Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic II)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic II)

1 2 3 4 5
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 jan 2014 - 19:14:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer.
Tess—waarzegger.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 jan 2014 - 18:07:
Voor de tigste keer: ik spreek je niet aan op je manier van spelen. Ik neem het je niet kwalijk dat je de lynches niet hebt voorkomen en ik zeg ook niet dat je niet geweldig actief bent geweest en goed hebt gespeeld. Je moet het ook niet persoonlijk opvatten.
Maar volgens mij heb ik mijn redenering al tien keer uitgelegd, en ik weet niet of het toegevoegde waarde gaat hebben om het nog een keer te doen.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 20 jan 2014 - 18:56:
Whoa, girls. Cool your jets.
Braaf samen spelen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 jan 2014 - 19:17:
't Is allemaal niet persoonlijk, Do. We kunnen wel fel zijn in DA, maar daarbuiten zijn we nog steeds maatjes. ^^

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 20 jan 2014 - 19:44:
You better.
Of ik zet jullie allebei in de hoek.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 jan 2014 - 19:53:
Ik vind niet dat we heel onvriendelijk zijn? DA is wel eens feller geweest. Het is niet niet lief bedoeld, in ieder geval.

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 20 jan 2014 - 20:08:
Word de lynch en lunch weer 10 uur gezegt?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 jan 2014 - 20:09:
Ik neem aan van wel. (:

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 jan 2014 - 20:09:
Jep! Nog eens sorry voor gisteren. :/

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 20 jan 2014 - 20:34:
Kan jij niks aan doen Kay! Or at least I dont mind

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 jan 2014 - 21:48:
Het huis is hun slechtste idee tot nu toe. Wanneer ze de deuren eindelijk hebben weten baricaderen, blijken er genoeg ramen zonder glas en puilt de bovenverdieping van lijken—een geweldig lokmiddel voor zombies, in het geval je ze wil aantrekken.
Joel schudt zijn jas van zijn schouders en dropt zijn rugzak op de grond. “Jullie moeten hier weg, het is niet veilig.”
Tess, die Joel al het langst kent, slaat hem los in het gezicht. “Ik heb nog vierentwintg uur met je, die ga ik niet nu al beëindigen. Jij gaat met ons mee!”
Joel zucht maar zijn lippen vormen toch in een glimlach. “Ben je zo op me gesteld, Tess?”
Ze snuift en draait zich om. Ellie en Marlene hebben meubels voor de ramen geschoven en proberen zoveel mogelijk toegangen te blokkeren. Ze steekt haar wapen in de achterkant van haar broek en helpt een handje, de meubels schuren over de grond.
Joel verbindt zijn wond zo goed als mogelijk en laat dan zijn hoofd tegen de muur achter zich vallen. Vanaf het moment dat ze die ruzie hadden in New York en in tweeën splitsten, is het alleen maar bergaf gegaan. Sam, Henry, Maria. Tommy… Hij kijkt naar Ellie en voelt zijn hart breken. Hij had haar moeder beloofd dat hij haar veilig naar de Fireflies zou brengen, dat ze de mensheid zou redden.
Maar hij vertrouwt Tess en Marlene…
Tess sleept hem van zijn kont en ondersteunt hem en samen lopen ze naar boven. Door één van de ramen boven klimmen ze op het dak. Stapje voor stapje schuifelen ze over de dakpannen. Wanneer ze er bijna zijn, gaat het mis.
Het venijnige virus siddert door Joel met zoveel hitte dat hij stuiptrekt en uitschuift. En Tess… Wel, die laat hem niet los. Samen duikelen ze naar beneden en komen met een harde donder op de grond terecht. Ondanks de spieren en botten die schreeuwen, kruipen ze zo snel mogelijk tot op hun knieën maar de zombies omringen hen, dichter en dichter, hun gezamenlijke stank zo overweldigend dat Tess tranen in de ogen krijgt.
“Ik heb altijd van je gehouden,” zegt Joel, omdat het nu zijn laatste kans is, en drukt zijn lippen tegen die van haar.
Het is het laatste dat ze voelen voor ze verslonden worden.


Emma werd vandaag gelyncht, zij was Tess, de waarzegger.
Gisteren werd Bodine geluncht, zij was Joel, de beschermer.

1. Emma—Angela. [4]
2. Cynthia—Emma.
3. Angela—Emma. [1]
4. Bodine—Emma. [1]
5. Daan—Emma.
6. Wilma—Bodine.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 jan 2014 - 21:53:
Let me just say, Emms: I am so, so, so sorry. Oh gosh. ):

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 20 jan 2014 - 22:07:
Wie waren nu de twee zombies?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 jan 2014 - 22:08:
Hé, ik ben fluff met Emms. ^^
Emms, help me herinneren, de volgende keer dat ik je zie, fix ik je koekjes. As an apology.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 20 jan 2014 - 22:11:
Hé... Fireflies as in de serie Firefly??

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 20 jan 2014 - 22:15:
Emma had al die tijd gelijk. I was a bad ugly zombieh.



1 2 3 4 5