Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » [500] Uitleg- en praattopic

[500] Uitleg- en praattopic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 aug 2015 - 10:35:
Achter de schermen staat het nooit stil, dus hier zijn we weer, met een nieuw idee!
Benieuwd? Lees dan maar snel verder.

Je kan zoveel denken, praten, lezen, léren over schrijven; je schrijft pas als je je effectief neerzet en woorden op papier/Word zet. Dat is schrijven.
En je schrijft je verhaal niet in één keer. Dat zou zijn als een olifant in één hap doorslikken. Je schrijft woorden die zinnen worden die paragrafen worden die hoofdstukken worden.
Kortom: woorden schrijven. Dat maakt je een schrijver.

Wij hier bij FanFic hebben daarom een nieuwe challenge bedacht.

W A T
De 500 Challenge gaat elke dag van elke week van heel het jaar plaatsvinden en elke dag zullen we je uitdagen 500 woorden te schrijven.
We zullen je ook elke dag een prompt geven om je op weg te helpen.

Dit is geen wedstrijd. We zullen een lopend klassement houden, en punten verdien je zo: +1 voor elke dag je meedoet, +0,1 voor elke keer je inzending precies 500 woorden bedraagt, en +2 voor elke keer je heel de week meegedaan hebt
Er zijn geen prijzen aan verbonden, maar we doen dit wel voor een heel specifieke reden die ook wel als beloning telt...

... van schrijven word je een betere schrijver.
Misschien denk je huh?, misschien denk je duh!, maar het zit zo: van veel schrijven leer je, zelfs als je er geen feedback op krijgt (want daar doen we hier dus niet aan mee). Van veel schrijven leer je jezelf eveneens de gewoonte om elke dag te schrijven aan.
Als je aan NaNo meegedaan hebt, zul je vast wel weten dat het veel makkelijker is om elke dag een beetje te schrijven dan er op één dag 5K uit proberen persen.

500 woorden per dag kunnen op zo'n dertig minuten geschreven worden (met de hand). Dat is weinig. Dat is één blad in Word, afhankelijk van je lettertype. Daar ben je zó aan.
De moeilijkheid zit hem dan ook niet in de dag zelf, maar in het idee dat je elke dag gaat schrijven, voor weken aan een stuk. Consistentie.
Na een week zit je aan 3,5K. Na een volledig jaar aan 182,5K. Gigantisch, toch? En dat allemaal met maar 500 woorden per dag.

D E T A I L S
- je moet 500 woorden schrijven; we werken met een 10%-regeling, dus je mag er zo'n 50 woorden boven of onder zitten.
- je 500 woorden post je in het topic, anders telt het niet, maar... je mag zelf kiezen of je ze eerst met de hand schrijft, het hoeft geen fanfiction te zijn, en we gaan het niet voor je nakijken.
--> het gaat dus meer om het proces van het schrijven dan het eindresultaat.
- schrijven aan één van je verhalen en 500 woorden daarvan hier posten, mag echter niet!
- elke week zal iemand van het team de prompts verzorgen, maar... we hopen dat zodra dit ingeburgerd is we ook gasthosts kunnen krijgen (jullie dus!)
- er zijn geen verplichtingen: doe je één dag op de week mee, móet je niet de andere dagen ook meedoen. Maar we hopen van wel.

- als je het een dag niet online krijgt, stuur ons een foto op Whatsapp en dan weten we dat je het wel geschreven hebt.
- op maandagen om 12:00 valt de deadline voor late stukjes inleveren.

L I N K S
Klassement en een verzameling van links naar alle weken (afgelopen en lopend) vind je hier.

Ga de uitdaging aan! Maak van jezelf een betere schrijver! Doe mee!

Veel <3'tjes
Bo, Daan, Dezh, Do, Elise, Julia en Kayley



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 aug 2015 - 8:10:
Ik heb deze week elke dag een andere fandom gebruikt. Daartoe daagde ik mezelf uit. Deze week wil ik allemaal pairings doen die ik nog niet eerder geschreven heb. :3

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 31 aug 2015 - 9:14:
Moet je elke keer stemmen? Ik heb dat nog niet gedaan, eigenlijk. Sommige stemmen ook al als nog niet alles binnen is

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 31 aug 2015 - 9:18:
Je moet aan het eind van elke week stemmen. Sommigen stemmen gewoon iedere dag, omdat het dan aan het eind van de week iets makkelijker kiezen is, omdat je al een top drie van elke dag hebt

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 aug 2015 - 9:20:
Precies. Op het einde van de dag is voor de leuk, op het einde van de week telt mee. Maar geen van de twee is verplicht. (:

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 31 aug 2015 - 18:34:
Asdfghjkl ik krijg niks op papier bij dit prompt ook al is deze niet eens zo moeilijk

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 sep 2015 - 10:56:
500 is zonder inschrijving. Je kan dus nog altijd meedoen, zelfs al zitten we al in week 2. Niets is verplicht; elke dag waarop je een stuk inlevert, doe je mee. Eén keer is niet bindend; je moet dus niet élke dag meedoen als je één dag meedoet.

Dit blijkt niet voor iedereen duidelijk te zijn, dus hierbij.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2015 - 21:30:
Ik schrijf nu direct op de pc, dat scheelt zo veel tijd. Maar 't is wel minder cool. En minder goed. Maar. N'ja. 't Gaat om 't idee.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 5 sep 2015 - 15:10:
Klooooopt

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 6 sep 2015 - 10:29:
Het huidige promt, moet je dan Grease als onderwerp nemen? En moet je je houden aan zoiets ...zoets?

Edit: ik weet dat het normaal gesproken zo is dat je 'alles' mag schrijven.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 sep 2015 - 10:42:
@Rebella; nee hoor. Je hoeft niet over Grease te schrijven. En als jij iets duisters kunt met deze zinnen... voel je vrij.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 6 sep 2015 - 11:39:
Top!
*brainpain* ideeën teveel...

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 sep 2015 - 13:27:
Ik ben echt heel trots op mezelf dat ik nu twee weken elke dag geschreven heb. En al acht verschillende fandoms heb gebruikt in totaal.
En deze week heb ik vijf keer over Daan Thomas geschreven. <333

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 sep 2015 - 13:29:
Ik ben lekker ook trots op mezelf, ook al heb ik maandag gemist xp zeker omdat ik donderdag wel heb geschreven terwijl ik niet eens rechtop kon zitten/langer dan een half uur wakker kon blijven.

Also. Ik schrijf even m'n hoofdstuk af en typ het in en dan ga ik bijlezen om een top 3 te vormen. (:

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 sep 2015 - 13:30:
Ik heb min of meer alles gelezen nu, maar ik wacht nog tot vannacht voor 'k mijn top drie maak. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 sep 2015 - 13:34:
Oké, rephrase: om m'n voorlopige top 3 te maken.
Want als ik om middernacht nog álles moet beslissen, dan holy. Terwijl ik het anders gewoon kan vergelijken met m'n huidige top 3 en er wel of niet stukjes in verwissel.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10