Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #206

Offtopic #206

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 6 jan 2014 - 19:56:
Ik weet nooit wat ik hier moet schrijven.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 jan 2014 - 12:07:
Dank je. Ik heb geen zo haha. Had liever gewoon in college gezeten.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 9 jan 2014 - 12:20:
@Emma: hier al iets dat eventueel kan helpen met jouw probleem...

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2014 - 12:43:
@ Pauline: Thanks! Ik weet alleen niet helemaal of het diep genoeg gaat, en volgens mij is ook niet alles wat hij zegt waar. Eiwitten kunnen zich inderdaad vouwen tot een helixvorm (alfa of uitgerekt), maar ook tot bèta-sheets en random coil, waarmee hij in het begin geen rekening houdt. Hij lijkt te zeggen dat eiwitten die willekeurig gevouwen zijn per se "slecht" zijn, maar elk eiwit bestaat grotendeels uit stukken waar geen herhalend patroon in is te herkennen. Ook is denaturatie niet per se onomkeerbaar.
But thanks anyway (: Everything helps. Jullie zijn oprecht een grotere hulp dan mijn studiegenoten, die hebben helemaal niets haha.

@ Bodine: Kan ik me voorstellen, maar het is beter om het zeker te weten, niet?

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 9 jan 2014 - 13:43:
@Ems; ik was vandaag om 12 uur klaar. Ik ben morgen vrij. C:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2014 - 14:08:
Oh, verkeerd gelezen dan haha. Wat lekker!

Edit; ik las morgen in plaats van mogen, denk ik ^^

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 9 jan 2014 - 14:49:
Vaat wel. Maar maakt niet uit!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2014 - 15:02:
Maar lekker, nu al weekend! Best jaloers, ik wil heel graag naar huis. Ik heb zojuist een practicum voor dinsdag voorbereid, dus volgens mij kan mijn weekend zo kut lopen als het wil en komt het dan toch allemaal goed. Hoewel ik nog wel een onderwijsgroep moet doen.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 9 jan 2014 - 15:08:
Ik had vandaag maar twee uurtjes school, dus mijn dag is ook niet zo verkeerd C:
Morgen drie uur les en twee tussenuren, maar het is alleen Engels en muziek, dus dat is ook wel te doen.
Maar wauw, goed dat je nu alvast dingen doet dan Ems. Klinkt inderdaad als een goed idee. Ik kan me voorstellen dat je hoofd er niet helemaal bij is dit weekend.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2014 - 15:11:
Oh wauw, wat heeft iedereen lekker veel vrij zeg!
En ja, ik wil eigenlijk alles af hebben voor het weekend, maar dat kan dus niet aangezien we in de onderwijsgroepen gezamenlijk leerdoelen opstellen voor de volgende keer en ik niet kan leren voordat ik die leerdoelen heb. En we maken morgen pas de leerdoelen voor aankomende dinsdag. Maar ja, misschien kan ik wat in de trein doen of zo.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 9 jan 2014 - 15:13:
Ah oké, hopelijk komt dat dan allemaal nog goed!

En oui. Ik heb nog maar een heel klein schoolweekje, omdat ik een aantal vakken van vorig jaar toch helemaal mag laten staan. Dus ik heb veel minder vakken C:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2014 - 15:20:
Oh, welke vakken hoef je dan niet meer te doen?

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 9 jan 2014 - 15:22:
Nederlands en Kunst Algemeen heb ik nu laten vallen. Verder heb ik CKV en Studium Generale al laten staan en gym ik niet meer. Duits en muziek deed ik eerst in de zesde, maar daar ga ik nu ook pas volgend jaar mee verder. Dus dat scheelt allemaal nogal in uren (:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2014 - 15:26:
Wat is Studium Generale haha? Jij hebt echt rare vakken xd
En Nederlands laten vallen? o.o

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 9 jan 2014 - 15:43:
Ja, nou ja, niet echt laten vallen, maar mijn cijfers van vorig jaar mogen blijven staan, dus ga ik er volgend jaar pas weer mee verder. Dus meer een soort éénjarige vrijstelling. C:

En haha, ik vergeet altijd dat anderen dat niet hebben. Ik zit op een Montessori school, die ook nog een een Cultuur nog iets school is, vandaar al die vreemde vakken.

Bij Studium Generale heb je per periode een thema dat aansluit bij één van je vakken, bijvoorbeeld 'Wereldoorlogen' of 'Kritisch denken'. Je maakt dan een soort dossier met opdrachten (verslagen, collages, interviews e.d.), kijkt filmpjes over het onderwerp en je moet presentaties geven.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2014 - 15:50:
Ik dacht al, zonder Nederlands mag je volgens mij toch echt niet afstuderen hahaha.
En Studium Generale klinkt echt heel erg vervelend, eerlijk gezegd.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20