Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic II)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic II)

1 2 3 4 5
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 jan 2014 - 19:14:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer.
Tess—waarzegger.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 19 jan 2014 - 19:53:
Emma, waarom denk jij dan dat Wilma onschuldig is?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 jan 2014 - 20:10:
Wilma lijkt alleen te spelen. Ze zegt weinig, maar laten we teruggaan naar het moment dat we Bella gingen lynchen. Op het moment dat we wisten dat Bella Tommy was, kwam ze aan zetten met de vraag hoe we hints uit Tommy los konden krijgen. Ool heeft ze de derde lynch niet gestemd. Badsiders houden elkaar "wakker" en bij het spel. Je hebt een voordeel omdat je als team speelt, het is zonde om dat voordeel weg te gooien.

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 19 jan 2014 - 20:53:
Sorry, ik vind het moeilijk om hints te bedenken waardoor we verder kunnen komen.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 19 jan 2014 - 21:18:
@Wilma ik vind het jammer dat je je niet even verdedigd, want zo weet ik nooit of ik goed zit.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 jan 2014 - 21:45:
Ik ga de lynch van vandaag naar morgen verhuizen want mijn moeder gaat het internet afsluiten omdat ze vindt dat ik niet genoeg slaap voor mijn examens.
"Maar maaaaaa, ik heb nog maar vijftien minuten nodig" wordt gecounterd met "En gij hebt meer dan een tien nodig morgen, maar zelfs dat haal je meestal niet eens".
Dus ja. I apologize profusely, loves. <3

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 19 jan 2014 - 21:54:
Ik ga me wel verdedigen, kan je nog een x zeggen wat jullie zeiden?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 19 jan 2014 - 23:37:
Nou ja, mooi, dan kan ik de boel nog eens doorlezen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 jan 2014 - 12:57:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik gelyncht zou worden en het spel nu al afgelopen zou zijn, maar blijkbaar niet en nu komt het voor mij in te knoop met school. Ik moet morgen twee onderwijsgroepen en een verslag maken en een practicum voorbereid hebben, dus dat heeft voorrang. Op zich heb ik wel al best wat gedaan, dus misschien kan ik ook nog wel veel praten, maar garanderen kan ik niet.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 20 jan 2014 - 13:09:
@Emma Ik denk dat het wel fair is om te zeggen dat jij het actiefste bent geweest dit potje, dus dat lijkt me dan geen probleem.

Daarbij: School is gewoon belangrijker.

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 20 jan 2014 - 17:46:
@Emma, suc6

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 jan 2014 - 17:46:
Grappig dat Wilma ineens actief wordt als Emma er waarschijnlijk uitligt.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 jan 2014 - 17:49:
Op zich is Angela ook opeens een stuk actiever geworden, daar niets over op te merken?

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 20 jan 2014 - 17:49:
Haha, me laptop deed het niet meer, had een virus hahaa

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 jan 2014 - 17:51:
Ja, ik zag het net. Sorry, ik was nog niet bij met lezen in het andere topic. Mijn fout.

Anyhow, ik wil hier nog even op reageren:

Want kijk, ik kan geen Waarzegger zijn volgens jou omdat ik niet aan de eisen voldoe, maar dat doet niemand in dit spel. Vreemd dat ik het daardoor niet kan zijn en anderen toch maar wel.
We hebben ook nog twee inactieve spelers in het spel. Die hebben geen lynch voorkomen/ons in de goede richting gewezen, maar ze hebben ook niet lukraak naar alle andere mensen gewezen. Ik vind het een beetje rare vergelijking, Emms. We hebben meer dan genoeg spelletjes gespeeld waarin we nul aan de waarzegster hebben gehad. Dat kan ik begrijpen, als ze iemand is met minder skills dan jij. Maar sorry, als jij waarzegster was, had ik toch écht meer van je verwacht. Dát is mijn punt.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 jan 2014 - 18:03:
Je vindt dat ik of een lynch had moeten voorkomen of mensen in de richting van de wolven zou moeten wijzen, niet? Ik heb uitgelegd waarom ik de lynches niet heb kunnen voorkomen (een was random, een was unaniem, bij een was ik niet online), dus die optie valt al af.
Dus ik zou mensen per se in de richting van de wolven moeten wijzen, mocht ik de Waarzegger willen zijn. Er is nog geen wolf uit, dus je weet niet zeker wie het zijn en wie er in de goede richting wijst. Ik wijs heel specifiek naar twee mensen op dit moment, maar blijkbaar is dat niet goed genoeg.

Eerlijk, ik vind het nogal lullig om te zeggen dat je meer van me verwacht als Waarzegger, dat ik blijkbaar beter had moeten spelen. Weet je, ik heb er dit potje praktisch alleen voor gestaan. Bijna alle theorieën komen van mijn kant, de theorieën die door anderen verzonnen waren, gingen eigenlijk altijd over mij. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en dat soort dingen, maar het lijkt me wel duidelijk dat ik het meest actief ben geweest en dat ik het meeste nieuwe dingen gezegd heb.
Het is best wel lastig om een potje te spelen waar tien mensen aan mee doen als je eigenlijk geen nieuwe inzichten krijgt van andere mensen. Ik heb compleet op mijn eigen gevoel moeten spelen. Zoals ik eerder al gezegd heb, kan je volgens mij veel halen uit mensen hun verdediging. Ik heb vijf mensen aangewezen, ja, dus ik heb vaker verkeerd gezeten dan niet. Maar het was of dat of het potje dood laten bloeden.



1 2 3 4 5