Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » NaNoWriMo [FF-edition]

NaNoWriMo [FF-edition]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 okt 2014 - 10:42:
What's crack-a-lacking FF'ers?

Hier zijn we weer. In november vindt de echte NaNoWriMo plaats. Je hebt misschien het topic voor Camp NaNo voorbij zien komen afgelopen zomer, of je hebt ons er over zien praten in andere topics. Maar het kan ook zijn dat je geen flauw benul hebt van waar we het in godsnaam over hebben.
Maak je geen zorgen. Wij zijn er voor je!

W A T I S N A N O?
NaNo, ook wel NaNoWriMo, is kort voor National Novel Writing Month. Concreet houdt dit in dat je jezelf uitdaagt om op een maand tijd 50.000 woorden te schrijven aan één verhaal. Dat klinkt als veel, en dat is het ook, maar het is zeker haalbaar.
De enige voorwaarde is dat je voor NaNo een nieuw verhaal begint. Je mag dus geen oud verhaal van onder het stof halen (wel alleen het idee, uiteraard). Verder mag je met je NaNo-verhaal doen wat jij wilt.
Als je het op FF wilt posten, moet het natuurlijk wel een fanfictie zijn.
De website voor dit jaar is net geupdate en online gegaan, en kan H I E R gevonden worden.

E N H E T F F - T I N T J E ?
Of je nou daadwerkelijk een fanfictie schrijft of niet, het leek ons leuk om met zo veel mogelijk leden actief mee te doen.
Om te beginnen hebben we dit topic, waar iedereen kan praten over hoe het er voor staat en kan vertellen waar hun verhaal over gaat.
Ten tweede hopen we dat hierdoor heel de site (of toch de deelnemende leden) open staat om elkaar te helpen: praten over plots, plot holes, personage's uitbreiden (misschien zelfs uitwisselen?), en dergelijke. Wij willen er alles aan doen dat jij ook je vijftig duizend woorden haalt.
Ten derde gaat de crew van deze geliefde site samen motivatiebrieven voor de belangstellenden schrijven. Als je deze graag wilt ontvangen, zal er wekelijks eentje in je inbox liggen, als je het aangeeft.
Ten vierde zullen we momenten organiseren om samen te schrijven in Word Wars (op een bepaalde tijd zo snel mogelijk schrijven, tegen elkaar) en andere spelletjes die uiteindelijk je productiviteit bevorderen. Meer hierover zal je zeker zien verschijnen in het topic.

En wie weet vallen er wel meetings in de maand november, of besluiten we in december samen te komen en onze verhalen mee te nemen. Maar daar doen wij nu nog niets mee.

O P R O E P A A N A L L E F F ' E R S!
We hopen natuurlijk dat zoveel mogelijk leden meedoen. Daarom willen we aan iedereen vragen om het te proberen als ze er zin en tijd voor hebben. En heb jij vrienden hier op FanFic die niet op het forum zitten, maar wel dolgraag schrijven en een uitdaging helemaal zien zitten? Spreid dan het woord!

We hopen op een heel geslaagd en FanFicerige NaNo dit jaar!

D E E L N E M E R S
- Kayley
- Jennifer
- Jamila
- Cyn
- Kirsten
- Julia
- Annemiek

W I T H L O V E
Captain Do, Emma, Bodine, Daan en Kayley



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 okt 2014 - 10:56:
V O O R B E R E I D I N G
1: Bedenk je plot. Of niet. Je MOET helemaal niets, maar je MAG best wel veel. Als je november wilt beginnen met een volledig plot in je hoofd en je personage's klaar om in het verhaal te springen, heb je vanaf vandaag nog zestien dagen om dingen te beginnen uitlijnen. Je mag schema's maken, stambomen, tijdlijnen, samenvattingen van hoofdstukken, samenvattingen van je hele verhaal; zolang je nog niet aan je verhaal zelf begint.

2: Als je nog liever geen plot wilt bedenken en gewoon wilt kijken waar je komt, kan je alsnog al beginnen denken aan welke genres je leuk vindt om over te schrijven en onderzoek doen. Onderzoek neemt heel wat tijd, tijd die je in november nodig gaat hebben voor het schrijven zelf. Doe je onderzoek ook als je je plot wel al hebt.

3: Oefen. Je mag nog niet aan je verhaal schrijven, maar je kan wel al oefenen om elke dag een minimum aantal woorden te schrijven. In november moet je dagelijks 1667 woorden schrijven. Je kan dit schema volgen:

16 - 20 oktober: 500 woorden dagelijks.
21 - 25 oktober: 1000 woorden dagelijks.
26 - 30 oktober: 1500 woorden dagelijks.

Dit is uiteraard niet verplicht, maar dan ben je tegen november wel gewoon aan dagelijks een bepaald aantal woorden schrijven.

4: Verwittig je familie, vrienden, leraren (leraren Nederlands vinden dit soms heel erg leuk), klasgenoten, postbodes, winkelbediendes en huisdieren. Gooi het op al je sociale media's. Je gaat in november af en toe afleiding nodig hebben, maar vaker nog heb je dat juist NIET nodig.

5: Doe inkopen. Hamster. Zorg dat je genoeg lekkers in huis hebt om jezelf een beloning te geven voor die eerste tien duizend woorden. Als je iemand bent die motivatie nodig heeft, zorg dat dat er is.

6: Voeg alle FF'ers toe op de NaNo-website. Want dat is leuk!

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 15 okt 2014 - 11:08:
Ik doe mee goede tips ook

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 okt 2014 - 11:11:
Heb je je account al gemaakt?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 okt 2014 - 11:56:
Dat had ze in het schriftopic al. ^^

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 15 okt 2014 - 11:59:
Ik heb een account gemaakt, maar ik heb nog geen idee of ik het red om er aan mee te doen x'] maar goed, gotta try! x']

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 15 okt 2014 - 13:03:
Yoo gewoon Chayenne.
Klik ^^

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 okt 2014 - 14:08:
Ik doe ook mee! Mijn account heet Krewella

klikk

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 okt 2014 - 14:08:
Dus het mag wel een fanfictie zijn?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 okt 2014 - 14:17:
Dat mag zeker.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 15 okt 2014 - 15:27:
dit is mijn account
Ik wil proberen mee te doen, maar ik weet nog niet zeker of ik mee kan doen qua tijd.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 okt 2014 - 16:30:
Even een opmerking: sommige van jullie linken jullie Camp NaNoprofielen. Voor die in november is het nanowrimo.org/participants/xxx.

Ik vind het trouwens wel cool dat er al een groepje meedoet. (:

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 15 okt 2014 - 16:33:
En mijn account^^

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 15 okt 2014 - 16:35:
Oooh aha dan ga ik die wel even aanmaken zo

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 okt 2014 - 16:41:
Het is wel hetzelfde account als met campnano (dacht ik?), of zeg ik nu rare dingen?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 okt 2014 - 16:43:
Dat is dezelfde, ja. Maar om je verhaal aan te maken en valideren moet je wel op de juiste site zitten.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10