12. Nobody’s Home (Avril Lavigne)
13. Of The Night (Bastille) Rukia
14. Pompeii (Bastille) Chayenne
15. Savin’ Me (Nickelback) Vespertine
16. See Me In Shadow (Delain)
17. Stan (Eminem)
18. Tired of Being Sorry (Enrique Iglesias) MyReflection
19. What Hurts The Most (Rascal Flatts)

Voor de ambitieuzen onder ons heb ik zes extra keuzes beschikbaar gesteld. Kies je er één uit deze lijst, krijg je 0,5 punt bonus (deze clips zijn dan ook moeilijker om mee te werken).
1. From Yesterday (30 Seconds To Mars) Pline
2. Hurricane (30 Seconds To Mars) KolaLollie
3. The Kill (30 Seconds To Mars) Krewella
4. Madness (Muse) xEmma
5. Na Na Na (My Chemical Romance) xDevilbitch
6. Walking On Air (Kerli) CosmicPurple

Naderhand je keuze aanpassen mag, maar alleen als je nieuwe keuze nog beschikbaar is.

Minimum aantal woorden: 600
Maximum aantal woorden: 2000
Deadline: zondag 2 februari 20:00



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 dec 2013 - 21:54:
Okay (:
Op zich kunnen er nu wel onvoldoendes vallen: een zes - zes spelfouten, bijvoorbeeld.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 29 dec 2013 - 21:57:
Ja, dat klopt. Maar dan is het in ieder geval duidelijk hoe en wat. Het zou voor mij minder erg zijn om een drie te krijgen omdat ik veel spelfouten heb gemaakt, maar zonder de spelfouten toch nog een 7 heb, dan een drie krijgen en niet weten waarom. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 dec 2013 - 22:00:
Sowieso zal ik al m'n cijfers onderbouwen met kritiek. Want anders is het een beetje lomp - naar mijn mening. En als iets echt slecht is, ja, dan kan het wel een onvoldoende worden. Maar ik ga er niet vanuit.
Oh en ik ben ook damn nieuwsgierig naar wat jullie geschreven hebben. Ah!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 dec 2013 - 22:04:
Ik heb wel mijn best gedaan, dus vast een puntje voor de moeite haha.

Zo nieuwsgierig, ik weet niet hoe ik dit nog een week ga volhouden hahaha.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 29 dec 2013 - 22:05:
Haha, same here! *stuitert* Ik weet alleen niet zo goed of ik tevreden moet zijn. Maar muh, we'll see.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 dec 2013 - 22:07:
Ik ben al blij dat er iets uit mijn vingers is gekomen. Ik vind dat ik beter kan though. Alleen brieven schrijven is zo lastig. Ik vind het beperkend.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 dec 2013 - 22:09:
Wat je zegt, Emma. Nou ja - ik weet niet of je beter kan, want ik heb het nog niet gelezen, maar verder ben ik het met je eens.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 dec 2013 - 22:13:
Haha xd
Ik ben benieuwd wat voor opdrachten je in petto hebt.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 dec 2013 - 22:16:
Ik hoop dat ik een beetje originele dingen heb bedacht, tot nu toe. We gaan het zien. Ik ben voorlopig vooral heel erg benieuwd (can barely contain myself haha) naar wat jullie geschreven hebben. En ik hoop dat er in de loop van de week nog een paar inzendingen bijkomen. ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 dec 2013 - 22:20:
Hmmm. Misschien Elise nog, maar verder zijn er niet echt actievelingen op het forum. En Natascha natuurlijk. Van nietforum weet ik het niet.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 dec 2013 - 22:23:
Ik weet het ook niet, maar ik zie het wel. Ik vind het ook heel tof dat er niet-forum mensen meedoen. (:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 dec 2013 - 22:28:
Het is wel geinig dat de helft elkaar niet kent haha. Een beetje twee teams of zo haha.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 dec 2013 - 22:31:
Nah, het is ieder voor zich. xp

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 dec 2013 - 22:33:
True, maar mensen helpen elkaar wel in reacties en zo.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 30 dec 2013 - 9:14:
Can I still join? Lijkt me leuk om ook eens te doen....



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13