Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » NaNoWriMo [FF-edition]

NaNoWriMo [FF-edition]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 okt 2014 - 10:42:
What's crack-a-lacking FF'ers?

Hier zijn we weer. In november vindt de echte NaNoWriMo plaats. Je hebt misschien het topic voor Camp NaNo voorbij zien komen afgelopen zomer, of je hebt ons er over zien praten in andere topics. Maar het kan ook zijn dat je geen flauw benul hebt van waar we het in godsnaam over hebben.
Maak je geen zorgen. Wij zijn er voor je!

W A T I S N A N O?
NaNo, ook wel NaNoWriMo, is kort voor National Novel Writing Month. Concreet houdt dit in dat je jezelf uitdaagt om op een maand tijd 50.000 woorden te schrijven aan één verhaal. Dat klinkt als veel, en dat is het ook, maar het is zeker haalbaar.
De enige voorwaarde is dat je voor NaNo een nieuw verhaal begint. Je mag dus geen oud verhaal van onder het stof halen (wel alleen het idee, uiteraard). Verder mag je met je NaNo-verhaal doen wat jij wilt.
Als je het op FF wilt posten, moet het natuurlijk wel een fanfictie zijn.
De website voor dit jaar is net geupdate en online gegaan, en kan H I E R gevonden worden.

E N H E T F F - T I N T J E ?
Of je nou daadwerkelijk een fanfictie schrijft of niet, het leek ons leuk om met zo veel mogelijk leden actief mee te doen.
Om te beginnen hebben we dit topic, waar iedereen kan praten over hoe het er voor staat en kan vertellen waar hun verhaal over gaat.
Ten tweede hopen we dat hierdoor heel de site (of toch de deelnemende leden) open staat om elkaar te helpen: praten over plots, plot holes, personage's uitbreiden (misschien zelfs uitwisselen?), en dergelijke. Wij willen er alles aan doen dat jij ook je vijftig duizend woorden haalt.
Ten derde gaat de crew van deze geliefde site samen motivatiebrieven voor de belangstellenden schrijven. Als je deze graag wilt ontvangen, zal er wekelijks eentje in je inbox liggen, als je het aangeeft.
Ten vierde zullen we momenten organiseren om samen te schrijven in Word Wars (op een bepaalde tijd zo snel mogelijk schrijven, tegen elkaar) en andere spelletjes die uiteindelijk je productiviteit bevorderen. Meer hierover zal je zeker zien verschijnen in het topic.

En wie weet vallen er wel meetings in de maand november, of besluiten we in december samen te komen en onze verhalen mee te nemen. Maar daar doen wij nu nog niets mee.

O P R O E P A A N A L L E F F ' E R S!
We hopen natuurlijk dat zoveel mogelijk leden meedoen. Daarom willen we aan iedereen vragen om het te proberen als ze er zin en tijd voor hebben. En heb jij vrienden hier op FanFic die niet op het forum zitten, maar wel dolgraag schrijven en een uitdaging helemaal zien zitten? Spreid dan het woord!

We hopen op een heel geslaagd en FanFicerige NaNo dit jaar!

D E E L N E M E R S
- Kayley
- Jennifer
- Jamila
- Cyn
- Kirsten
- Julia
- Annemiek

W I T H L O V E
Captain Do, Emma, Bodine, Daan en Kayley



Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 23 nov 2014 - 17:46:
Ik heb mijn doel naar minimaal 30k gezet. Want. 50K ga ik hoogstwaarschijnlijk niet meer halen door al het gedoe en zo. Yea.
Maar ik ga het Labyrint zeker weten afschrijven!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 nov 2014 - 17:53:
Leuk dat je alleen je goal hebt aangepast en niet hebt besloten terwijl je al zo ver bent op te geven! Heel veel succes nog!

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 23 nov 2014 - 17:58:
Neeeee, ik vind het veeeel te leuk om op te geven!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 nov 2014 - 18:15:
Hoeveel woorden heb je ondertussen?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 nov 2014 - 18:32:
Ik geef ook niet op, ik geef mezelf alleen langer de tijd.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 nov 2014 - 19:14:
Als je het een beetje druk hebt of wat andere dingen aan je hoofd, is het meteen ook wel erg veel woorden. Ik heb het een keer gedaan en deed het toen in dertien dagen, maar toen heb ik wel mijn sociale leven praktisch stopgezet. Ik zou het nu ook niet meer kunnen hoor, heel erg veel te veel studie te doen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 nov 2014 - 15:53:
Beste dames die dapper genoeg waren om zich hier aan te wagen,
Sorry dat de motivatiebrieven er niet van zijn gekomen. We hebben iets te enthousiast gezegd dat we allemaal dingen wel gingen doen, terwijl we er blijkbaar toch niet zoveel tijd voor hadden als we hadden gehoopt. Sorry hiervoor, maar ik ga nu een hele lange post maken, dus hopelijk maakt dat het weer een beetje goed. Ik ben niet goed in motivatiebrieven schrijven of iets in die trant, maar lange posts zijn vast bijna hetzelfde.
Ondertussen is er nog maar minder dan een week van de NaNo-maand over. Ik hoop dat iedereen nog genoeg motivatie heeft om ook dit weekje nog even door te kunnen zetten, net wat meer te doen dan je van jezelf verwacht had, jezelf te verbazen met hoeveel je eigenlijk schrijven kan als je er je best voor doet en tijd voor vrijmaakt. Het is jammer dat een aantal is afgehaakt (maar wel compleet begrijpelijk), maar het is leuk om te zien dat er ook een aantal door hebben gezet, ook al slokken studie en priveleven veel tijd op.
Hier is nog een linkje dat ik eigenlijk al veel eerder met jullie had willen delen. Vroeger werd op FF redelijk veel Write or Die gebruikt, maar als ik met niet vergis, moet je daar nu helaas voor betalen. Dit linkje leidt naar een misschien wat knullerige versie ervan - maar wel gratis. Voor degenen die ook Write or Die niet kennen: Je kan zelf een doel instellen wat betreft woorden binnen een bepaalde tijd, en als je te lang pauzeert, gaat je computer tegen je gillen. That's it, basically. Dit zou je dan moeten motiveren om verder te schrijven en niet om je speakers uit te zetten.
Als iemand nog wat extra motivatie nodig heeft, wil ik wel een beetje Wordwarren. Ik werk dan zelf niet aan een verhaal, maar ik ben wel heel enthousiast aan het leren en het is vast ongelooflijk interessant om te zien of jullie sneller kunnen schrijven of ik sneller mijn samenvatting in kan typen. Natuurlijk. Maar jullie kunnen natuurlijk ook gewoon tegen elkaar Wordwarren, om elkaar te motiveren en naar de eindstreep te helpen! We hebben dit topic geopend opdat FF'ers elkaar konden helpen en zo NaNo hopelijk net wat minder moeilijk te maken, dus vergeet niet gebruik te maken van de mogelijkheden die het kennen van andere schrijfsters biedt. Naast Wordwarren kunnen we misschien helpen met die ene zin die net niet lekker loopt of het verhelpen van een plothole.
Ik heb eigenlijk niet zoveel meer te melden, maar volgens mij horen motivatiebrieven ook grappig te zijn, en aangezien dit soort van een wanhopige poging is tot een motivatiebrief, sluit ik af met een hele flauwe schrijversgrap. (Het is bijzonder moeilijk om grappen te vinden over schrijvers, blijkt.)
Waarom stak de schrijver de straat over?
Om van perspectief te wisselen.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 25 nov 2014 - 18:45:
(De gratis versie van Write or Die bestaat ook gewoon nog steeds, hoor :])

Maar maar maar <3
En die grap x'D

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 nov 2014 - 19:57:
Als ik naar de site ga, staat er dat ik moet betalen?

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 25 nov 2014 - 20:01:
Maar onder dat blok, klik voor printscreen met rode pijl, staat ook nog de gratis internetversie.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 nov 2014 - 20:12:
Oh well. Dan moeten jullie dat stukje maar even negeren. ;(

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 25 nov 2014 - 20:18:
Maar misschien vinden sommige mensen Final Deadline prettiger? Want ik zag dat je o.a. zelf kunt instellen voor maximaal hoe lang je kunt pauzeren

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2014 - 19:25:
Ja, het werkt op zich wel prima, maar het heeft ergens ook wel wat knulligs haha. Maar ja, hoe staat jouw NaNo erondertussen voor?

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 26 nov 2014 - 19:35:
Eh - ik loop achter, maar ik ZAL het halen! *strijdkreet* Dus nu ga ik weer braaf schrijven :]

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2014 - 19:37:
Yaaaaaay, goed zo *moedigt aan met pom poms*



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17