Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #2

Het (anti-)schooltopic #2

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 aug 2014 - 18:01:
Nou, ik heb alles al ingepakt en alles ligt klaar en ik kan niet wachten om maandag weer college te hebben want mijn hersenen willen weer dingen leren. Heel heel heel graag.
Oh, en het oude topic was vol. Vandaar een nieuw exemplaar.



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 31 aug 2014 - 0:55:
Na ja, bij Duits doen we geen hoorcolleges, we zijn toch maar met zijn drieën. Als je je daar niet voorbereidt, kan je net zo goed niet komen. En psych heeft gewoon belachelijk veel studenten, die studie is bijna te groot om goed te functioneren.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 0:58:
Geen hoorcolleges? Precies hoe haal je dan je studie?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 31 aug 2014 - 0:59:
There's a little something called werkgroepen?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 1:00:
Jawel, maar toch. Ik heb m'n hoorcolleges en m'n werkcolleges en toch snap ik het niet altijd omdat het gewoon te ingewikkeld is.
Respect voor jou dan maar. (:

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 31 aug 2014 - 1:03:
Oh. Nee, het is helemaal niet ingewikkeld. Wiskunde is exact, ne. Er bestaat zoiets als juist en onjuist, right? Dat is bij Duits (en to an extent ook bij psych) niet zo. Dus we hebben het bijvoorbeeld bij literatuurwetenschap over de kenmerken van een bepaalde stroming, zeg, impressionisme, en dan gaan we discussiëren en als je het er niet mee eens bent dat een bepaald boek impressionistisch is, dan is dat maar zo. Krijg je geen aftrek voor, zolang je argumenten een beetje acceptabel zijn.

Edit: ik bedoel niet dat wiskunde niet ingewikkeld is, God knows I can't do math to save my life, maar dat dat met alleen werkgroepen niet ingewikkeld is.
Ik typ inmiddels zo veel verkeerd dat ik maar eens ga slapen. :'

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 1:31:
Oh, nee, zo vatte ik het niet op. Ik snap wat je bedoelt. En ik - ja, nee, ik snap 't. ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 8:55:
Na ja, bij Duits doen we geen hoorcolleges, we zijn toch maar met zijn drieën. Als je je daar niet voorbereidt, kan je net zo goed niet komen. En psych heeft gewoon belachelijk veel studenten, die studie is bijna te groot om goed te functioneren.
maar met drie? o.o

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 31 aug 2014 - 10:27:
Dat zijn weinig leerlingen! How come?
Of is dat alleen bij Duits zo?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 12:15:
's Bij Duits zo. (; Maar als ik het me goed herinner, begon Nadezh bij Duits in d'r eerste jaar maar met vier? Toch?
Wij zijn nog met vijftig of zestig denk ik, tweede jaar wiskunde. En mijn jaar is best wel groot.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 12:16:
Ik weet niet hoeveel BMW Maastricht studenten er nog zijn, maar het nwemt fiks af. Van mijn vriendengroepje gaan er vier van de vijf weg.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 12:20:
Ja, dat's overal zo, gok ik. Wat voor slagingspercentage hebben jullie ongeveer? Wij hebben volgens mij 50-60%.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 12:24:
Ik heb geen flauw benul. Maar bij ons zijn er naast de mensen die het niet halen, heel veel mensen die naar geneeskunde vertrekken. Ik denk dat de helft overblijft? Ik kan het zo snel niet vinden op de site.

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 31 aug 2014 - 12:24:
Vorig jaar op het HBO geprobeerd. Begonnen met 140 man. Uiteindelijk zijn er maar een stuk of vijftig, misschien wel minder doorgegaan. Je werd gewaarschuwd dat er veel zouden afvallen, maar dit ging wel erg buiten proporties.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 aug 2014 - 12:25:
@ Idelle: Oh jee, dat is inderdaad wel erg veel. Maar wat je nu gaat doen klinkt ook leuk!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 aug 2014 - 12:25:
Ah ja. Maar je doet toch biomedisch? Dat is toch een loting? Hoe kan het dan zo zijn dat ze bij jullie zitten als ze eigenlijk geneeskunde willen? Je kunt je toch niet voor twee lotingen inschrijven? o.o
@Idelle (hoe heet je?); wat deed je op HBO?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12