Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Gooi-het-eruittopic #51

Gooi-het-eruittopic #51

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 dec 2014 - 15:14:
De titel spreekt voor zich! ^^



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2015 - 16:16:
Of anders met je nichtje, want met haar heb je zo te horen wel contact?
&wat Juul zegt. Als 'ie al boos is, dan is dat waarschijnlijk schuldgeïnduceerde woede.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 6 jan 2015 - 16:36:
Ja, ik weet dat het niet mijn schuld is, alleen het voelt gewoon soms zo, want 'k weet niet. Maar hij heeft net gereageerd en op het hele verhaal dat ik heb getypt zei die letterlijk:
Dat was alleen voor de feestdagen ik doe dat niet meer
toen vroeg ik van drink je helemaal niet meer? Toen zei die ja, heeeeel af en toe. Maar ik weet dus dat dat gelogen is, want de dagen na oud en nieuw begon hij dus al tegen twaalven.

En van buitenaf is de enige mijn nichtje, want voor de rest - en dat klinkt allemaal heel overdreven en f*cked op, maar het is écht de waarheid - zijn ze allemaal verslaafd aan alcohol. Halve literblikken bier, allemaal. De één nog erger dan de ander. Dus ook mijn chille tante, maar zij wordt er gewoon niet zo vervelend door. 'k weet niet of ik dat al eens eerder heb verteld, dat iedereen verslaafd is aan papa's kant van de familie. Dat maakt het dus oook zo moeilijk.

En verplichte opname kan niet meer, inderdaad. Maar ik ben nu gewoon zo bang dat ik papa ga verliezen want hij heeft kanker en als 'ie zo doorgaat, is z'n hele lever naar de klote en nou ja... Ja. Jullie snappen me wel.

Ik weet echt niet wat ik moet doen. Vrijdag ga ik naar mijn psycholoog voor een gesprek (over wat anders, wat te maken heeft met ritalin enzo) maar dan kaart ik het bij haar ook wel aan.

En enorm bedankt voor alle tips en steun en dat jullie er überhaupt op reageren en dat betekend heel veel voor me. *hugs*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2015 - 16:39:
Ik zou het zeker aankaarten bij je psycholoog, of als die geen tijd heeft, desnoods bij de huisarts, want wij kunnen nu wel allemaal dingen gaan roepen, maar zij weten waarschijnlijk beter wat de (beste) mogelijkheden zijn.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 6 jan 2015 - 16:44:
Oh Cyn, dat is echt heel vervelend ): En ik snap dat dat het allemaal lastiger maakt, jemig. Maar - wat je ook moet bedenken, uiteindelijk, het is niet alleen niet jouw schuld, maar ook niet jouw verantwoordelijkheid. Natuurlijk maak je je zorgen en natuurlijk wil je je papa niet kwijt, maar het ligt uiteindelijk bij hem om er iets aan te veranderen, en als dat niet lukt, wel, jíj hebt je best gedaan om hem te helpen en dat is superlief van je. Hij blijft een volwassen man en hij maakt die keuzes zelf. Hopelijk komt er een moment waarop hij zelf inziet wat hij aan het doen is.

En inderdaad, wat Bodine zegt, kaart het vooral aan bij je psych! Blijf hier vooral niet mee rondlopen, da's nergens voor nodig! *knuffel*

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 6 jan 2015 - 16:44:
Maar dat hij erover liegt geeft wel aan dat hij er zich tegenover jou voor schaamt. Ik weet niet hoe je vader erop zou reageren (want obviously ken ik hem niet), maar misschien moet je hem vertellen dat je weet dat hij tegen je liegt?
Anyway, ik begrijp dat dit echt een kutsituatie is, want jij kunt wel op je vader in praten, maar als verder niemand in zijn omgeving iets aan zijn situatie doet, hem er waarschijnlijk zelfs in helpt, dan ben je vrij machteloos. Bah.
In ieder geval goed dat je er met iemand over praat (behalve ons), want. ja. meh.

Edit: en wat Dezh en Bo zeggen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2015 - 16:49:
Overigens kan ik me voorstellen dat je niet wilt zeggen dat je het weet, want dan neemt 'ie je tante misschien kwalijk dat ze over 'm "roddelt" (ik weet niet of je vader een driftige dronk is?) en dan ontstaat er misschien meer ruzie, omdat mensen nou eenmaal graag ruzie maken. Dan zou het nog steeds niet jouw schuld/verantwoordelijkheid, maar 't is misschien wel iets om rekening mee te houden.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 6 jan 2015 - 16:52:
Nou ja, dat bedoelde ik dus met dat ik niet weet hoe je vader zou reageren.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 6 jan 2015 - 16:57:
Ik quote even wat, dan is het makkelijker vertellen/uitleggen.
Hij blijft een volwassen man en hij maakt die keuzes zelf. Hopelijk komt er een moment waarop hij zelf inziet wat hij aan het doen is.

Dat is het ook, inderdaad. Uiteindelijk is het zijn keuze en moet hij het zelf doen, maar ik hoop dat ik misschien ergens hulp kan krijgen van een 3e want ik weet ook niet wat ik moet doen. Want aangeven alleen help niet genoeg, dat is wel gebleken na al die jaren en zo. Nou weet ik natuurlijk niet wat 'ie nu hiermee gaat doen, maar ik zie het niet zomaar ineens ophouden, aangezien hij zelf niet inziet dat hij überhaupt een probleem heeft en misschien als ik een 3e kan inschakelen, hij het wel inziet (lees maatschappelijk werker o.i.d.)
Overigens kan ik me voorstellen dat je niet wilt zeggen dat je het weet, want dan neemt 'ie je tante misschien kwalijk dat ze over 'm "roddelt"

Dit dus ook heel erg. Want ja, hij wordt snel boos als hij dronken is én snel emotioneel en mijn tante is wel driftig, wat verder niet erg is, maar straks wordt hij wel kwaad omdat zij mij dat heeft verteld achter zijn rug om en komt er dikke ruzie. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat ze ruzie hebben door drank en er is al vreselijke irritatie in die familie omdat iedereen over elkaar lult, zeg maar.

Ik ga het zeker aankaarten vrijdag en ga even kijken wat ik kan doen, met het inschakelen van professionele hulp, zeg maar. Het is alleen gewoon zo vreselijk vervelend allemaal en ik dacht dat het eindelijk over was, want hij was heel lang gestopt, maar nu gaat het dus weer fout sinds hij bij zijn oude vriendin weg is.

Nogmaals: ik vind het heel lief dat jullie zo willen helpen etc. <3

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 6 jan 2015 - 17:18:
Ach meissie ): je hebt het echt niet makkelijk he?
Ik kan niet veel meer bijdragen, want Bo en Dezh etc hebben alles al gezegd. Ik kan alleen maar zeggen dat we hier altijd voor je zijn en dat het uiteindelijk wel goed komt. Dat weet ik zeker *plethug*

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 6 jan 2015 - 18:13:
Nope, niet echt. Het is ook vervelend als je denkt dat alles eindelijk een plekje heeft en der weer iets bij komt. Maar dankje *plet*

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 6 jan 2015 - 19:06:
Do you want to write a fan fiiiiic?
Come on what do you saaaaay?
Please write one about my favorite ship, make my stomach flip, remember make them gaaaaaay!
Please don't write them as buddies... I need "not safe for work"; and please do not let them dieeeee!
Do you want to write a fan fiiiiic?
It doesn't have to be a long fic...

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2015 - 19:44:
Ik vind Frozen spontaan leuk. 8D

MelintjeX1DX
MelintjeX1DX

MelintjeX1DX is offline

[624]
MelintjeX1DX zei op 6 jan 2015 - 20:16:
Mijn zusje luistert nou net dit nummer en ik zing kei hard de "Fanfic" versie
Thanks for making me laugh xx

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 6 jan 2015 - 23:28:
Oh my god mijn huisgenoot vertelt net dat het plafond op de eerste etage, onder de douche (die is op de tweede) een stuk is gescheurd en toen is er keiveel douchewater door de vloer/het plafond gegaan en nu staat ons huis op de eerste verdieping blank O.O Volgende week zouden ze het probleem met onze douche fiksen (hij lekte al langer) ._.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 6 jan 2015 - 23:45:
Holy damn! Dat hebben wij ook een keer gehad. En toe stond de gang blank. Dat gebeurde toen mijn vader de badkamer aan het verbouwen was.

Ik ben vandaag in zo'n troll/sarcasme bui. Het is echt te erg.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20