Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic boek

FanFic boek

1 2 3 4 5 6
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 feb 2015 - 13:53:
Lieve fanfic’ers,

Ja, daar zijn ze weer hoor: jullie adminteam heeft weer iets bedacht! Dit keer gaat het om iets wat we niet met z’n vijven op poten kunnen zetten, maar waarbij we écht jullie hulp nodig hebben om alleen al in te kunnen schatten of het slagingskans heeft.

Wat zijn we dan van plan? Het lijkt ons tof om een heus FanFic-boek te maken. Hierin willen we bijvoorbeeld ingezonden stand alones plaatsen, berichtjes die we aan het forum schrijven over hoe fijn we het vinden op deze site en waarom. We willen er secties in stoppen met de geschiedenis van de site, met leuke weetjes over dingen de gebeurd zijn op het forum (denk aan de reis naar LA en de operatie van Kayley), foto’s van meetings, et cetera.
Dit draagt echter een aantal organisatorisch lastige aspecten met zich mee, zoals de kosten: het drukken van (een kleine oplage) boeken is natuurlijk niet gratis. Waarschijnlijk kunnen we voor twintig euro per persoon wel rondkomen, maar de vraag is dan of jullie bereid zijn twintig euro voor zo’n boek neer te leggen. En als genoeg mensen hiertoe bereid zijn, moeten we nog kijken hoe we de betalingen regelen: zijn jullie allemaal bereid om geld over de post te sturen/op een speciale meeting te overhandigen/om het over te maken? En zijn jullie allemaal bereid ons je adres te overhandigen zodat wij het boek uiteindelijk op kunnen sturen?

Verder moeten jullie er rekening mee maken dat dit boek er niet morgen is, en ook niet volgende week. Het in elkaar zetten en drukken en alles bij elkaar gaat mogelijk maanden in beslag nemen, en de kans bestaat zelfs dat we het niet rond kunnen krijgen omdat er te veel mensen afhaken of iets in die trant.
Wij willen graag weten wat jullie van dit idee vinden, of jullie mee zouden willen doen, of jullie suggesties hebben… we want to know everything! Laat het brainstormen beginnen!

Liefs, jullie adminteam,
Bodine, Daantje, Do, Emma, Kayley



Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 21 feb 2015 - 18:05:
- Misschien een stukje over elk persoon op het forum: wie het is, hobby's, wat FF voor diegene betekent etc.

Ooh jaaaa zoals in een jaarboek!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 feb 2015 - 19:01:
Oh en @Mars; nee, natuurlijk is het niet erg als je geen SA schrijft. Dat is geheel vrijblijvend.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 21 feb 2015 - 19:10:
Het leek mij wel een leuk idee om iedereen die een SA wil schrijven (cuz id love to) een thema toe te bedelen zodat we veel variatie hebben.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 feb 2015 - 19:15:
Sowieso kunnen we iedereen die daar behoefte aan heeft een thema toekennen, maar ik weet niet of iedereen het fijn vindt een thema opgelegd te krijgen?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 feb 2015 - 19:17:
We kunnen misschien gewoon hier een aantal thema's posten en dan kunnen mensen kiezen als ze willen?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 feb 2015 - 19:20:
Uhuh. Maar ik denk wel dat het iets vrijblijvends moet zijn, ja.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 21 feb 2015 - 20:33:
Jaa, precies. Ik zou het wel fijn vinden tho.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 feb 2015 - 20:38:
Dan denk ik dat Emms idee een heel goed idee is. (:

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 21 feb 2015 - 21:13:
Ja, inderdaad, dat is toch makkelijker dan out of the blue een stand alone schrijven. En dan past het er ook meer bij, denk ik.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 21 feb 2015 - 21:23:
Jaaa (:
Maar krijgt iedereen een aantal pagina's met info en berichtjes en een SA voor wie wil of gemixed?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 feb 2015 - 21:27:
Dat weten we nog niet, Cyn. We zijn nog aan het peilen wat iedereen wil.

Nadja
Nadja

Nadja is offline

[131]
Nadja zei op 21 feb 2015 - 22:16:
Het is echt zon leuk idee zou leuk zijn als je kinderen later terug kunnen kijken naar waar je zoveel plezier in hebt

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 21 feb 2015 - 23:47:
Oke!

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 22 feb 2015 - 15:29:
Ik vind dit echt een heel leuk idee! En heb d'r zeker ook geld voor over^^.
Het idee van er allemaal een SA in plaatsen vind ik ook echt leuk, en past er ook zeker bij! Een illustratie of zo dus per verhaal lijkt me ook wel wat hebben, zolang het leuk bij de SA past.
En JAAA. Het lijkt mij ook echt geweldig als iedereen vertelt wat 'ie leuk vindt aan FF, of hoe ze hier terecht zijn gekomen, waarom ze hier zijn gebleven etc etc etc. En meetingfoto's zijn zeer zeker een leuk idee. Dan haal je met het boek echt leuke herinneringen op. Gosh, ik vind alles eigenlijk wel leuk. Word 'r echt enthousiast van, haha. : D

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 22 feb 2015 - 22:36:
Okeee. Na het lezen van dit alles, denk ik wel dat ik ook mee doe. Ik kan misschien nog wel heel erg van pas komen, omdat ik momenteel stage loop bij een drukkerij die ook boeken maakt. Ik zit op de ontwerpafdeling.

Waarschijnlijk is meerdere boeken laten drukken ook goedkoper in verhouding met een kleinere oplage.

Is het niet een idee om er ook een soort van jaarboek idee van te maken? Dat we achterin foto's plaatsen van iedereen die mee heeft gedaan aan het maken van dit boek, met daaronder hun naam(ofcourse) en het jaar dat ze op fanfic zijn gekomen?



1 2 3 4 5 6