Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #2

Het (anti-)schooltopic #2

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 aug 2014 - 18:01:
Nou, ik heb alles al ingepakt en alles ligt klaar en ik kan niet wachten om maandag weer college te hebben want mijn hersenen willen weer dingen leren. Heel heel heel graag.
Oh, en het oude topic was vol. Vandaar een nieuw exemplaar.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 aug 2014 - 21:29:
Ik moest volgens mij in de bovenbouw zes boeken per jaar lezen voor Nederlands. Naar was dat zeg.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 29 aug 2014 - 22:15:
Ik heb echt geen idee hoeveel boeken ik nog moet lezen. :' Volgens mij nog iets van vier. :/
Als het rooster dat op magister staat klopt, ben ik echt heel erg blij. Geen enkele dag tot 16:10 en om woensdag om 1 uur uit. ^^

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 29 aug 2014 - 23:11:
Ik weet niet meer hoeveel ik voor welk vak moest lezen in de bovenbouw, want voor elk jaar (4, 5 en 6) was het aantal anders, maar goed. Ik vond het niet zo erg.
En @roosters: ik zit dinsdag tot half 7 op de uni en ik heb niet eens lunchpauze D: (maar ik ben dan wel weer woensdag vrij & heb op donderdag en vrijdag maar 1 college. Echt goede planning, ja _0_)

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 29 aug 2014 - 23:33:
Maandag beginnen aan het eerste jaar MBO stuurman (na een lange omweg)

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 30 aug 2014 - 15:02:
Ja, bij ons moest je ook veel boeken lezen, maar ze planden het zo dat je in de 4e en 5e zo veel mogelijk las, en in de 6e dan nog maar eentje hoefde te lezen.
Dus omdat ik eerst op VWO zat heb ik nu al genoeg boeken gelezen om mijn hele HAVO lijst te vullen, maar eigenlijk heb ik nog 2 jaar :'
En grazie, Bo <3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 aug 2014 - 16:43:
Dat is lekker, Marit, dat scheelt zeker met hoeveel vrije tijd je overhoudt.

@ Idelle: Wat is dat precies? Ik ken het helemaal niet.

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 31 aug 2014 - 0:22:
Stuurman(-vrouw) op een schip. De bevelhebber na de kapitein binnen de koopvaardij. Lekker de wereld over varen.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 31 aug 2014 - 0:34:
Dat klinkt echt supercool o.o Mijn moeder wilde dat vroeger doen. Ze is in plaats daarvan civiel ingenieur geworden. Niet helemaal geslaagd.

Ik heb maar twee vakken dit blok en die begonnen volgende week en dat ene vak heeft nog niet eens een bereikbare blackboardcursus. Lekker handig.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 0:35:
Heeft Leiden überhaupt bereikbare blackboardcursussen? Alles wat ik in Leiden volg heeft een eigen website.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 31 aug 2014 - 0:38:
Het is wel de bedoeling. Ze zijn er alleen over het algemeen verschrikkelijk slecht in. In elk geval bij psych.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 0:39:
Bij wiskunde ook. In Leiden, that is. In Delft werkt iedereen heel erg netjes perfect met blackboard, daar heb 'k nooit problemen mee gehad.
M'ja. Leiden's meh.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 31 aug 2014 - 0:41:
Tell me about it. Na ja. We zien maandag wel wat er met dat college gebeurt. Ze gaan er toch altijd vanuit dat iedereen fijn onvoorbereid is, dat zal dit keer wel niet anders zijn.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 0:46:
Hoe zou je een college willen geven met de insteek dat mensen voorbereid zijn? Hoe kun je je voorbereiden voor colleges? o.o

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 31 aug 2014 - 0:49:
Oh, ze willen altijd dat mensen dingen van tevoren lezen zodat ze niet alle basics hoeven uit te leggen. En dan stoppen ze die slides toch in hun powerpoint voor het geval dat mensen het niet hebben gelezen, which is always, en dan blijven ze het hele college lang hangen op de eerste twintig slides met de basics. Mijn productiefste tijd als schrijfster is in de blokken dat ik veel colleges heb. Guess why. :'

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 0:52:
Oh, aha. Meh. Bij ons verwachten ze nooit dat je je inleest, echt in de zin dat ze ook niet aangeven wat je zou moeten lezen. Nou ja, soms geven ze wel aan welke paragraaf we behandelen, maar - nee.
Maar misschien is Duits/psychologie wel heel anders dan wiskunde.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11