Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #245

Offtopic #245

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 17 sep 2015 - 21:24:
MUGGEN!! AAAAAHHH! KILL THEM!



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 okt 2015 - 21:00:
Ik ben afgezien van mn hooikoorts en een eenmalige herstverkoudheid nooit ziek en heb al mijn inentingen gehad. Daarnaast heb ik ook nog de baarmoedershalskanker prik gehad.

Ik geloof zelf dat inentingen een goed idee zijn. Ik deel dezelfde mening als Dezh. Ik bescherm liever mijn kind, dan dat ik het ziek laat worden

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 9 okt 2015 - 21:04:
Heb je bewijs dat het op korte of lange termijn geen schade oplevert?
Er is naar vaccinaties meer wetenschappelijk onderzoek gedaan dan naar elk willekeurig ander onderwerp dat je kan verzinnen. Er wordt nog steeds op grote schaal gevaccineerd. Dus, ja. Je kan er vanuit gaan dat het gros van de medische wereld bewijs heeft gezien dat het geen schade oplevert.
1/9 kinderen met autisme (en aanverwanten) komt daadwerkelijk door fascinatieschade.
Je bedoelt vaccinatieschade, neem ik aan? En dit is niet waar. "Ongepubliceerd en anoniem onderzoek" betekent sowieso dat het geen betrouwbaar en geen wetenschappelijk geldig onderzoek is, maar er zijn sowieso ook honderd onderzoeken die je iets anders zullen vertellen. Daarnaast: er is niks mis met autisme. Zelfs al zouden vaccinaties autisme veroorzaken (en dat is dus niet waar), dan zou dat nog oké zijn. Serieus, de keuze tussen polio of autisme zou een no-brainer moeten zijn.
Door de vaccinatie wordt het stukje cel dat jouw lichaam normaliter zélf actief heeft gemaakt om afweer op te bouwen/af te weren van de ziekte, in slaap gesust en werkt op den duur niet meer.
Dit is volgens mij ook niet waar? Ja, door te vaccineren spuit je iemand in met een aftreksel van een ziektekiem, maar daardoor gaat je lichaam júist werken? Je maakt namelijk antistoffen aan, wat betekent dat zodra je besmet raakt met de ziektekiem, die onmiddellijk kan worden opgeruimd. Die antistoffen zijn per ziekte anders, daarom word je voor meerdere ziektes gevaccineerd, maar het idee dat je kwetsbaarder bent voor de één omdat je gevaccineerd bent voor de ander is volgens mij niet waar.
Ik vindt namelijk dat mijn lichaam sterk genoeg moet zijn om het zelf aan te kunnen om die 'ziektes' op te ruimen.
Dit kun je wel vinden, maar in zoveel gevallen is dit gewoon niet waar. Weet je hoeveel mensen er vóór de vaccinaties stierven aan ziektes als tyfus en pokken? Weet je dat vrouwen vroeger tien of meer kinderen kregen (wat niet goed is voor een lichaam!) in de hoop dat er tenminste twee oud genoeg werden om zelf kinderen te krijgen? Weet je dat er in Syrië nu bijvoorbeeld weer polio heerst, vanwege de oorlog en het bijkomende gebrek aan vaccinaties? En heel veel van deze ziektes zijn specifiek kinderziektes. Als volwassene kun je wat meer hebben, maar kinderen zijn sowieso al kwetsbaarder. Dan is de kans dat ze het 'zelf kunnen opruimen' nog eens veel kleiner.

Also, wat Julia zegt. Kudde-immuniteit is zó belangrijk, zeker voor mensen die om medische redenen geen vaccinaties kunnen ontvangen (als ze aan bepaalde medicijnen zitten bijvoorbeeld). Je beschermt niet alleen jezelf, maar ook de mensen om je heen, als je goed ingeënt bent.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 9 okt 2015 - 23:36:
Wat Dezh zegt, en: je krijgt de ziekteverwekkers binnen in een niet-schadelijke concentratie, waardoor je immuunsysteem in werking treedt. Antigeen-presenterende cellen presenteren de signalen van de ziekteverwekker aan T-geheugencellen, die anti-stoffen aanmaken zodat je immuunsysteem bij een nieuwe besmetting meteen adequaat kan reageren, waardoor je niet ziek wordt (dat is in ieder geval het basisprincipe).
Our immune system is quite brilliant, really. En vaccinaties spelen daar perfect op in.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 okt 2015 - 23:47:
Vaak krijg je toch ook dode ziektekiemen, zodat je wel de stoffen krijgt maar ze niet kunnen vermenigvuldigen?

Los daarvan: Roos, jij bent sowieso biased omdat je vader homeopaat is.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 10 okt 2015 - 22:17:
Hello everybody. Het is flink rustig vandaag op FanFic. Wat hebben jullie vandaag gedaan? Ik heb een nieuwe winterjas gekocht en met de vogel van mijn zus geknuffeld.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 okt 2015 - 22:28:
M'n oom en tante waren er de hele dag en nu ben ik doodmoe. Gisteren heb ik een nieuwe laptop gekocht, maar ik ben er nog steeds niet aan toegekomen om 'm uit de doos te halen. That's about it. :'

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 10 okt 2015 - 22:43:
Ik heb vandaag de eur bezocht, aan mn pws gewerkt en gewerkt dus nu ben ik moe en ga ik lekker slapen

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 okt 2015 - 23:16:
Ik heb darten gekeken met Tesja’s vader en HOLY SHIT het was spannend

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 11 okt 2015 - 10:14:
Ik was naar opa en oma wn toen naar set it off in Tilburg en vandaag weer jaaaaa. Mijn oma is er tegenwoordig zoveel meer bij, aanweziger. Doet me goed

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 okt 2015 - 21:00:
M'n nieuwe laptop is zo snel en pretty dat het eng is. Wow.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 11 okt 2015 - 21:11:
Hahaha, en zo hoort het

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 11 okt 2015 - 22:22:
Goeie daad voor vandaag ook weer gedaan. Meisje van mijn werk was gebracht maar had geen lift naar huis. Dus had ik aangeboden om haar naar huis te rijden. Anderhalf uur op haar gewacht tot ze klaar was. En toen haar netjes thuis afgeleverd.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 okt 2015 - 22:25:
Hmpf you are too good for this world <3 marry me?

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 11 okt 2015 - 22:38:
Hmpf you are too good for this world <3 marry me?
YES! YES! I WILL. I WILL MARRY YOU!

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 okt 2015 - 8:59:
FANFIC WEDDING <3



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20