Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Schrijft 2

FanFic Schrijft 2

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 7 jan 2015 - 18:01:
Lieve FanFic'ers,

Ja hoor, hier zijn we weer! Na het succes van de eerste FanFic Schrijft, besloten we er snel nog één te doen: maak plaats voor FanFic Schrijft 2!
Deze keer beginnen we zondag 1 februari, om vier uur 's middags. Hiermee hopen we dat zoveel mogelijk FF'ers er vanaf de eerste minuut aan kunnen beginnen. We eindigen dan zondag 8 februari weer, ook om vier uur 's middags.

Een week lang gaan we met zoveel mogelijk FF'ers verhalen schrijven. Je mag zelf kiezen hoeveel je schrijft, maar ons leek 7K een mooi doel; elke dag duizend woorden.
Het idee is dat je een nieuw verhaal begint, verder schrijft aan je NaNo-verhaal, óf verder schrijft aan je vorige FanFic Schrijft-verhaal. Non-fanfictie mag wel, maar het mag niet op deze site gepost worden. Fanfictie zou leuk zijn, dan kunnen de verhalen achteraf gepost en gelezen worden.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ken je mensen buiten het forum (of misschien zelfs buiten de site) die wel mee zouden willen doen? Vertel ze er vooral over!

Geef een gil in dit topic als je mee wilt doen, en noem je woordendoel er ook bij als je dat al hebt besloten.

Liefs,
Bodine, Daan, Dorien, Emma en Kayley

Deelnemers
- Andrea - 7K
- Bodine - 10K
- Chantal - 5K - The Killer Inside Me
- Cynthia - 5K - De Stem
- Do - 7K - Speed of Darkness
- Francisca - 7K
- Idelle - 7K
- Ivana - 15K - Happy Little Pill
- Jamila - 10,5K
- Jennifer - 7K - The Game
- Jess - 4K
- Julia - 7K
- Kayley - 10K - I've Come To Burn Your Kingdom Down
- Lindy - 7K - Behave Island
- Melina - 7K - When I Saw You
- Merula - 5K
- Nadezhda - 7K
- Nadja- 12K - The Outcast Sister
- Narcissa - 5K
- Pauline - 7K
- Rachel - 10K - Bucket List
- Serena - 7K - Mission Malik
- Yara - 6K

Gezamenlijk woordendoel
174.500

Huidig aantal woorden
33.416



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 19 jan 2015 - 12:24:
"Met de juiste medicatie valt het best mee" is niet helemaal waar. Ten eerste impliceert het dat er een 'juiste medicatie' bestaat, wat zeker niet het geval is; veel medicatie werkt niet voor iedereen en soms zelfs voor hele groepen niet, en sommige medicatie heeft zulke bijwerkingen dat psychiaters ze alleen in de ergste gevallen voorschrijven. Sowieso is veel medicatie niet een "happy pill" (daarvoor heb je toch echt ecstasy nodig of zo) maar meer een "afvlakker", zodat de scherpe randjes van een depressie niet meer zo voelbaar zijn. En ten tweede bestaat er een verschil tussen een depressieve stoornis, een depressieve episode en dysthymie, waarvoor ook de behandelingsmethoden anders zijn, dus dat is nog iets om mee rekening te houden als je erover schrijft. (psycholoog out)

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 19 jan 2015 - 12:35:
I KNEW THAT!
Dat heb ik geloof ik ook eens opgezocht voor een verhaal. Maar ik heb het nooit afgeschreven.
Depressie is zo veel heftiger dan de meesten denken. Soms heb ik het idee dat iedereen het te licht opneemt.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 19 jan 2015 - 12:39:
Na ja, het grote punt is denk ik dat er veel meer "lagen" inzitten dan alleen maar je ongelukkig voelen, bijvoorbeeld. Plus - een deel van de mensen met een depressieve stoornis hebben ook een angststoornis, bipolair is ook weer iets anders, en sowieso maakt het echt heel erg uit of je een episode hebt of niet. Ik ken één fanfic met een depressieve Bill die het fantastisch heeft beschreven, maar die is in het Duits, dus ik weet niet hoeveel mensen daar iets aan hebben als voorbeeld _0_

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 jan 2015 - 13:24:
Ik bedoelde met "juiste medicatie" ook niet een wondermiddel, maar mijn dokter heeft mij prima geholpen daarmee en me iets gegeven dat écht helpte en ondertussen ben ik heel ver weg van mijn depressie.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 19 jan 2015 - 13:28:
Dat is echt heel fijn! (: Ik bedoelde ook niet dat het onmogelijk is om goede medicatie te geven, maar het is nu eenmaal heel persoonsgebonden.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 jan 2015 - 13:45:
En het helpt ook wel als de vrouw van je dokter je therapiste is, dus dat hele proces is vrij vlot gegaan. Zodra ik zei dat ik het oké vond dat ze er met hem over praatte, zijn ze best snel gekomen op Fevarin, dat ook hielp met mijn OCD. Daar heb ik veel meer last van nu ik ze niet meer neem, maar als ik het te lang bleef nemen, was er risico dat ik er verslaafd aan zou worden, so that's that. En mijn moeder heeft liever niet dat ik voor OCD andere medicatie neem, zolang het mijn leven niet al te erg verstoord, wat het op het moment niet doet.
En er waren even wat problemen met de dosis bepalen, omdat ik eerst helemaal niet meer kon slapen, maar dat kwam allemaal op z'n pootjes terecht.

We zijn nu wel heel off-topic though. (^:

Nadja
Nadja

Nadja is offline

[131]
Nadja zei op 19 jan 2015 - 16:52:
Yaaay! (:

Nadat ik gister ging slapen kreeg ik een droom en boem daar was mijn fanfic schrijft 2 Idee.

Opzich zit het in mijn hoofd al helemaal goed dus ik hoop dat ik het ook zo verwoord kan krijgen ;d

xxx

xSerenaHoran
xSerenaHoran

xSerenaHoran is offline

[103]
xSerenaHoran zei op 20 jan 2015 - 16:54:
Ik wil ook meedoen!
Ik ga ook voor de 7K.
(:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 jan 2015 - 17:03:
Leuk! (:

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 20 jan 2015 - 22:04:
happy little pill||Larry Stylinson

Mijn project voor FFS2

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 jan 2015 - 23:56:
Tof

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 jan 2015 - 11:08:
Ik heb trouwens mijn eigen doel naar 10K veranderd, omdat het kan.

ChantiXAMX
ChantiXAMX

ChantiXAMX is offline

[779]
ChantiXAMX zei op 21 jan 2015 - 19:31:
Yay heb een idee wat ik ga gebruiken voor deze fanfic schrijft
The Killer Inside Me

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 21 jan 2015 - 21:17:
Ik twijfel aan mijn TH/TVD want ik heb nog een heel gaaf idee liggen die ik eigenlijk ook wil doen. Meh.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 jan 2015 - 21:18:
Do share the pro's and cons. :3



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19