Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » NaNoWriMo [FF-edition]

NaNoWriMo [FF-edition]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 okt 2014 - 10:42:
What's crack-a-lacking FF'ers?

Hier zijn we weer. In november vindt de echte NaNoWriMo plaats. Je hebt misschien het topic voor Camp NaNo voorbij zien komen afgelopen zomer, of je hebt ons er over zien praten in andere topics. Maar het kan ook zijn dat je geen flauw benul hebt van waar we het in godsnaam over hebben.
Maak je geen zorgen. Wij zijn er voor je!

W A T I S N A N O?
NaNo, ook wel NaNoWriMo, is kort voor National Novel Writing Month. Concreet houdt dit in dat je jezelf uitdaagt om op een maand tijd 50.000 woorden te schrijven aan één verhaal. Dat klinkt als veel, en dat is het ook, maar het is zeker haalbaar.
De enige voorwaarde is dat je voor NaNo een nieuw verhaal begint. Je mag dus geen oud verhaal van onder het stof halen (wel alleen het idee, uiteraard). Verder mag je met je NaNo-verhaal doen wat jij wilt.
Als je het op FF wilt posten, moet het natuurlijk wel een fanfictie zijn.
De website voor dit jaar is net geupdate en online gegaan, en kan H I E R gevonden worden.

E N H E T F F - T I N T J E ?
Of je nou daadwerkelijk een fanfictie schrijft of niet, het leek ons leuk om met zo veel mogelijk leden actief mee te doen.
Om te beginnen hebben we dit topic, waar iedereen kan praten over hoe het er voor staat en kan vertellen waar hun verhaal over gaat.
Ten tweede hopen we dat hierdoor heel de site (of toch de deelnemende leden) open staat om elkaar te helpen: praten over plots, plot holes, personage's uitbreiden (misschien zelfs uitwisselen?), en dergelijke. Wij willen er alles aan doen dat jij ook je vijftig duizend woorden haalt.
Ten derde gaat de crew van deze geliefde site samen motivatiebrieven voor de belangstellenden schrijven. Als je deze graag wilt ontvangen, zal er wekelijks eentje in je inbox liggen, als je het aangeeft.
Ten vierde zullen we momenten organiseren om samen te schrijven in Word Wars (op een bepaalde tijd zo snel mogelijk schrijven, tegen elkaar) en andere spelletjes die uiteindelijk je productiviteit bevorderen. Meer hierover zal je zeker zien verschijnen in het topic.

En wie weet vallen er wel meetings in de maand november, of besluiten we in december samen te komen en onze verhalen mee te nemen. Maar daar doen wij nu nog niets mee.

O P R O E P A A N A L L E F F ' E R S!
We hopen natuurlijk dat zoveel mogelijk leden meedoen. Daarom willen we aan iedereen vragen om het te proberen als ze er zin en tijd voor hebben. En heb jij vrienden hier op FanFic die niet op het forum zitten, maar wel dolgraag schrijven en een uitdaging helemaal zien zitten? Spreid dan het woord!

We hopen op een heel geslaagd en FanFicerige NaNo dit jaar!

D E E L N E M E R S
- Kayley
- Jennifer
- Jamila
- Cyn
- Kirsten
- Julia
- Annemiek

W I T H L O V E
Captain Do, Emma, Bodine, Daan en Kayley



MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 8 nov 2014 - 17:31:
In de zomervakantie wel. Maar toen had ik een ander doel. Niet dat ik toen de 50k niet heb geschreven. Maar misschien heb ik nog wel een keer tijd en probeer ik veel in te halen, maar als ik me dit op blijf leggen, dan raak ik gewoon gestressd en dat is niet goed. Volgend jaar weer een kans.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 8 nov 2014 - 19:45:
Ah, jammer Kirsten, maar als je geen tijd hebt, dan heb je geen tijd *aai*

Eh - ik lig ongeveer een dag achter (dus ± 1600 woorden), maar dat haal ik wel in

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 nov 2014 - 21:02:
IK lig meer dan dat achter maar mijn idee is nu eigenlijk om elke dag een stuk te schrijven, en kijken hoever ik kom.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 8 nov 2014 - 23:10:
Ik zit nu op mijn eerste 10K! *party*

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 nov 2014 - 23:20:
Omgggg ik zit nog lange niet op dat ;( Het komt nooit goed met mij

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 nov 2014 - 9:29:
Je hebt nog meer dan twintig dagen om het in te halen, Jen! Komt goed! Blijf er in geloven!

@Cynthia: Super!

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 9 nov 2014 - 11:39:
Wat Emms zegt Jen, dat komt echt wel goed <3

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 nov 2014 - 16:19:
Wat mij tot nu toe het meeste geholpen heeft: White Noise! Dat helpt míj, persoonlijk, echt heel hard om me te concentreren.
Niet dat ik veel tijd heb. De laatste drie dagen heb ik elke dag maar 30 minuten kunnen schrijven.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 9 nov 2014 - 17:58:
@Kay gebruik je dat tijdens het schrijven? Mij irriteert het alleen maar, hihi.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 9 nov 2014 - 18:02:
Ik word daar inderdaad ook helemaal gek van. Ik zet gewoon muziek op en gebruik Write or Die! :]

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 11 nov 2014 - 15:16:
-sorry dat ik hiermee dubbel post-

IK BEN DE 15K VOORBIJ! *dansje* hoewel ik eigenlijk op 18K+ zou moeten zitten, maar shhh

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 nov 2014 - 15:18:
Goed gedaan, Juul!
Ik zit nu op 13K, maar ik heb nog een aantal bladzijden die ik moet intypen, dus ik hoop ergens op 17K uit te komen.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 11 nov 2014 - 15:20:
Dank je! En jij bent ook supergoed bezig dus!

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 11 nov 2014 - 16:00:
Goed zo! Ik ga zo verder, hoop vandaag tot de 15K te kunnen komen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 nov 2014 - 16:21:
15320 woorden na het in te typen, minder dan ik had verwacht maar ik ga na mijn huiswerk en studeren verder schrijven op mijn laptop, which should go faster. ^-^



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17