Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #245

Offtopic #245

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 17 sep 2015 - 21:24:
MUGGEN!! AAAAAHHH! KILL THEM!



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 8 okt 2015 - 22:46:
Hoe kun je nu weer tegen inentingen zijn? o.o Heb je liever polio? Of pokken? Of tyfus?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 okt 2015 - 23:23:
Wel, er gaan verhalen genoeg de rondte over slechte effecten van inentingen.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 8 okt 2015 - 23:47:
Naja, je hebt ze maar de inenting met de ziekte erin. En die spuiten ze in samen met nog iets. En dat 'iets' is gewoon pure garbage. En veel mensen willen hun kinderen die garbage niet geven. Wat logisch is. Maar nu heb je tegenwoordig ook de homeopatische inentingen. En die hebben de ziekte zonder de garbage. Dus mensen laten dat liever in hun kind spuiten.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 okt 2015 - 0:46:
Well, honestly. Ik geloof best dat er inentingen zijn die nadelen met zich mee kunnen dragen, maar even serieus? Mensen doen altijd alsof ze van alles snappen hoe het werkt, terwijl ze dat dus níét doen. Hoe kun je in hemelsnaam zeggen of iets goed of slecht voor je is, als je niet eens effectief weet wat er in zo'n injectie zit en, als je het al zou weten, niet eens weet wat de namen van die stoffen betekenen, laat staan de chemische eigenschappen en effecten op je lichaam zijn?

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 9 okt 2015 - 10:46:
Van die bedrijven die in hun post zetten dat wij bij reactie hun dossiernummer moeten vermelden, maar het vertikken ons dossiernummer te vermelden. ._.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 9 okt 2015 - 13:57:
Ik ben naar een opname van een van mijn lessen aan het kijken en AAAAH. Mijn haar zit gek, zie ik er echt zo uit?, mijn stem is raar, BEN IK DAT? Dit is niet leuk D:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 okt 2015 - 14:18:
Je stem klinkt altijd raar op film. Maakt het voor jou niet per se makkelijker om naar te luisteren, maar ik vind je stem niet raar. <3

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 9 okt 2015 - 15:26:
De vriend van een vriendin van me heeft het uigemaakt maar ze waren zo leuk samen en en ):

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 9 okt 2015 - 16:06:
@ inentingsgedoe: wat Bodine zegt. Maar ook: wat voor troep zou er dan bij moeten zitten? Er zit conserveermiddel in, ja, maar dat is biologisch afbreekbaar en niet schadelijk. (En homeopathie is bewezen onzinnig, als daar iets van werkt, is het 100% placebo-effect.)
We hebben zoveel dodelijke ziektes uitgeschakeld, compleet laten verdwijnen door vaccinaties, hoe kun je daar nu weer tegen zijn? Er is zo ontzettend veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de bij-effecten van vaccinaties en er is gewoon geen bewijs voor dat ze slecht zouden zijn.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 9 okt 2015 - 18:29:
Ik ben het eens met Bo en Dezh. Mensen roepen zo vaak dat er slechte dingen in vaccinaties zitten, maar ze hebben geen idee wát er dan precies voor slechts inzit. Het is niet bewezen dat vaccinaties schadelijk zijn, dus neem ik liever het risico. Als ik me niet laat vaccineren is de kans waarschijnlijk veel groter dat ik iets krijg, aangezien er voor alle enge ziektes wél bewijs is.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 9 okt 2015 - 19:15:
Ik ben naar een opname van een van mijn lessen aan het kijken en AAAAH. Mijn haar zit gek, zie ik er echt zo uit?, mijn stem is raar, BEN IK DAT? Dit is niet leuk D:
Ben ik de enige die Hermione uit de Gevange van Azkaban voor zich zag toen ze zich in die bomen verstopte en haar haar vanaf de achterkant zag.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 9 okt 2015 - 20:30:
@Bo: thanks<3
@Yara: JA DAT!

@inentingen: Ik vind de voordelen van vaccinaties ver boven de eventuele nadelen uitstijgen. Bovendien laat je je niet alleen inenten voor jezelf, maar ook voor anderen. Nu veroorzaken mensen die niet ingeënt zijn meestal geen uitbraken, omdat ze zelf vaak beschermd worden doordat de mensen om hen heen wel ingeënt zijn (volgens Wikipedia heet dat kudde-immuniteit), maar in gebieden waar veel mensen zich niet laten inenten breken er nog vaak ziektes als de bof of mazelen uit.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 9 okt 2015 - 20:47:
Dan kom ik dus aan met:
Heb je bewijs dat het op korte of lange termijn geen schade oplevert?
Een 'gezond' mens is gemiddeld 2 keer per jaar ongeveer 1 week ziek. Ik ziet op 1 week in 2 á 3 jáár.
Zoals de 'herfst' griep (om het zo maar te noemen); geen last van.

Er is een ongepubliceerd en zover ik weet anoniem onderzoek geweest in Amerika een aantal jaar terug. 1/9 kinderen met autisme (en aanverwanten) komt daadwerkelijk door fascinatieschade.
Mijn vader is klassiek Homeopaat, ik hoor daar toch regelmatig (anonieme) verhalen van mensen die daardoor allergie, astma, chronische ziektes hebben.

Edit: Om even aan te geven wáárom ik er tegen ben.
Inentingen zijn een deel van de ziekte die je in je gespoten krijgt. Wat dus betekent dat er érgens in je lijf dat ziektekiempje zit. Normaliter ruimt een menselijk lichaam dingen als de griep zelf op. Als je afweer door bijvoorbeeld 'ongezond' voedsel, slecht is ben je er vatbaarder voor, en hoe 'ongezonder' je bent, hoe schadelijker een ziekte is. Door de vaccinatie wordt het stukje cel dat jouw lichaam normaliter zélf actief heeft gemaakt om afweer op te bouwen/af te weren van de ziekte, in slaap gesust en werkt op den duur niet meer. Dit 'afweren' neemt de vaccin over, maar álleen voor die ene ziekte waarvoor je bent ingeïnt.
De andere ziektes, zoals waterpokken, griep, kinkhoest etc. komen dan veel sneller binnen.
En om eraan toe te voegen; het is nodig voor een menselijk lichaam om af en toe ziek te zijn, het liefst met een koorts (natuurlijk geen levensbedreigende temperaturen), want koorts maakt door middel van koud/warm zweet het lichaam grondig schoon. En het feit dat je ziek bent maakt dat je lichaam al bezig is om zichzelf 'schoon te maken', daarom spreekt men over 'besmettingsperiode'.
Daarom ben ik tegen vaccinaties. Ik vindt namelijk dat mijn lichaam sterk genoeg moet zijn om het zelf aan te kunnen om die 'ziektes' op te ruimen.
Zo gebruik ik ook geen antibiotica. Antibiotica remt de 'klacht' af maar lost de kern van de ziekte niet op.

Sorry als ik wat stellig overkom...

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 okt 2015 - 20:55:
Ik denk dat ik toch eerder Dezh' mening vertrouw.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 9 okt 2015 - 20:56:
Ik heb wel vaccinaties gehad, en ik ben ook niet elk jaar ziek. Ik heb ook geen herfst griep gehad. En er is nog altijd meer bewijs dat het wél werkt dan bewijs dat het schadelijk is.

Autisme een aangeboren stoornis, dus dat kan niet door vaccinaties komen. En ik vraag me dan weer af hoe ze kunnen bewijzen dat die mensen ook daadwerkelijk door de vaccinaties astma etc. hebben gekregen. Hoe weten ze dat dit niet door iets anders komt? Een verhaal betekent niet meteen bewijs.

En helaas is ons lichaam nou eenmaal niet altijd sterk genoeg. Er zijn in andere landen genoeg mensen die aan de ziektes doodgaan waar wij tegen ingeënt worden.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20