Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #6

Het (anti-)schooltopic #6

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 mei 2015 - 12:23:
Voor alles wat eruit moet wat betreft schoolgerelateerde zaken. Frustraties, blijdschap, trots, beklag, kreten om hulp, yada yada.



Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 5 juni 2015 - 11:51:
Except not want then you worry about how you will ever pay your bills ever. Which you probably won't be able to do without education. Now then the stress really stresses because you do not want to end up on the street.


Plus zo lang is het ook niet meer voordat je afstudeerd. En dan heb je je leven lang er plezier van. En je gaat nooit 100% stressvrij leven. Sorry, maar dat is gewoon niet zo. Anders heb je probably ook een heel saai leven zonder risico's en adventures 'n shit.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 5 juni 2015 - 12:43:
Ja maar de manier waarop jullie stressen is toch iets anders dan de manier waarop ik stress

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 5 juni 2015 - 13:28:
Dan moet je daarmee leren omgaan, want zoals al gezegd is: je gaat je hele leven nog stressvolle situaties tegenkomen.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 5 juni 2015 - 13:45:
Jen, ik ben ook zo'n stresskip. Ik heb in de afgelopen twee jaar bij praktisch al m'n werkstukken en essays en dingen gehuild, ik krijg hartkloppingen, ik lever iets in en kan dan een week niet normaal slapen omdat ik me zorgen maak om m'n cijfer - dat is dysfunctionele anxiety, natuurlijk, en als psychologiestudent weet ik dat als geen ander, maar het wéten helpt niet altijd.

Als je je zoveel zorgen maakt over je stressen, zou ik daar met iemand over gaan praten. Anders: zorg dat je jezelf bij elke stresssituatie eraan herinnert dat je gedachten irrationeel zijn, dat het in 95% van de gevallen goed gaat en dat er best eens iets fout mag gaan, omdat het bij iedereen wel eens fout gaat. Het klinkt namelijk meer alsof het je gedachten zijn die met je op de loop gaan, onafhankelijk van hoe erg/"groot" de situatie is, en dat is niet handig.

Daarnaast: omgaan met stress is ook iets wat je moet leren. Je bent zeventien, toch? Dat is (dit klinkt misschien een beetje beledigend, sorry) gewoon nog niet zo oud. Je bent je nog niet zo lang bewust van alles wat er mis kan gaan, als kind heb je veel minder risicoperceptie. Nu zie je opeens allemaal hindernissen die je eerder niet zag en dat speelt je parten, maar dat gaat ook weer voorbij, als je jezelf toestaat om die stressvolle situaties te beleven. Fear of a name increases the fear of the thing itself, en dat is ook zo met dit. Als je situaties uit de weg gaat, zal de stress erover blijven hangen.

Hele roman dit, maar ik ben nu eenmaal bijna-afgestudeerd psycholoog. :' Als je ergens over wil praten, weet je me te vinden.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 juni 2015 - 13:04:
Huiswerk maken op het balkon. 8D

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 7 juni 2015 - 13:11:
Ik moet nog twee weken en in die twee weken heb ik vier toetsen, twee presentaties, 3 po's en een herkansing die ik moet maken.

Normaal is het echt heel rustig aan het eind van het jaar, maar nu is het gewoon hel en stort de helft van mijn vriendengroep in van de stress.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 juni 2015 - 13:22:
Hey cool join the club

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 7 juni 2015 - 14:21:
*joins club*

Let's cry and eat icecream

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 7 juni 2015 - 15:05:
*joins club*

Let's cry and eat icecream



Also: danke Dezh, voor de roman it helped me

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 juni 2015 - 22:45:
Waarom heb ik in hemelsnaam zo'n onmogelijke studie gekozen._.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 8 juni 2015 - 22:59:
Wieso daß?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 juni 2015 - 23:18:
Das*

En, nou, gewoon. Weet ik veel waarom m'n studie zo belachelijk moeilijk is.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 juni 2015 - 8:17:
Eh het is wiskunde dat is bijna altijd onmogelijk

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 9 juni 2015 - 8:27:
Ja maar Iv sommige mensen vinden dat heel makkelijk haha.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 juni 2015 - 8:35:
Ik ben zo moe. Na mijn examen vandaag kan ik eindelijk weer een beetje slapen, na een week van nachten van maar vijf uurtjes.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13