Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » NaNoWriMo [FF-edition]

NaNoWriMo [FF-edition]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 okt 2014 - 10:42:
What's crack-a-lacking FF'ers?

Hier zijn we weer. In november vindt de echte NaNoWriMo plaats. Je hebt misschien het topic voor Camp NaNo voorbij zien komen afgelopen zomer, of je hebt ons er over zien praten in andere topics. Maar het kan ook zijn dat je geen flauw benul hebt van waar we het in godsnaam over hebben.
Maak je geen zorgen. Wij zijn er voor je!

W A T I S N A N O?
NaNo, ook wel NaNoWriMo, is kort voor National Novel Writing Month. Concreet houdt dit in dat je jezelf uitdaagt om op een maand tijd 50.000 woorden te schrijven aan één verhaal. Dat klinkt als veel, en dat is het ook, maar het is zeker haalbaar.
De enige voorwaarde is dat je voor NaNo een nieuw verhaal begint. Je mag dus geen oud verhaal van onder het stof halen (wel alleen het idee, uiteraard). Verder mag je met je NaNo-verhaal doen wat jij wilt.
Als je het op FF wilt posten, moet het natuurlijk wel een fanfictie zijn.
De website voor dit jaar is net geupdate en online gegaan, en kan H I E R gevonden worden.

E N H E T F F - T I N T J E ?
Of je nou daadwerkelijk een fanfictie schrijft of niet, het leek ons leuk om met zo veel mogelijk leden actief mee te doen.
Om te beginnen hebben we dit topic, waar iedereen kan praten over hoe het er voor staat en kan vertellen waar hun verhaal over gaat.
Ten tweede hopen we dat hierdoor heel de site (of toch de deelnemende leden) open staat om elkaar te helpen: praten over plots, plot holes, personage's uitbreiden (misschien zelfs uitwisselen?), en dergelijke. Wij willen er alles aan doen dat jij ook je vijftig duizend woorden haalt.
Ten derde gaat de crew van deze geliefde site samen motivatiebrieven voor de belangstellenden schrijven. Als je deze graag wilt ontvangen, zal er wekelijks eentje in je inbox liggen, als je het aangeeft.
Ten vierde zullen we momenten organiseren om samen te schrijven in Word Wars (op een bepaalde tijd zo snel mogelijk schrijven, tegen elkaar) en andere spelletjes die uiteindelijk je productiviteit bevorderen. Meer hierover zal je zeker zien verschijnen in het topic.

En wie weet vallen er wel meetings in de maand november, of besluiten we in december samen te komen en onze verhalen mee te nemen. Maar daar doen wij nu nog niets mee.

O P R O E P A A N A L L E F F ' E R S!
We hopen natuurlijk dat zoveel mogelijk leden meedoen. Daarom willen we aan iedereen vragen om het te proberen als ze er zin en tijd voor hebben. En heb jij vrienden hier op FanFic die niet op het forum zitten, maar wel dolgraag schrijven en een uitdaging helemaal zien zitten? Spreid dan het woord!

We hopen op een heel geslaagd en FanFicerige NaNo dit jaar!

D E E L N E M E R S
- Kayley
- Jennifer
- Jamila
- Cyn
- Kirsten
- Julia
- Annemiek

W I T H L O V E
Captain Do, Emma, Bodine, Daan en Kayley



MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 12:59:
Oh, dat ben ik natuurlijk helemaal vergeten te zeggen! Ik blijf ook wel wakker :'

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 31 okt 2014 - 15:47:
Ik ben wel wakker, maar ik ga daarna snel naar bed.
Ik moet namelijk morgen nog redelijk wat doen voor school. Dus ik hoop na het weekend te kunnen beginnen en dan heel snel mijn achterstand in te werken.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 31 okt 2014 - 17:39:
ik blijf wakker!
nog 1 vraag: moet je in NaNo typen of op Word? En hoe hou je je wordcount op NaNo bij?

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 17:43:
Je mag typen waarin je wil. Je kunt het zelfs op papier doen als je zo dedicated bent. In digitale tekstverwerkers zit een woordenteller: dat aantal vul je in op de site van de NaNo (vanaf 1 november kun je je word count invullen als je inlogt). Als je op papier schrijft (ik denk niet dat iemand dat doet, maar goed) dan zul je handmatig alles moeten tellen en dat aantal dan invullen op de site.
Edit: ik zie dat ik je vraag verkeerd gelezen heb. Volgens mij is het niet mogelijk je verhaal op de site van NaNoWriMo te typen, but I'm not sure. In ieder geval schrijf je meestal in een reguliere tekstverwerker. Als je je word count gaat validaten (in de laatste 5 (?) dagen van november), dan plak je je hele tekst, die je kopieert uit je bestand in een word count tool, die dan beschikbaar is op de site en worden je woorden met dat ding officieel geteld.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 31 okt 2014 - 19:08:
Ik dacht wel dat je kon typen op NaNo.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 19:10:
Je kunt wel een samenvatting geven & een excerpt plaatsen, maar niet je hele verhaal schrijven, volgens mij. Waar zou je dat volgens jullie moeten doen dan?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 31 okt 2014 - 19:13:
Oh geen idee hoor ^^ Ik dacht het alleen.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 19:29:
2. Start writing. You do this on your computer or in a notebook. Anywhere is good with us, as long as you keep your work backed up. (Please note: We don’t store any of your manuscript on our website.)

:']

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 31 okt 2014 - 19:30:
Aha Dankje

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 31 okt 2014 - 23:04:
Okee duidelijk!
Ik eh. Ik ga zo slapen. Im so sorry maar dikke ruzie thuis blablabla en ik ben er zat vanvoor vandaag.
Morgen ochtend begin in gelijk


LEGGOOO

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 31 okt 2014 - 23:05:
@Cyn awhh Niet leuk ruzie
Veel succes morgen though

Only a hour O:

MelintjeX1DX
MelintjeX1DX

MelintjeX1DX is offline

[624]
MelintjeX1DX zei op 31 okt 2014 - 23:06:
Succes iedereen!!!
Xx

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 31 okt 2014 - 23:24:
Veel succes iedereen die vannacht al begint. Ik ga nu maar lekker slapen, want meneer de wekker gaat morgen ochtend helaas al om half 6

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 23:37:
Veel succes iedereen die vannacht al begint. Ik ga nu maar lekker slapen, want meneer de wekker gaat morgen ochtend helaas al om half 6

Welterusten<3 EN SUCCCES!

Edit: nog maar 4 minuten!!! :'D

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 31 okt 2014 - 23:59:
BAM HET IS 12 UUR.
LETS START WRITING



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15