Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » NaNoWriMo [FF-edition]

NaNoWriMo [FF-edition]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 okt 2014 - 10:42:
What's crack-a-lacking FF'ers?

Hier zijn we weer. In november vindt de echte NaNoWriMo plaats. Je hebt misschien het topic voor Camp NaNo voorbij zien komen afgelopen zomer, of je hebt ons er over zien praten in andere topics. Maar het kan ook zijn dat je geen flauw benul hebt van waar we het in godsnaam over hebben.
Maak je geen zorgen. Wij zijn er voor je!

W A T I S N A N O?
NaNo, ook wel NaNoWriMo, is kort voor National Novel Writing Month. Concreet houdt dit in dat je jezelf uitdaagt om op een maand tijd 50.000 woorden te schrijven aan één verhaal. Dat klinkt als veel, en dat is het ook, maar het is zeker haalbaar.
De enige voorwaarde is dat je voor NaNo een nieuw verhaal begint. Je mag dus geen oud verhaal van onder het stof halen (wel alleen het idee, uiteraard). Verder mag je met je NaNo-verhaal doen wat jij wilt.
Als je het op FF wilt posten, moet het natuurlijk wel een fanfictie zijn.
De website voor dit jaar is net geupdate en online gegaan, en kan H I E R gevonden worden.

E N H E T F F - T I N T J E ?
Of je nou daadwerkelijk een fanfictie schrijft of niet, het leek ons leuk om met zo veel mogelijk leden actief mee te doen.
Om te beginnen hebben we dit topic, waar iedereen kan praten over hoe het er voor staat en kan vertellen waar hun verhaal over gaat.
Ten tweede hopen we dat hierdoor heel de site (of toch de deelnemende leden) open staat om elkaar te helpen: praten over plots, plot holes, personage's uitbreiden (misschien zelfs uitwisselen?), en dergelijke. Wij willen er alles aan doen dat jij ook je vijftig duizend woorden haalt.
Ten derde gaat de crew van deze geliefde site samen motivatiebrieven voor de belangstellenden schrijven. Als je deze graag wilt ontvangen, zal er wekelijks eentje in je inbox liggen, als je het aangeeft.
Ten vierde zullen we momenten organiseren om samen te schrijven in Word Wars (op een bepaalde tijd zo snel mogelijk schrijven, tegen elkaar) en andere spelletjes die uiteindelijk je productiviteit bevorderen. Meer hierover zal je zeker zien verschijnen in het topic.

En wie weet vallen er wel meetings in de maand november, of besluiten we in december samen te komen en onze verhalen mee te nemen. Maar daar doen wij nu nog niets mee.

O P R O E P A A N A L L E F F ' E R S!
We hopen natuurlijk dat zoveel mogelijk leden meedoen. Daarom willen we aan iedereen vragen om het te proberen als ze er zin en tijd voor hebben. En heb jij vrienden hier op FanFic die niet op het forum zitten, maar wel dolgraag schrijven en een uitdaging helemaal zien zitten? Spreid dan het woord!

We hopen op een heel geslaagd en FanFicerige NaNo dit jaar!

D E E L N E M E R S
- Kayley
- Jennifer
- Jamila
- Cyn
- Kirsten
- Julia
- Annemiek

W I T H L O V E
Captain Do, Emma, Bodine, Daan en Kayley



Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 11 nov 2014 - 16:23:
@Kay awesome! Jij gaat het ook posten op FF uiteindelijk, toch? Le me is curious

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 nov 2014 - 16:35:
@Cyn: Ging ik doen, maar ik heb uiteindelijk besloten toch in het Engels te schrijven, dus dat mag hier niet op. Maar misschien gooi ik het wel op een website ofzo (alleen als ik het af krijg, anders is het mijn zoveelste verhaal online dat ik nooit ga eindigen).

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 11 nov 2014 - 21:39:
Hahaha XP Ben er wel benieuwd naar!
*Sight.* Harry potter kijken en Nano'en, mijn leven is geweldig

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 11 nov 2014 - 22:31:
17K, zo blij! Ik heb een flinke inhaalslag gemaakt vandaag. Ik lag twee dagen achter, nu minder dan 1 & die 1300 woorden die ik nu nog achter lig kan ik morgen hopelijk inhalen, dus yesssss!

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 11 nov 2014 - 22:32:
Woooo!
Ik 15k nu, waar ik ook al heel blij mee ben. (:

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 nov 2014 - 10:19:
Ik weet zo even niet hoeveel K ik heb, maar ik heb een fucking hoofdstuk van 2599 woorden. Volgensmij het langste hoofdstuk dat ik ooit geschreven heb.
Maar ik heb nog een lange weg te gaan.

Edit: Ik heb nog niet zo heel veel woorden 4649 pas XP Maar ik ben wel heel proud op dat hoofdstuk ^^

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 12 nov 2014 - 13:47:
Ik ben tijdelijk gestopt met het maken van verschillende hoofdstukken - ik schrijf gewoon door en als ik wissel van personage dat wordt gevolgd of een tijdsprong maak zet ik gewoon *** tussen de stukjes.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 nov 2014 - 21:27:
Jongens hoe zit dat eigenlijk met die peptalk brieven? Of doen we daar niet meer aan?

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 12 nov 2014 - 21:55:
@Jen ik neem aan dat er deze week één komt, want dit is pas week 2, toch?
Also: 17.000 woorden! *party*

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 13 nov 2014 - 12:47:
Ik hoop het

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 nov 2014 - 13:41:
We zijn/waren het wel van plan, maar we hebben het allemaal best wel druk. We'll try, but no promises.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 13 nov 2014 - 14:11:
Ik hoop het. Ik vind het we leuk als ik een peptalk krijg ^^ Maar als jullie het echt te druk hebben

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 nov 2014 - 20:23:
Ik heb een Facebookgroep en een Tumblr aangemaakt voor mijn NaNo-verhaal. De hoofdstukken (+ foto's en muziek die mij geïnspireerd hebben) komen op Tumblr, maar de meldingen komen op Facebook, en een hoofdstuk is pas volledig af als ik het op Facebook gezegd heb.
In case iemand het zou willen volgen.

En de synopsis:

"May had visited this place a lot as a child: somehow, her fantasy had always seemed to come alive, much more vivid than it usually was, tangible and real. It provided the kind of comfort only things that never changed could."

Carried by her grief, Maybelle Brown finds herself in a place that was important to her as a child, and find that its near magical influence on her imagination haven't diminished over time. But she's not alone.

A perfect stranger takes her on a journey that day, only to resurface in reality an hour later as if it was all in their heads. She finds herself clinging to his magic in search for answers and escape, not realizing just how dangerous it could be to spend weeks inside your own head.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 13 nov 2014 - 22:08:
20K *dansje* WOOH!

En je verhaal klinkt supercool, Kay!

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 13 nov 2014 - 22:30:
@Kay leeeeeuk!


Shittttt. Dit is de eerste avond waarin ik geen woord op papier kan krijgen *trekt aan haren*
Dat betekend dus dit weekend weer een inhaalslag doen. Hmm.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17