Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #227

Offtopic #227

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 23 aug 2014 - 11:39:
I am surrounded by dicks!



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 13:35:
Bijna niemand haalt 't in drie jaar, heb ik 't idee. 't Eerste jaar in een keer halen gaat nog wel, maar het tweede jaar schijnt nog moeilijker te zijn. We hebben er een paar tussen zitten die doen er zes tot acht jaar over, 's gezellig. Maar ik denk dat de meesten er vier jaar over doen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 13:40:
En doe je er nog steeds zoveel dingen naast? Werk, zwemmen, cursus en zo?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 13:43:
Zwemmen, af en toe EHBO, commissie en ik ben vrij actief bij m'n studievereniging. Waarschijnlijk ga 'k in juni weer werken 'f zo.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 13:45:
Maar dan heb je het wel iets rustiger buiten om uni dan vorig jaar, of niet?

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 31 aug 2014 - 13:49:
@Emma: Je leert best wel wat op de pabo als je een goede pabo hebt. Want ik moet heel de psychologie van de kinderen snappen. Je moet de volledige denkwereld begrijpen. Daarbij moet je alle leerlijnen die kinderen moeten bezitten in je hoofd hebben. Dus dat bijvoorbeeld plussommen voor keersommen zitten. En dit was dan een makkelijk voorbeeld. Verder krijg je heel veel didactiek over hoe je kinderen iets aan moet leren. En als je een goede pabo hebt zorgen ze ook dat je algemene kennis op een goed niveau zit.
De reden dat je niet leert hoe je precies met autistische kinderen omgaat, is omdat het verschilt per kind. Daarbij zijn daar aparte cursussen voor.
En bij mij is het echt niet alleen maar stage lopen. Want ik vind dat ik nog relatief weinig stage loop. Maar dit is dan wel op mijn pabo. En die staat als een van de beste en zwaarste aangegeven hier in het zuiden.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 aug 2014 - 13:49:
Oké, ik wilde mijn raam openzetten voor wat frisse lucht, maar het begint net te regenen en te onweren, dus laat maar.

@Bo: soms schaam ik me een beetje, omdat mijn studie zo makkelijk lijkt naast die van jou :x

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 13:55:
@ Kirsten: Ik ging er eerst inderdaad sport van vanuit dat je veel over de psychologie van kinderen leert en dergelijke, maar dat meisje waar ik het net over had, die van de vijftien studiepunten, gaf aan dat ze daar niets over leerde. Zij moest rekentoetsen doen en dergelijke om te kijken of ze wel het niveau van groep acht had (wat ze niet bleek te hebben).
Maar volgens mij doet zij een opleiding voor vrije scholen, dus misschien zit daar het verschil. Zij leert euritmie en dat soort dingen. (Een alfabet dat je kan dansen terwijl iemand een verhaal leest of zo.)

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 31 aug 2014 - 13:59:
@Emma: dat heb ik nog niet gehad. Maar het feit dat ze maar 15 studiepunten heeft gehaald, vertelt mij al dat ze niet het niveau van groep 8 heeft.
Het verschil zit er misschien ook wel in, dat ik de academische pabo doe, die Bo omschreef, maar dan wel echt bij een hbo school. Maar zover ik weet is er geen verschil tussen opleiding voor vrije scholen en normale scholen. Dat is ook iets wat ik allemaal moest kennen. Alle verschillende typen scholen die er zijn met voordelen, nadelen en overlappingen. Maar ik ben benieuwd wat ik allemaal in de volgende jaren krijg, want ik heb alleen nog maar mijn eerste jaar gehad. Ik leer ook om lesmaterialen allemaal om te zetten en te ontwerpen. Zo kun je alles aanpassen aan je eigen klas. Dit is namelijk een van mijn toetsopdrachten aankomende periode.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 14:32:
@Emms; meh, hangt ervanaf hoeveel tijd ik in m'n vereniging ga stoppen.
@Juul; misschien ben ik wel gewoon dom, of stel ik me aan.
@Kirsten; ah, dat klinkt wel goed. En natuurlijk verschilt het per kind, maar in hoofdlijnen is het wel te leren. En volgens mij zit er heel veel verschil tussen de academische pabo en de gewone pabo. Mja, maakt ook allemaal niet uit.
Over die lesmaterialen omzetten, dat is grappig, want in de eerste instantie denk je - ha, dat is makkelijk, maar eigenlijk is het best wel heel erg pittig. Daar had ik ook moeite mee met zwemmen. En wat ook heel lastig is, wat je op school nog meer hebt dan in het zwembad, is dat iedereen een ander niveau heeft en je niet iedereen individueel kan begeleiden, maar tóch iedereen heel veel aandacht vereist en dat moet je maar net eventjes goed zien te verdelen.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 31 aug 2014 - 14:45:
@Bodine: jij snapt ook precies waar het probleem van het huidige onderwijs zit. Want in de kamer zeggen ze dat op scholen voor iedere leerling passend onderwijs moet zijn. Dus in een klas zitten 30 leerlingen. Dat betekend dat je 30 verschillende niveaus hebt en dus op 30 verschillende niveaus les moet geven. En dat zie ik een minister ook nog niet doen.
Maar ondanks dat lesmaterialen omzetten moeilijk is, vind ik dat het leukste om te doen. Ik vind die examenopdrachten ook altijd de leukste om te doen. Dat vind ik ook leerzamer dan leren hoe de geschiedenis verliep. Want om eerlijk te zijn, zoek ik dat wel op, als ik die lessen moet geven. Mijn vorige stageschool gaf niet eens geschiedenis, aardrijkskunde of biologie, maar projecten. Dus dan heb je helemaal weinig aan die kennis op kunnen dreunen die na een paar weken weer lichtelijk vervaagd.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 31 aug 2014 - 14:45:
Girls! Damn. Ik ben even het huis schoonmaken en douchen en er zijn twee hele pagina's bij. Jezus!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 14:51:
@ Yara: Ach, er was een tijd waar dat normaal was. (;
@ Kirsten: Ik ben zelf voor een eerdere splitsing van kinderen op basis van niveau: ik merkte zelf dat mijn klasgenoten me al snel niet bij konden benen, dus heb ik een klas overgeslagen, maar ik groep acht konden ook de leraressen me niet altijd bijhouden. Kwam ik met een vraag, hadden ze simpelweg geen idee wat het antwoord was.
Als je leerlingen wat eerder splitst, is, lijkt mij, het niveauverschil wat kleiner. In plaats van twee keer zes jaar, drie keer vier jaar lijkt mij beter.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 14:51:
@Kirsten; nou, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik vind dat je ook de lesstof heel goed moet beheersen. Vooral taal en rekenen, maar toch ook wel de basis van geschiedenis, aardrijkskunde en biologie.
Maar het niveauverschil is heel erg pittig, ja. Ik zou daar zelf ook heel veel moeite mee hebben.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 31 aug 2014 - 15:01:
@Emma: splitsing in groepen werkt wel beter ja. Maar kom daar maar eens bij aan als student bij een school of regering.
@Bodine: Je moet de basis wel beheersen. maar de allerkleinste feitjes die onthou je niet. Dit is waar je je van tevoren even goed in moet lezen en in moet verdiepen. En als je het niet weet, is het leuk om dat samen met de kinderen op te gaan zoeken. En qua rekenen en taal moet je inderdaad alles beheersen. Maar dat doet een andere student (als het goed is) ook, want je krijgt in je derde jaar een toets op 3s niveau. En dat is op het niveau van hbo dat je rekenen en taal moet kennen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 15:03:
Jawel, maar dat je die toets haalt, wil niet zeggen dat je dat niveau na tien jaar nog steeds beheerst. Niet per se naar jou toe, hoor, maar gewoon, algemeen. Ik zou het terecht vinden als juffen/meesters elk jaar of elke twee/drie jaar een herhaling moeten doen.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19