Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » [FanFic Leest] Speeltopic

[FanFic Leest] Speeltopic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 6 feb 2015 - 12:13:
[ F A N F I C ] [ L E E S T ]


Uitleg
Voor de uitleg, zie dit topic.

Deelnemers
Do (1.2K)
Bo (300)
Kay (4K)
Jamila (799)
Daan (4K)
Cynthia (406)
Julia (480)
Dare (300)
Jess (1063)
Emma (300)
Chantal (2K)
Tamara (1k)
Idelle (143)
Melina
Jennifer (453)
Pauline (1K)
...

Titels
(hier komen de titels van de boeken die gelezen worden, met tussen haakjes de naam/namen van wie het leest)
A Dance With Dragons: Dreams and Dust - George R.R. Martin (Bo)
A Dance With Dragons: After The Feast - George R.R. Martin (Dezh)
A Dance With Dragons: After The Feast - George R.R. Martin (Bo)
A Feast for Crows - George R.R. Martin (Daan)
A Game of Thrones - George R.R. Martin (Jamila)
A Storm of Swords: Steel and Snow - George R.R. Martin (Daan)
A Storm of Swords: Blood and Gold - George R.R. Martin (Daan)
Angelfall - Susan Ee (Kay)
Antigone - Walter Hasenclever (Julia)
A Thousand Pieces Of You - Claudia Gray (Do)
Avalon - Mindee Arnett (Kay)
Before I Go To Sleep - SJ Watson (Jess)
Beware the Wild - Nathalie C. Parker (Kay)
Blue Noon - Scott Westerfeld (Kay)
Chatroom - Helen Vreeswijk (Cyn)
De Alchemist - Paulo Coelho (Julia)
De vrouw die met vuur speelde - Stieg Larsson (Daan)
Die Vermessung der Welt - Daniel Kehlmann (Daan)
Die Verwandlung - Franz Kafka (Daan)
Doomed - Chuck Palahniuk (Do)
Gerechtigheid - Stieg Larsson (Daan)
Hamlet - Shakespeare (Jess)
Hamlet - Shakespeare (Emma)
Herztier - Herta Müller (Julia)
Het boek van de dode dagen - Marcus Sedgwick
Het Bruidsbed - Mireille Calmel (Idelle)
Het huis in het woud - Marion Bradley (Idelle)
Hey let's make a band -The official 5sos book (Chantal)
Iets van mij - Caja Cazemier (Chantal)
Ignite Me - Tahereh Mafi (Do)
Just In Case - Meg Rosoff (Kay)
Lionizing - Edgar A. Poe (Jamila)
Onsterfelijke liefde - Cate Tiernan (Melina)
Onzichtbaar- Natasza Tardio (Chantal)
Oorlog en Terpentijn - Stefan Hertmans (Bo)
Oranges Are Not The Only Fruit - Jeanette Winterson (Daan)
Overdosis - Helen Vreeswijk (Cynthia)
Poisoned Apples - Christine Heppermann (Kay)
Polaris - Mindee Arnett (Kay)
Portret van een moordenaar - Patricia Cornwell (Tamara)
Pretties - Scott Westerfeld (Do)
Stad van gevallen engelen - Cassandra Clare (Chantal)
Stad van glas - Cassandra Clare (Chantal)
Stad van verloren zielen - Cassandra Clare (Chantal)
Stad van vuur - Cassandra Clare (Chantal)
The Art of Being Normal - Lisa Williamson (Jamila)
The Chosen - Chaim Potok (Daan)
The Dresden Files: Storm Front - Jim Butcher (Pauline)
The Girl Who Saved the King of Sweden - Jonas Jonasson (Kay)
The Girl Who Saved the King of Sweden - Jonas Jonasson (Do)
The Gospel of Loki - Joanne M. Harris (Dezh)
The Land of Stories: A Grimm Warning - Chris Colfer (Dare)
The Luminaries - Eleanor Catton (Daan)
The Maze Runner - James Dashner (Jess)
The Ocean at the End of the Lane - Neil Gaiman (Kay)
The Secret Hour - Scott Westerfeld
The Time Traveler's Wife - Audrey Niffenegger (Daan)
The Vampire Diaries: Ontwaken en De Strijd - L. J. Smith (Tamara)
The Vampire Diaries: Razernij en Duister Weerzien - L. J. Smith (Tamara)
The Alchemyst - Michael Scott (Kay)
There Is No Dog - Meg Rosoff (Kay)
Touching Darkness - Scott Westerfeld (Kay)
Unravel Me – Tahereh Mafi (Do)
Vertaalde werken van Plato en Aristoteles (Bo)
Vloed - Roderik Six (Kay)
We Are All Completely Beside Ourselves - Karen Joy Fowler (Kay)
Wij Dansen Niet - Ellen Heijmerikx
World After - Susan Ee (Kay)
X Files: Ruïnes – Kevin J. Anderson (Tamara)
...

Tijd
Startdatum: 9 februari 9:00
Einddatum: 11 maart 9:00




Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 feb 2015 - 8:39:
Zodra ze zich beginnen te identificeren als iets moet je ze zo noemen, maar als je het niet zeker weet dan kan je dat gewoon vragen. Zij weten evengoed dat het niet makkelijk is.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 feb 2015 - 8:41:
Ah oké. Ik ken namelijk maar 1 trans, voor zover ik weet, en die kwam er mee uit en veranderde gelijk van naam en ging vrouwenkleding en make-up dragen, dus dan noemde ik gewoon "zij" maar daarvoor is het zo lastig - ja. Oké. Thanks. (:

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 13 feb 2015 - 9:15:
Ja, oke, maar in het boek gaat David nog voor als een hij. Pas in de laatste 50 pagina's ofzo komt de veranderig naar Kate haha

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 13 feb 2015 - 9:30:
IK update niet zoveel geloof ik. ik weet niet hoeveel bladzijdes ik totaal heb gelezen. Ik zal het vanmiddag even bekijken

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 feb 2015 - 9:38:
@Bo: Ja oke, als ze het niet zegt, kun jij het ook niet weten.
@Jamila: wat voor verandering precies? Begint ze zich dan pas als vrouw te kleden en met haar nieuwe naam? Of accepteert ze het dan pas van zichzelf? Of? Want als ze zich al heel het boek vrouw voelt en dat van zichzelf weet, dan heeft de auteur een schandelijke fout gemaakt door hij/hem te blijven gebruiken.

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 13 feb 2015 - 10:35:
Nou, hij voelt zich wel vrouw ja, maar kleed zich pas later als vrouw enzo. Maar aha, ik snap wat je bedoelt!
En het is niet zozeer dat de schrijfster David een 'hij' noemt, maar iedereen om David heen, aangezien het boek in wisselend perspectief geschreven is (David en Leo). Dus dan is het wel corrcet omdat iedereen hem verder nog als een jongen ziet.

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 13 feb 2015 - 10:35:
Ja, dubbel enzo... *hides*

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 13 feb 2015 - 11:31:
Unravel Me is uit, wat betekent dat mijn totaal nu op 358 staat.

Unravel Me - Tahereh Mafi
Genre: YA, sf, dystopia
Mening: Gnnnnnmrpfffff... Dubbel gevoel. Het verhaal staat bol van de clichés en oh God THE ANGST IS OVER 9000, maar ja, young adult dus misschien mag ik daar niet zo hard over zijn. Het verhaal is een Twilight-achtige love triangle verpakt in een X-Men fanfic en niks in de verhaallijn is vernieuwend of wereldschokkend, we hebben dit verhaal allemaal al honderden keren gelezen of zelf geschreven. En toch is het niet helemaal troep want de auteur kan écht wel met woorden omgaan en schrijft soms heel poëtische en beeldende stukken, en er zit één fenomenaal personage in, een comic relief met persoonlijkheid die zo'n fantastische rants afsteekt tegen de Mary Sue en alles zegt wat ik dacht over haar angsty puberfreakouts. Soms overheerst de schrijfstijl het verhaal gewoon en... nja. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Ik kom niet af van het idee dat dit verhaal op fanfiction.net had moeten staan en daar eindeloos veel praise zou hebben gekregen. Het is een fantastische fanfic, maar geen goed boek.
Aanrader: zéker niet voor iedereen. Ik ben duidelijk niet de target audience voor dit boek, er is veel YA lit die ook voor ouwe knarren zoals ik leuk lezen is (take a bow, Hunger Games), maar dit is er geen van. Dit is echt bedoeld voor jongere meisjes die nog niet bitter en sarcastisch zijn. Als je een meisje van ongeveer 15 bent en je Engels is goed genoeg en je houdt van verboden romances en poëtisch proza, dan is dit perfect voor jou. Anders zou ik er niet aan beginnen.
Quotes: “Nothing in this life will ever make sense to me but I can't help but try to collect the change and hope it's enough to pay for our mistakes.”

"We can hide in a cupboard under the stairs our whole life and it'll still find us. Death will show up wearing an invisible cloak and it will wave a magic wand and whisk us away when we least expect it."

“I'd appreciate if you'd grow the hell up and stop walking around like the world crapped on your only roll of toilet paper.”


Next: Ignite Me - Tahereh Mafi

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 feb 2015 - 12:58:
Wat is het met boeken die mij rázend maken deze week? We Are All Completely Beside Ourselves is mijn favoriete prof's favoriete boek van de laatste vijf jaar, en toch, tóch, begin ik het steeds minder leuk te vinden en komen er steeds meer passage's voor die mijn bloed doen koken.
Geen idee of dit misschien het doel is, dat zoek ik wel op als ik 't uit heb en dus niet meer gespoild kan worden.


• previous: We Are All Completely Beside Ourselves, Karen Joy Fowler, 310 pages:
genre: adult fiction, contemporary.
found: book club van school.
first sentence: Those who know me now will be surprised to learn that I was a great talker as a child.
thoughts: Ik wou dit boek zó graag goed vinden en het begon veelbelovend: het hoofdpersonage is vrij witty, en ik wist helemaal niks gaande in het verhaal waardoor ik me maar liet meevoeren door het mysterie. Uiteindelijk heeft het boek me meerdere malen kwaad gemaakt waar ik sympathie moest voelen voor de personage's, raakten geen enkele van de emotionele momenten mij, en werkte de manier waarop ze de tijdlijn verhakt heeft ook echt niet voor mij. Ze sprong van het midden van het verhaal naar het verleden, de toekomst en weer terug. Ze smeet ook met moeilijke woorden en wetenschappelijke infodumps waardoor het leesritme nog erger vertraagde. Ik had over een boek van 310 bladzijden echt geen drie dagen moeten doen.
recommended: Op zich was het een interessant boek met goede thema's, het werkte gewoon niet voor mij.

• next: moet ik nog beslissen.

ChantiXAMX
ChantiXAMX

ChantiXAMX is offline

[779]
ChantiXAMX zei op 13 feb 2015 - 18:40:
35 pagina's

totaal:178

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 13 feb 2015 - 18:52:
Ik zit nu op 40. Nog niet echt veel gelezen dus, maar het is best lastig er doorheen te komen want pittiger. Maar wel heeel leuk tot nu toe!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 feb 2015 - 20:08:
• next: Poisoned Apples, Christine Heppermann, 114 pages:
In fifty poems Christine Heppermann places fairy tales side by side with the modern teenage girl. Powerful and provocative, deadly funny and deadly serious, this collection is one to read, to share, to treasure, and to come back to again and again.


• also next: Beware the Wild, Nathalie C. Parker, 327 pages:
It's an oppressively hot and sticky morning in June when Sterling and her brother, Phin, have an argument that compels him to run into the town swamp -- the one that strikes fear in all the residents of Sticks, Louisiana. Phin doesn't return. Instead, a girl named Lenora May climbs out, and now Sterling is the only person in Sticks who remembers her brother ever existed.
Sterling needs to figure out what the swamp's done with her beloved brother and how Lenora May is connected to his disappearance -- and loner boy Heath Durham might be the only one who can help her.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 feb 2015 - 20:11:
Die klinkt vet, Kay! Let me know als 'ie bevalt, dan ga ik 'm ook lezen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 feb 2015 - 20:19:
Beware the Wild, bedoel je? I will! (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 feb 2015 - 20:21:
Jaaaaaaaa (:



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20