Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic boek

FanFic boek

1 2 3 4 5 6
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 feb 2015 - 13:53:
Lieve fanfic’ers,

Ja, daar zijn ze weer hoor: jullie adminteam heeft weer iets bedacht! Dit keer gaat het om iets wat we niet met z’n vijven op poten kunnen zetten, maar waarbij we écht jullie hulp nodig hebben om alleen al in te kunnen schatten of het slagingskans heeft.

Wat zijn we dan van plan? Het lijkt ons tof om een heus FanFic-boek te maken. Hierin willen we bijvoorbeeld ingezonden stand alones plaatsen, berichtjes die we aan het forum schrijven over hoe fijn we het vinden op deze site en waarom. We willen er secties in stoppen met de geschiedenis van de site, met leuke weetjes over dingen de gebeurd zijn op het forum (denk aan de reis naar LA en de operatie van Kayley), foto’s van meetings, et cetera.
Dit draagt echter een aantal organisatorisch lastige aspecten met zich mee, zoals de kosten: het drukken van (een kleine oplage) boeken is natuurlijk niet gratis. Waarschijnlijk kunnen we voor twintig euro per persoon wel rondkomen, maar de vraag is dan of jullie bereid zijn twintig euro voor zo’n boek neer te leggen. En als genoeg mensen hiertoe bereid zijn, moeten we nog kijken hoe we de betalingen regelen: zijn jullie allemaal bereid om geld over de post te sturen/op een speciale meeting te overhandigen/om het over te maken? En zijn jullie allemaal bereid ons je adres te overhandigen zodat wij het boek uiteindelijk op kunnen sturen?

Verder moeten jullie er rekening mee maken dat dit boek er niet morgen is, en ook niet volgende week. Het in elkaar zetten en drukken en alles bij elkaar gaat mogelijk maanden in beslag nemen, en de kans bestaat zelfs dat we het niet rond kunnen krijgen omdat er te veel mensen afhaken of iets in die trant.
Wij willen graag weten wat jullie van dit idee vinden, of jullie mee zouden willen doen, of jullie suggesties hebben… we want to know everything! Laat het brainstormen beginnen!

Liefs, jullie adminteam,
Bodine, Daantje, Do, Emma, Kayley



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 feb 2015 - 13:09:
Oh wat tof, Tos! Ik zit in de jaarboekcommissie atm. (:

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 23 feb 2015 - 14:56:
Ik ben ff weg en jullie komen met mega eindbaas ideeën. Kijk jongens, dit is waarom ik nooit gestopt ben met van jullie houden.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 feb 2015 - 17:31:
Misschien is het leuk om voor de SA's in paartjes te werken? Dan kunnen we meerdere deadlines stellen en op die deadlines in paartjes feedback aan elkaar geven. Dan kun je je SA zegmaar extra perfectioneren zodat de uiteindelijke versie écht heel goed is. Of willen jullie liever dat de stukken een verrassing blijven tot je het boek hebt? Dan zouden we het ook kunnen opstellen met de spellcheck-crew, want die gaat het toch tot in den treure moeten lezen.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 23 feb 2015 - 17:34:
Ik denk dat in paren werken wel prettig is. Ja, dan is het voor 1 iemand geen verrassing meer, maar dan is het wel supergoed en dan kun je elkaar met je stukje "vertrouwen", zeg maar.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 23 feb 2015 - 17:37:
Dan moet je de paren wel zo maken, dat je zeker weet dat het goed is. Dus niet twee ''slechte'' schrijvers met elkaar paren. Als je snapt wat ik bedoel

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 23 feb 2015 - 17:37:
Met Julia eens. Feedback is sowieso altijd fijn en ik denk dat kwaliteit boven de verrassingsfactor gaat. (:

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 23 feb 2015 - 17:43:
En natuurlijk moeten de twee die een paar vormen ook samen willen werken.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 23 feb 2015 - 17:47:
Ik denk dat je ervaren/onervaren schrijvers bedoelt, Iv?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 23 feb 2015 - 17:51:
Ja zoiets wel ja

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 feb 2015 - 17:59:
Maar Iv, als je alleen maar ervaren schrijfsters met elkaar paart, krijg je weer het effect dat je gigantische niveauverschillen krijgt, omdat onervaren mensen elkaar onderling waarschijnlijk minder te vertellen hebben, 'n zo. Nou vind ik het ook geen probleem om sowieso meerdere mensen feedback te geven, als minder ervaren mensen behoefte hebben aan m'n feedback (om even zo arrogant te zijn om mezelf ervaren te noemen).

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 23 feb 2015 - 18:01:
Maar dat bedoelt ze volgens mij ook? Dat je een onervaren schrijfster sowieso aan een ervaren schrijfster paart.
& dat laatste, idd. Ik geef graag commentaar en ik doe 't regelmatig, so. yes.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 feb 2015 - 18:02:
Same, iedereen die van mij feedback wilt, krijgt 't ook~

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 feb 2015 - 18:09:
Maar als je een ervaren aan een onervaren koppelt, heeft de ervaren er weer weinig aan. Dus misschien kunnen we dan beter paartjes wisselen of meerdere mensen aan één iemand koppelen of what not - wat jullie willen.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 23 feb 2015 - 18:49:
Ahh ja. Maar het probleem dat je krijgt als je gelijke paren maakt, is dat de ene SA veel betere kwaliteit heeft dan de ander

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 23 feb 2015 - 19:11:
Of we vragen wie er feedback wil geven en/of wil krijgen en dan kun je het zo indelen?



1 2 3 4 5 6