Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FF's Schrijfuitdaging - juni

FF's Schrijfuitdaging - juni

1 2
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 juni 2015 - 17:04:
Welkom bij de schrijfuitdaging van juni!

T H E M A
Tijd!

B E L A N G R I J K
- De verhalen moeten nog altijd fanfictie zijn!
- En minder dan 3.000 woorden lang!

D E A D L I N E
21/06, 23:59.

D E EL N E M E R S
- Cynthia
- Chantal
- Julia

Veel succes!



ChantiXAMX
ChantiXAMX

ChantiXAMX is offline

[779]
ChantiXAMX zei op 18 juni 2015 - 18:29:
Mijn inzending


NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 18 juni 2015 - 21:12:
Ugh, ik ben bang dat ik over de 3000 woorden ga komen met mijn stuk. Dat wordt delen schrappen.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 21 juni 2015 - 19:27:
Het is gelukt!

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 21 juni 2015 - 23:54:
It's here. I Did it. Whooo

Maybe it's rushed. Waarschijnlijk staan er ook een hele hoop grammatica fouten in, maar de tijd was echt op. Ik heb ook al een tijd niet meer geschreven. I hope it's any good.


Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 23 juni 2015 - 14:04:
Bwegh, Het wilde mij niet lukken. Het schrijven überhaupt niet. Ik ga de ingezonden verhalen wel lezen en wie weet lukt volgende maand beter...

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 juni 2015 - 14:43:
Volgens mij ga ik deze nakijken met Kay en ik heb tentamens dus ik kom hier op z'n vroegst 3 juli aan toe. Ik zal m'n uiterste best doen mijn deel dan in een dag klaar te hebben. (:

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 9 juli 2015 - 18:44:
Krijgen we hier binnenkort ook de feedback van?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 juli 2015 - 19:11:
Vandaag nog.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 juli 2015 - 20:25:
Hier ook onze excuses voor de vertraging, al was het maar vijf dagen over onze zelf-opgelegde deadline en niet een maand zoals bij mei het geval was.
De verbetering stuur ik jullie met een pb'tje op, de feedback staat hieronder. De rode stukjes zijn van mij, de roze van Bo!

* * *

Chantal
De twee meest voorkomende fouten in dit stuk zijn heel makkelijk te verhelpen. Er zijn verschillende bronnen op het internet en in grammaticaboeken die je kunnen helpen met de regel van het kommagebruik en andere interpunctie. En het andere probleem zijn je aanhalingstekens bij gesproken tekst. Geschreven moet het inderdaad zo, maar getypt gebruiken we gewoon “” of ‘’. Maar de grootste fout in je stuk is, zonder twijfel, dat het allemaal nogal snel gaat. Ik zie heel duidelijk hoe je het thema gebruikt hebt en op zich is er niets mis mee, maar ik vind het heel vreemd dat ze net sterft wanneer Ashton haar op haar voorhoofd kust. Zeker omdat ze al een half jaar in haar coma ligt en de dokters zeggen dat ze gewoon stabiel is vandaag. Mijn advies voor volgende maand is dat je 1. meer schrijft. Je uitdagingen zijn altijd vrij kort, en ik denk dat je plots beter tot hun recht komen als je je tijd neemt om ze in detail uit te schrijven. En 2. alles kritisch naleest. Ik denk dat je daar beter van gaat worden.

Overigens is het jammer dat het begin van je verhaal helemaal niet terug lijkt te komen in de rest van je verhaal. Dat hoeft niet, maar je geeft het verhaal een extra dimensie door het weer dicht te breien met die klok aan het begin. In plaats van "zijn zusje is er niet meer" had je kunnen eindigen met "De klok tikte onverstoord verder" en dan zou je het meer rond gebreid hebben.

Ook wil ik er even bij zeggen... Lees je veel? Want je woordenschat lijkt enigszins standaard. Als je meer zou lezen, zou je vanzelf meer woorden kunnen gebruiken en dus meer kunnen spelen met woorden en, y'know, dat maakt je verhaal ook levendiger. (:


Cynthia
Dit was een heel slimme scène om neer te schrijven bij het thema en ik vond het zo fijn om iets van Arrow te lezen! Je schrijft Lance, Felicity en Laurel goed neer, maar het is al even geleden sinds ik deze aflevering gekeken heb, dus ik weet niet of het een bijna letterlijk transcript is van wat er gebeurd of niet.
Maakt ook niet uit, want ik vind ‘m goed geschreven behalve de fouten hier en daar, en het is eens iets anders dan de liefdesverhalen die we meestal voorgeschoteld krijgen (niet per se door jou, gewoon bij de schrijfuitdaging in ’t algemeen).
De grootste tip die ik voor je heb, is dat je na het schrijven van je stuk eens moet nakijken hoe vaak je eenzelfde woord gebruikt en dan proberen zoveel mogelijk ervan te vervangen door iets anders.
Al bij al een goede inzending tho.


Dus als ik het goed begrijp, heb je basically 90% van de scène overgenomen maar het einde veranderd? Lance gaat dood? Dat’s wel hip, op zich. Dat je ’t einde zo veranderd hebt. Ik vind ook dat je ’t thema goed gedaan hebt, zeker met die laatste zin en zo. Alleen… wel, dit komt grotendeels letterlijk uit de serie, dat vind ‘k jammer.

Julia
Ik weet niet precies wat het is, maar ik vond dit zo’n fijn stuk om te lezen. Sowieso is jouw schrijven altijd een verademing op deze website, nagenoeg geen fouten, het tempo zit goed, het is goed opgebouwd. En dit is niet het soort verhaal dat je verwacht bij de titel. Maar het was wel een beetje… Idk. Het is moeilijk om hier dingen over te zeggen, want voor hoe goed en kwaliteitsvol het is, is dit ook wel het niveau dat we ondertussen van je verwachten. En ik denk dat ik iets meer mindfucky van jou had verwacht, of toch iets verrassenders. Dus dat is jammer, maar verder was het wel helemaal prima, dus ja. c:

Wel, ik kan me moeilijk voorstellen dat je het niet merkt als je vriend weer aan het spuiten geslagen is. Want zowel de fysieke als de psychische gevolgen zijn best wel heftig. Maar misschien was Biel er heel in het begin bij of zo en ik heb er ook geen ervaring mee, dus oké.

Overigens: Bill/Jared, you hero!


Tosca
Allereerst, superfijn dat je meedoet, Tos! Ik denk niet dat ik al veel van je gelezen hebt, dus dit was leuk. Én je schrijft over een fandom waarbij ik zo goed als niemand ken die de boeken hebben gelezen. Ik was heel erg hype toen ik zag dat het (lichtjes) gebaseerd was op de Midnighters.
Ik heb wel een paar opmerkingen. 1. De Midnighters hebben allemaal een bepaalde gave. Aangezien het losjes erop gebaseerd is, kan het dus dat je gekozen hebt Merlin en Madeleine geen krachten te geven, maar voor zij die de serie kennen, is ’t wel een groot gebrek.
2. Als er iemand nieuw spreekt, zet je dat op een nieuwe regel. Dat doe je heel vaak niet, maar zo lezen dialogen wel veel vlotter.
3. Je maakt vaak fouten tegen woorden aan elkaar/los van elkaar te schrijven en past je werkwoord niet aan je onderwerp aan. Ik denk dat als je je stuk een paar keer naleest je deze fouten zelf ook zal ontdekken en ze er tussenuit kan halen.
Verder vond ik dit heel fijn en paste het goed bij het thema. Tijd die stilstaat is voor Merlin en Madeleine nog steeds tijd. Je hebt een goede fandom gekozen, en ik vond het fijn om dit te lezen.


Huh, maar, wat me vooral dwars zit, is dat je eerst beschrijft dat ook de wind niet meer waait, maar later regent het wel. Hé, óf alles stopt, óf niet, maar niet... als het niet waait, regent het ook niet, lijkt me.

Los daarvan: ik vind het een tof stuk. Ik denk misschien wel dat het iets te ambitieus is geweest om het in 3K te proppen. Het was beter tot zijn recht gekomen, wanneer je er een langer stuk van had gemaakt. Dan had je voor deze uitdaging dus een korter iets moeten kiezen, maar dat is onderdeel van de uitdaging: een verhaal kiezen dat je kwijt kan binnen het woordenaantal.


* * *

En de winnaar van deze maand is...

...

TOSCA! Gefeliciteerd!

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 9 juli 2015 - 23:52:
Wauw. Ik had niet verwacht dat ik nog zou winnen. Ben ik echt heel erg blij mee.
Ik heb nog wel een paar dingen die ik kan toelichten, maar dan weet ik nu in ieder geval dat ik het niet duidelijk genoeg heb omschreven in mijn stuk. Het regende, maar die hing stil in de lucht. Als iemand ze aanraakt, komt het pas in beweging.
En over de gave. Dat klopt. Iedereen heeft een gave in de serie, maar mijn personages waren helemaal niet zover bekend met de wereld. Madeleine heeft tot nu toe alleen maar zelf in het uur rondgelopen en Merlin kende maar één ander iemand. Dus de gave is nooit aanbod gekomen.
Het was inderdaad teveel voor 3k woorden, maar dat merkte ik pas toen ik eenmaal aan het schrijven was en ik heb de SA uiteindelijk in het laatste halfuurtje afgeschreven.

But hey, dit is mijn eerste schrijfsel in jaren. Dus ik ben echt heel erg trots op mezelf. Thanks

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 juli 2015 - 23:54:
Je mag ook best trots op jezelf zijn. En de commentaar is er niet om je af te breken maar om er van te leren. c:

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 9 juli 2015 - 23:59:
I know. Ik heb hier echt heel veel aan. En veel dingen die jullie in de PB hebben gestuurd zijn ook waar en daar zat ik zelf ook al mee. Ik kan hier alleen maar van groeien.

Edit: Komt er trouwens ook nog een schrijfuitdaging voor juli online, of is die er niet vanwege Camp NaNo?

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 10 juli 2015 - 8:50:
Bedankt voor jullie feedback! En ik heb die aflevering ages ago gezien en niet letterlijk overgenomen hoor, want dat alles ineens aan de achterkant zit etc. is niet zo in de episode. Volgens mij. ^^
Yay voor non-love related shizzle



1 2