Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » NaNoWriMo [FF-edition]

NaNoWriMo [FF-edition]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 okt 2014 - 10:42:
What's crack-a-lacking FF'ers?

Hier zijn we weer. In november vindt de echte NaNoWriMo plaats. Je hebt misschien het topic voor Camp NaNo voorbij zien komen afgelopen zomer, of je hebt ons er over zien praten in andere topics. Maar het kan ook zijn dat je geen flauw benul hebt van waar we het in godsnaam over hebben.
Maak je geen zorgen. Wij zijn er voor je!

W A T I S N A N O?
NaNo, ook wel NaNoWriMo, is kort voor National Novel Writing Month. Concreet houdt dit in dat je jezelf uitdaagt om op een maand tijd 50.000 woorden te schrijven aan één verhaal. Dat klinkt als veel, en dat is het ook, maar het is zeker haalbaar.
De enige voorwaarde is dat je voor NaNo een nieuw verhaal begint. Je mag dus geen oud verhaal van onder het stof halen (wel alleen het idee, uiteraard). Verder mag je met je NaNo-verhaal doen wat jij wilt.
Als je het op FF wilt posten, moet het natuurlijk wel een fanfictie zijn.
De website voor dit jaar is net geupdate en online gegaan, en kan H I E R gevonden worden.

E N H E T F F - T I N T J E ?
Of je nou daadwerkelijk een fanfictie schrijft of niet, het leek ons leuk om met zo veel mogelijk leden actief mee te doen.
Om te beginnen hebben we dit topic, waar iedereen kan praten over hoe het er voor staat en kan vertellen waar hun verhaal over gaat.
Ten tweede hopen we dat hierdoor heel de site (of toch de deelnemende leden) open staat om elkaar te helpen: praten over plots, plot holes, personage's uitbreiden (misschien zelfs uitwisselen?), en dergelijke. Wij willen er alles aan doen dat jij ook je vijftig duizend woorden haalt.
Ten derde gaat de crew van deze geliefde site samen motivatiebrieven voor de belangstellenden schrijven. Als je deze graag wilt ontvangen, zal er wekelijks eentje in je inbox liggen, als je het aangeeft.
Ten vierde zullen we momenten organiseren om samen te schrijven in Word Wars (op een bepaalde tijd zo snel mogelijk schrijven, tegen elkaar) en andere spelletjes die uiteindelijk je productiviteit bevorderen. Meer hierover zal je zeker zien verschijnen in het topic.

En wie weet vallen er wel meetings in de maand november, of besluiten we in december samen te komen en onze verhalen mee te nemen. Maar daar doen wij nu nog niets mee.

O P R O E P A A N A L L E F F ' E R S!
We hopen natuurlijk dat zoveel mogelijk leden meedoen. Daarom willen we aan iedereen vragen om het te proberen als ze er zin en tijd voor hebben. En heb jij vrienden hier op FanFic die niet op het forum zitten, maar wel dolgraag schrijven en een uitdaging helemaal zien zitten? Spreid dan het woord!

We hopen op een heel geslaagd en FanFicerige NaNo dit jaar!

D E E L N E M E R S
- Kayley
- Jennifer
- Jamila
- Cyn
- Kirsten
- Julia
- Annemiek

W I T H L O V E
Captain Do, Emma, Bodine, Daan en Kayley



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 28 okt 2014 - 15:30:
@Justagirl hoeft niet trouwens, je kan ook gewoon ene brede storyline bedenken en vanuit daar schrijven. Maar ik geloof dat dat een ding moet zijn dat je kan.

justAgirl
justAgirl

justAgirl is offline

[39]
justAgirl zei op 28 okt 2014 - 15:49:
@Chayenne met alleen een brede storyline gaat het bij mij vrees ik niet lukken, dan word het een ontzettend warboel. Ik ga toch maar even wat op papier zetten van te voren!

Oh en die motivatie brieven zie ik wel zitten, lieve crew!

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 28 okt 2014 - 16:12:
in de eerste week heb ik tentamens dus in plaats van een plot en personages uit te diepen ben ik vooral heel hard aan het leren zodat ik op 1 november zo goed als alles ken en kan beginnen met schrijven.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 28 okt 2014 - 18:17:
Oh! Ik had dat van die motivatiebrieven nog niet gezien. Die zou ik
ook heel graag krijgen. <3

En ik heb er zo'n zin in. Ik kan écht niet wachten op te beginnen - ik hoop dat ik het ook daadwerkelijk afkrijg. (en dat ik dan ook op 50k zit minimaal)

justAgirl
justAgirl

justAgirl is offline

[39]
justAgirl zei op 28 okt 2014 - 20:43:
Voor het geval dat iemand bij wil houden hoe het er bij mij mee gaat:

Mijn account (:

Veel succes alvast allemaal, ik ga nu toch nog even twee dagen knokken voor mijn tentamens

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 28 okt 2014 - 22:00:
Ik heb net bedacht waardoor ik mijn fanfic meer op DR kan laten lijken zodat er geen verwarring is van: is dit wel een fanfiction?
Ik ga de trails erin gooien en ik ben daar heel enthousiast over

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 28 okt 2014 - 22:29:
Voor het geval dat iemand bij wil houden hoe het er bij mij mee gaat:

Mijn account (:

Veel succes alvast allemaal, ik ga nu toch nog even twee dagen knokken voor mijn tentamens

Ik heb je toegevoegd als buddy! :'D

Ik moet echt nog wat aan voorbereiding doen, maar ugh, ik heb net een corpus samengesteld voor m'n bedrijfscommunicatievak dus ik heb eeeeeeigenlijk geen zin meer vandaag.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 29 okt 2014 - 9:38:
Willen jullie de motivatiebrieven in jullie inbox krijgen, of gooien we ze in het topic en sturen we jullie dan een notificatie dat er een nieuwe gepost is?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 29 okt 2014 - 15:41:
Topic. Lijkt me handiger. Leest prettiger

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 29 okt 2014 - 17:58:
Ik vind juist in mijn inbox een stuk fijner.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 29 okt 2014 - 18:17:
Mij maakt het niet uit, maar motivatiebrieven zijn wel fijn als het er even niet in zit.

justAgirl
justAgirl

justAgirl is offline

[39]
justAgirl zei op 31 okt 2014 - 12:11:
(...)
Ik heb je toegevoegd als buddy! :'D

Ik moet echt nog wat aan voorbereiding doen, maar ugh, ik heb net een corpus samengesteld voor m'n bedrijfscommunicatievak dus ik heb eeeeeeigenlijk geen zin meer vandaag.


Leuk dat je me toegevoegd hebt! (:

Oh en jullie mogen me wel annemiek noemen haha, iedereens eigen namen staat er verder ook tussen (:
Wat de motivatie brief betreft, ik vind in mijn inbox ook wel handig; maar kijk maar wat voor jullie beter is!

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 31 okt 2014 - 12:29:
Wie blijft er vanavond nou allemaal op? Ik in ieder geval. En ik ga the nightmare before christmassss kijken

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 31 okt 2014 - 12:45:
Aaaaaaghh! Nightmare Before Christmas <33333
En ik weet t niet.. Ik moet morgen om kwart voor 7 's ochtends al in de bus zitten ik verwacht die nacht pas rond 3 uur thuis te zijn.. Ghehe

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 okt 2014 - 12:54:
Ik moet uiteten voor een verjaardag, dus er is best kans dat ik om twaalf uur nog wakker ben. Ik ga mijn best doen om aan jullie te denken dan en succes te wensen!



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14