Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #227

Offtopic #227

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 23 aug 2014 - 11:39:
I am surrounded by dicks!



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 12:48:
Ik denk dat 't geen kwaad kan om kinderen vroeg in aanraking te brengen met Engels, want het wordt volgens mij steeds belangrijker dat je 't beheerst.
En kinderen jonger naar school sturen is wel makkelijk voor werkende ouders x:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 12:49:
@ Dezh: Wat bizar. o.o

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 12:51:
@Dezh; I - what?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 31 aug 2014 - 12:52:
Je leert een taal in principe beter als je er vroeg mee begint. Maar driejarigen naar school sturen om eerder te beginnen met leren is vanuit cognitief-ontwikkelingspsychologisch oogpunt echt onzin, dan hebben ze nauwelijks de hersencapaciteit. Gemiddeld dan. Want zoals we net hebben vastgesteld, zijn er ook genoeg mensen die het wel aankunnen.

@ Emma: ja, mijn ouders vonden het ook redelijk bizar. Ik snap nog steeds niet dat de juffen het zielig vonden. Way to discourage little kids.

@ Bodine: don't ask me. Ik was vier of vijf. Volwassenenlogica, I suppose.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 12:53:
@ Bodine: True, het is makkelijker voor ouders, maar in Finland gaan ze pas op hun zevende naar school en dat lijkt ook prima te gaan. Een kinderopvang of iets is prima, maar kinderen verplichten naar school te gaan als ze drie zijn lijkt me wel een beetje ver gaan.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 12:55:
Je hoort soms verhalen over basisscholen, ik probeer het niet eens meer te begrijpen.

Ik weet trouwens nog dat ik ooit voor ik kon schrijven een woordenboek uit de kast heb getrokken en het ben gaan overschrijven/tekenen en toen heel trots naar mama ben gelopen: kijk mam, ik heb geschreven! En ik was heel beledigd toen ze het niet kon lezen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 13:01:
@ Bodine: aaaah wat lief!

Trouwens, nu we het toch over basisscholen hebben: wat leer je precies op de pabo? Het duurt iets van drie of vier jaar en ik snap dat je veel stages moet lopen, maar wat leer je verder allemaal?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 13:03:
Bijzonder weinig. Ik ken iemand die de academische pabo doet (dan leer je dus ook om basisschoolleerkracht te worden, maar naast de pabo doe je ook pedagogische wetenschappen op uni) en die sprak ik er toevallig gisteren over. Ze zei dat je op de pabo verrassend weinig leert, zeker wat betreft stoornissen die kinderen kunnen hebben en hoe je daar mee om kunt gaan. Je loopt vooral veel stage zodat je veel ervaring opdoet.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 13:13:
Ik ken iemand en heeft in haar tweede jaar maar vijftien studiepunten gehaald - whut? Ik spreek haar zelf eigenlijk niet meer, dus ik heb nog geen kans gekregen om haar te vragen hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen, maar het klinkt best indrukwekkend.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 13:16:
Ik heb vriendinnen die zes punten hebben gehaald in d'r tweede jaar, which is fun, want nu zitten ze dus praktisch gezien in mijn jaar. :D

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 13:18:
Jouw studie is iets lastiger though. ^^
Maar is dat omdat het te lastig was of om een persoonlijke reden of iets? En hadden jullie geen BSA in het tweede jaar?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 13:21:
Neuh, wij doen niet aan BSA in het tweede jaar. Eerste jaar 45 punten halen en daarna party, 's basically how it works.
En 't is lastig, en als je in je eerste jaar Algebra 1 niet haalt, moet je in je tweede jaar nog steeds naar Leiden voor dat vak, waardoor je één of twee Delftvakken van het tweede jaar (in het tweede semester) niet kunt volgen. En toevallig hadden twee van drie die zo weinig punten hebben gehaald, Algebra 1 niet gehaald. En verder... 't is lastig, en mensen doen graag andere dingen die niet studeren zijn.

Ik heb trouwens ein-de-lijk level 350 van Candy Crush gehaald. o.o

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 13:27:
Dat klinkt gruwelijk onpraktisch, dat je sowieso vakken van het tweede jaar niet kan volgen als je Algebra 1 niet haalt. Maar zijn de vakken die jullie niet gehaald hebben verplicht bij jullie? In Maastricht was het zo dat je je aanwezigheidsplicht dan al hebt gehaald, dus dat je niet hoeft te komen als je niet wilt.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 13:29:
Wij hebben sowieso geen aanwezigheidsplicht. Maar algebra is intens pittig, zelfs als je de colleges volgt, dus als je ze niet volgt kun je het wel vergeten.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 13:33:
Oh ja, ik wist eigenlijk wel dat jullie geen aanwezigheidsplicht hebben. Maar hoe lang doen de meeste studenten over de bachelor? Halen ze het in drie jaar of studeert iedereen te lang?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18