Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Schrijft 2

FanFic Schrijft 2

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 7 jan 2015 - 18:01:
Lieve FanFic'ers,

Ja hoor, hier zijn we weer! Na het succes van de eerste FanFic Schrijft, besloten we er snel nog één te doen: maak plaats voor FanFic Schrijft 2!
Deze keer beginnen we zondag 1 februari, om vier uur 's middags. Hiermee hopen we dat zoveel mogelijk FF'ers er vanaf de eerste minuut aan kunnen beginnen. We eindigen dan zondag 8 februari weer, ook om vier uur 's middags.

Een week lang gaan we met zoveel mogelijk FF'ers verhalen schrijven. Je mag zelf kiezen hoeveel je schrijft, maar ons leek 7K een mooi doel; elke dag duizend woorden.
Het idee is dat je een nieuw verhaal begint, verder schrijft aan je NaNo-verhaal, óf verder schrijft aan je vorige FanFic Schrijft-verhaal. Non-fanfictie mag wel, maar het mag niet op deze site gepost worden. Fanfictie zou leuk zijn, dan kunnen de verhalen achteraf gepost en gelezen worden.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ken je mensen buiten het forum (of misschien zelfs buiten de site) die wel mee zouden willen doen? Vertel ze er vooral over!

Geef een gil in dit topic als je mee wilt doen, en noem je woordendoel er ook bij als je dat al hebt besloten.

Liefs,
Bodine, Daan, Dorien, Emma en Kayley

Deelnemers
- Andrea - 7K
- Bodine - 10K
- Chantal - 5K - The Killer Inside Me
- Cynthia - 5K - De Stem
- Do - 7K - Speed of Darkness
- Francisca - 7K
- Idelle - 7K
- Ivana - 15K - Happy Little Pill
- Jamila - 10,5K
- Jennifer - 7K - The Game
- Jess - 4K
- Julia - 7K
- Kayley - 10K - I've Come To Burn Your Kingdom Down
- Lindy - 7K - Behave Island
- Melina - 7K - When I Saw You
- Merula - 5K
- Nadezhda - 7K
- Nadja- 12K - The Outcast Sister
- Narcissa - 5K
- Pauline - 7K
- Rachel - 10K - Bucket List
- Serena - 7K - Mission Malik
- Yara - 6K

Gezamenlijk woordendoel
174.500

Huidig aantal woorden
33.416



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 jan 2015 - 18:57:
Ik heb m'n eerste hoofdstuk van m'n GoT af dus eh. Maar ik ben wel al bezig met ideeën voor dit. ^^

LindjeX1DX
LindjeX1DX

LindjeX1DX is offline

[842]
LindjeX1DX zei op 11 jan 2015 - 15:21:
Zet mij er ook maar in voor 7K

Ik ga het gewoon proberen =)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 jan 2015 - 15:22:
Jaaaaa Lindy! (:

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 jan 2015 - 15:32:
Jongens in heb advies nodig. Ik ben nu dus the game aan het overschrijven maar ik vind het zon onzin want ik weet toch wel dat ik het opnieuw ga schrijven omdat dit vlut is.
Wat denken jullie dat ik moet doen? Overnieuw schrijven of origineel houden?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 jan 2015 - 16:04:
Hangt er heel erg vanaf. Ten eerste is het zo dat bijna iedereen z'n eigen dingen vaak niet zo goed vindt. Kijk er eens objectief naar: is het écht zo slecht, of vind je het alleen maar slecht? Je kunt natuurlijk niet verwachten dat je nu al een bestseller kunt schrijven, en als je dat in je achterhoofd houdt, is het dan wel acceptabel?
En als je er dan nog steeds niet tevreden over bent, is het dan te veranderen met kleine aanpassingen? Hier en daar een zin weglaten, een woord toevoegen, een alinea omgooien... Wordt het daar beter van? In dat geval: houden, en tijdens het intypen alvast het nodige veranderen, en erna nog meer veranderen, net zolang tot je het wél acceptabel vindt.
Zo niet: zitten er stukjes tussen die je wél wilt houden? Typ dan vooral die stukken over en laat de rest zitten.
En als het echt helemaal 100% hopeloos is en je er écht niets mee wilt, dan zou ik het laten voor wat het is.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 12 jan 2015 - 19:34:
Eh. Precies dat wat Bo zegt ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 jan 2015 - 19:45:
Je kunt overigens ook overwegen een bèta in te schakelen als je probleem grotendeels in de spelling ligt. Ik weet niet of je bekend bent met het concept, maar het komt er in principe op neer dat je je tekst aan iemand anders voorlegt, dat die kijkt of ze spelfouten kan vinden (twee mensen zien meer dan één en zo). Heel veel mensen hier doen dat, en, ja. Misschien helpt het?

narcissa
narcissa

narcissa is offline

[53]
narcissa zei op 12 jan 2015 - 21:31:
Ik wil deze keer ook meedoen voor 5k
(Ik heb alleen nog geen flauw idee wat ik wil schrijven maar dat kom nog wel)

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 jan 2015 - 21:59:
Het is meer zovan: het is kwalitatief gewoon niet goed genoeg voor mij. Ik weet dat ik veel beter kan schrijven. Maar meestal schrijf ik alles dan gewoon opnieuw, want als ik dingen moet gaan weglaten en overschrijven moet ik zoveel doen dat ik het net zo goed opnieuw schrijf.
Maar het voelt zo fout omdat het voor fanfic schrijft is en het woorden aantal dan niet meer klopt.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 12 jan 2015 - 22:50:
Oh joh, dat het woordenaantal niet klopt is totaal niet erg. ^^

Andrea
Andrea

Andrea is offline

[16]
Andrea zei op 12 jan 2015 - 22:51:
Zalig dat er een tweede Fanfic Schrijft komt! Vorige keer haalde ik mijn aantal woorden net niet, reden te meer om ditmaal beter te doen!!! Ik schrijf me in voor 7K! ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 12 jan 2015 - 22:52:
Leeeuk!

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 13 jan 2015 - 12:31:
Ik heb enorm zin in de kick-off!

Merula
Merula

Merula is offline

[230]
Merula zei op 14 jan 2015 - 14:09:
Ik schrijf me ook gewoon in voor 5K. Ik heb geen idee of er wel wat leesbaars uitkomt, want bij de Nano-pogingen kwam er óf heel weinig uit, of ik was er later niet tevreden over. En ik heb nog 1001 andere verhalen... maar het zag er zó gezellig uit! Ik ga zondigen. Een weekje overleeft mijn omgeving vast wel xP

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 jan 2015 - 14:12:
Jaaaa Merula!
Hoe heet je eigenlijk? ^^



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15