Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #235

Offtopic #235

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2015 - 10:48:
*insert post die niet over geslachtsdelen gaat*



YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 19 jan 2015 - 18:45:
@Cyn; ja. Omdat ik eerst bij psychologen van GGZ zat. Maar die deden helemaal niets voor mij. Dus moesten we opzoek naar een ander. En toen kwamen we bij mijn huidige psych. En zij heeft een eigen praktijk.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 19 jan 2015 - 18:53:
@Emms; bij mij werd het ook vergoed, maar dat was omdat ik door mijn huisarts doorverwezen werd vanwege mijn angststoornis. Ik kon dat terugvinden op de site van mijn verzekering (VGZ) over dat het vergoed werd, al heb ik geen idee meer waar ik dat precies vond.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 19 jan 2015 - 19:10:
@Yaar oh, zo. Het lijkt me wel fijn, iemand met een eigen praktijk. Gelukkig dat zij je wel helpt - toch? -

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 jan 2015 - 19:16:
Wat fijn dat het in ieder geval allemaal wel vergoed wordt! Ik dacht dat ze daarin aan het schrappen waren, maar het klinkt alsof het wel meevalt. ^^

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 19 jan 2015 - 19:47:
Damn wat een onderwerp guys. Ik wist niet dat jullie er ook alemaal doorheennzaten / hebben gezeten.
Ik haat dit onderwerp. Overal on me heen is depressie. Al mn vrienden voelen zich zo rot en ik kan er niks aan doen.
Daarnaast ben ik zelf ook niet fulltime gelukkig, maar ik weet niet of mijn gevoel onder depressie valt. Ik geloof dat depressief zijn veel zwaarder is dan wat ik heb.
Ik kan altijd heel boos op dingen en vooral mezelf worden en dan denk ik ok laat maar maar sinds mijn leven zon beetje beheerst word door stres gaat dat niet altijd even makkelijk.
Zoals nu bijvoorbeeld: ik ben super ziek en moet er niet eens aan denken om woensdag naar War Horse te gaan met dit gevoel. Dus ik bel school morgen af. En mn hoofd is al de hele dag (en zal ongetwijfeld ook norgen de hele dag) van jaaa maar wat als je iets mist dan ben je fucked enzenzenzz
Mijn leven word beheerst door stres basicly.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 jan 2015 - 19:56:
Jen, als je denkt dat je mogelijk depressief bent, moet je vooral een keer langs je huisarts gaan. Die kan dan met je kijken waar de oorzaak van je down-gevoel mogelijk ligt en wat je er eventueel aan kan/wil doen. Misschien valt het wel mee, maar misschien kan hij je helpen om je weer beter te voelen, en dat zou alleen maar mooi meegenomen zijn. Je kunt het altijd proberen.

Overigens vind ik het helemaal geen hatelijk onderwerp, zeker niet als ik naar jullie kijk: ik bedoel, we zijn een stelletje fuck-ups, om het even hard te zeggen, en dat zijn we altijd geweest, en dat zullen we waarschijnlijk altijd zijn. Maar het is toch mooi om te zien hoe we elkaar hebben, hoe we met elkaar over zo'n onderwerp kunnen spreken, en hoe heel veel van ons er al weer (grotendeels) bovenop zijn gekomen?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 jan 2015 - 20:26:
Het is vooral heel mooi om te zien want wij hebben elkaar op het forum ons hart ettelijke malen zien luchten, over onze problemen praten, elkaars verhalen hebben gelezen om ons beter te voelen.
En nu zijn we hier en zijn we over die horde gesprongen (of erover gevallen en weer opgestaan).

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 19 jan 2015 - 20:54:
OH neee ik vind het ook zeker geen hatelijk onderwerp om over te praten dat bedoelde ik niet zo. Maar meer van, het is geen fijn onderwerp.
Ik heb niet het idee dat een huisarts of therapeut me kan helpen. Ik wou gewoon dat ik van dat eeuwige zorgen maken en stressen af kon. Ik word er echt gek van. Mijn hoofd is de hele dag wat als wat als wat als.
Maar dat zit zo in me.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 jan 2015 - 20:57:
Maar hoe kun je nou weten dat ze je niet kunnen helpen voor je het geprobeerd hebt?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 jan 2015 - 20:59:
Je kan het inderdaad altijd proberen; niet geschoten is altijd mis.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 19 jan 2015 - 21:04:
Dat klopt. But still. Ik heb het al heel mijn leven en ik debk niet dat het werkt. Daarnaast heb ik geen idee hoe ik mn moeder moet benaderen met dit wn heb ik helemaal geen tijd
Schrijven is mijn therapie voor nu

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 jan 2015 - 21:06:
Maar helpt met ons erover praten? Want als met ons erover praten al helpt, dan helpt in persoon met iemand praten waarschijnlijk nog veel beter.
Ik probeer je niet te pushen of zo, het is natuurlijk jouw beslissing, maar misschien zou je je er beter door voelen en dan is het zonder als je de kans links laat liggen. ^^

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 19 jan 2015 - 21:07:
Ik dacht eerst ook dat het niet zou helpen. Totdat Bodines moeder aan mijn moeder vertelde dat het eigenlijk helemaal niet goed met me ging en toen ben ik naar de huisarts gegaan, die me doorverwees naar m'n eerste therapeut. Maar toen stond mijn verzekering nog op papa's en mama's naam want geen achttien en toen wilde ik het eigenlijk niet en ik voelde me bij haar niet altijd even goed op mijn gemak. Later ben ik zelf naar de dokter gestapt - ik voelde me weer steeds slechter en heel vaak angstig en toen werd ik doorverwezen naar Jolanda en het voelde zo prettig om met haar te praten. Dus ja; het valt te proberen weet je. Who knows. <3

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 19 jan 2015 - 21:10:
Volgensmij helpt dit ook niet. So yea. Ik deal er wel gewoon mee.
Ik moet trouwens we even zeggen dat voordat ik op het forum kwam ik er wel slechter aan toe was. Ik gad altijd het idee dat mn vriendinnen me niet meer zagen staan en toen kwamen jullie en mn werkbuddie en vera die ik hier ontmoet heb dus ja,

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 jan 2015 - 21:13:
Haha, oh ja, mijn mama toen. Heeft dat nog geholpen?
&waar je misschien ook rekening mee moet houden, is dat als je nu aan de bel trekt, er misschien gezorgd kan worden dat het niet nog verder doorzet. Je moet het helemaal zelf weten, hoor, maar, ja. Ik zou therapie niet op voorhand wegwuiven. ^^
Als je het echt niet wilt, moet je het natuurlijk niet doen. Meestal helpt therapie toch pas als je er zelf helemaal voor open staat, dus, ja. Jij kent jezelf waarschijnlijk 't best. <3



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16