Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #2

Het (anti-)schooltopic #2

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 aug 2014 - 18:01:
Nou, ik heb alles al ingepakt en alles ligt klaar en ik kan niet wachten om maandag weer college te hebben want mijn hersenen willen weer dingen leren. Heel heel heel graag.
Oh, en het oude topic was vol. Vandaar een nieuw exemplaar.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 7 okt 2014 - 19:09:
Uuuuuh zoveel doen voor uni

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 7 okt 2014 - 22:34:
Uni klinkt heel veel werk, maar het lukkt me nog steedsgaaf om uni gr doen.
Ik zit er aan tr denken om misschien later topografie lerares te worden op de opleiding die ik nu zegmaar doe ( MTRO) of om de journalistiek opleiding te volgen. En terwijl ik dat soort dingen bedenk heb ik echt het idee dat ik me tijd zit te verdoen op de opleidin waarop ik nu zit

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 8 okt 2014 - 10:42:
Ik word echt helemaal gek van mijn school! Ik heb vandaag drie tussenuren en al mijn huiswerk al af, dus ik wilde bezig met mijn PWS. Daar heb ik een computer voor nodig, maar die krijg ik niet. Er zijn verdomme vier laptopkarren met in totaal tachtig Macs waarvan er hooguit twintig drie uurtjes per week bij V6 informatica worden gebruikt, want de rest van de school heeft een eigen MacBook. Maar nee, V6 moet het lekker zelf uitzoeken: dan neem je maar een iPad mee.
En als je een oplossing probeert te zoeken, word je naar de aula verbannen, omdat je niet bezig bent met je huiswerk. Verdomme.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 okt 2014 - 11:26:
@Daan Jezus dat slaat echt helemaal nergens op. Je gaat ja gewoon iets voor school doen ja? Wat stom -.-

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 8 okt 2014 - 15:04:
Ik voel me ook echt ontzettend nutteloos nu, want ik heb dus twee uur lopen bekvechten met leraren en één uur voor me uit zitten staren. In die tijd had ik ook nuttige dingen kunnen doen.

Oh, en over journalistiek: ik heb nog maar één journalist ontmoet die die opleiding aanraadde (en die zat bij het West-Fries Dagblad :' ). Je bent in principe veel waardevoller met een willekeurige uni-studie, als je daarnaast tenminste fatsoenlijk kan schrijven.
+ als je niet aan de bak komt als journalist (en die kans is groot), dan kun je met een uni-studie véél meer dan met journalistiek. Maar goed, dan moet je de uni wel kunnen doen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 okt 2014 - 16:10:
Ik geloof dat ik te dom ben voor uni, want fat is toch wat iedeteen gaat doen nar gynasium ofzo?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 okt 2014 - 17:10:
In is wat je alleen kunt doen als je een gymnasium- of atheneumdiploma (of HBO, of gezeur met toelatingstoetsen) hebt. Maar met HBO kun je ook heel veel en om op HBO te komen, zul jij toch echt VMBO af moeten maken.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 okt 2014 - 21:36:
Moet je geen HAVO-diploma hebben voor HBO?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 okt 2014 - 21:38:
Ja, maar ik dacht dat Jennifer VMBO deed (vergis ik me? Sorry in dat geval); dan zal je toch echt door moeten gaan met je VMBO en dan via MBO/HAVO naar HBO.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 okt 2014 - 22:03:
Ik doe nu het MBO, en deed het VMBO, dus je zit er inderdaad niet ver naast
Maar dan moet ik bijv eerst mn MBO afmaken, en dan kan ik naar HBO? En dan naar Uni?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 okt 2014 - 22:08:
Ik denk niet dat je bij alle unistudies met een HBO-diploma binnenkomt. Bij psychologie wel volgens mij, maar ik denk Geneeskunde bijvoorbeeld niet.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 okt 2014 - 22:13:
Ik denk ook niet dat ik een Uni opleiding wil doen. Ik zou namelijk niet weten wat...

Maar Uni lijkt me zooooo cooool

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 okt 2014 - 22:14:
Het is ook wel heel leuk. ^^

HaiiroNoNeko
HaiiroNoNeko

HaiiroNoNeko is offline

[269]
HaiiroNoNeko zei op 8 okt 2014 - 22:44:
Als je op MBO begint, dat af maakt en dan naar HBO gaat, kun je er ook voor kiezen om je propedeuse in één jaar te halen (of in twee jaar, maar dan heb je een jaartje vertraging), kun je daarna met je P doorstromen naar de uni. Dat geloof ik in ieder geval, dat was wat een aantal studenten van de vorige opleiding waar ik op zat deden. Die kwamen van MBO, haalden hun P in één keer en gingen daarna door naar de uni. Ik vind het echt knap als je het kunt hoor, want het is wel echt een heel zwaar traject.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 8 okt 2014 - 22:59:
Ik wil hier graag aan toevoegen dat de mindset die je voor uni moet hebben redelijk anders is dan die voor HBO. Mijn vader had bijvoorbeeld makkelijk uni gekund, maar hij is naar HBO gegaan, omdat hij op de uni nooit zou leren wat hij eigenlijk wilde doen. (Hij heeft werktuigbouwkunde/machinebouw gedaan en wilde echt betrokken zijn bij de praktische ontwikkeling, niet de stap erboven (conceptontwikkeling neem ik aan).)



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19