Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » BELANGRIJKE MEDEDELING

BELANGRIJKE MEDEDELING

1 2
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 okt 2015 - 13:01:
Om maar met de deur in huis te vallen: het valt ons op dat niemand meer meedoet met activiteiten. Waar voorheen bijna twintig mensen meededen met wedstrijden, weten we nu met moeite vijf mensen te strikken om mee te doen. Waar we voorheen maandelijks een handjevol inzendingen hadden voor de schrijfuitdagingen, hebben we er nu, misschien, op de valreep, twee. 500 zou een jaar geduurd moeten hebben, maar lag eigenlijk al binnen 1,5 maand stil. De RPGs bleken niet leuk genoeg om bij te houden, we hebben pas een handjevol boek SA’s binnen… Noem maar op.

Een paar jaar geleden zijn er Creabea’s in leven geroepen om deze site levend te houden. Toen had dat effect: de nieuwe activiteiten werden met enthousiasme begroet, er kwamen nieuwe mensen naar het forum en al met al hebben we het forum weten te reanimeren. Maar nu begint het toch weer dood te bloeden en wij weten niet meer wat we eraan moeten doen. Wij organiseren alle activiteiten voor jullie; als er niemand meedoet, is de lol er voor ons ook af. Daarom openen we af en toe topics om naar jullie mening te vragen: waar gaat het mis? Kosten dingen te veel tijd? Lopen er te veel dingen naast elkaar? Maar daar krijgen we nauwelijks reactie op.

We willen van jullie weten wat er mis is. Hebben jullie allemaal geen tijd meer om mee te doen aan dingen? Prima, maar dan gaan we ook niet meer al die activiteiten opzetten. Geen uitdaging meer, geen Schrijft, geen gezamenlijke NaNo… Niet als straf, maar gewoon omdat het geen nut heeft. Wij willen jullie in dit topic nog één keer aan de tand voelen over wat nou precies het probleem is en als we geen respons krijgen, dan gooien we wat ons betreft een slotje op alle activiteiten.

Jullie mods,
Bodine en Kayley



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 18 okt 2015 - 13:44:
Dat is een beetje jammer eigenlijk :'(
Ik heb meestal gewoon geen tijd. Want school, en werk. En als ik dan eens vrije tijd heb dan kan ik eigenlijk niks bedenken voor bijvoorbeeld de uitdaging.
Ik doe niet mee aan 500 omdat ik het niet volhou
Ik doe niet mee aan sense8 omdat popcorntime fuckt
Ik doe niet mee aan leest (volgensmij loopt dat nog aardig right?) omdat ik dat de vorige keer ook niet actief deed.
Ik doe niet mee aan de uitdagingen omdat ik inspiratieloos ben, meestal
En eigenlijk als ik schrijf, schrijf ik aan mijn verhalen. Dat heb ik een hele tijd niet meer gedaan en ik ben heel blij dat ik dat weer heb kunnen oppakken.
Ik doe echt mn best om dingen te bedenken, maar volgensmij heeft Bo ergens een keer tegen mij gezegt: Je hoeft niet aan alle activiteiten mee te doen. Dus als ik van te voren al weet dat ik me er niet voor kan inzetten, dan geef ik me ook niet op.
Dit betekend trouwens niet dat jullie geen goede ideeën hebben want ik vind de activiteiten wel tof enzoo en jullie zetten je wel echt in.
Ik hoop btw dat Dezh's schrijfwedstrijd wel door gaat.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben :/

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 okt 2015 - 14:05:
Je hoeft ook niet aan elke activiteit mee te doen, maar momenteel doet er zo'n beetje aan elke activiteit niemand mee.

RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 18 okt 2015 - 14:26:
Ik wil heel graag meedoen, maar ik heb geen tijd. In de zomervakantie deed iedereen mee omdat iedereen tijd heeft, en ik merk zelf ook dat ik gewoon minder schrijf.
De opdrachten van dr creabeas ligt het helemaal niet aan, ze zijn echt geweldig, maar ik ben bang dat het er op neer komt dat alleen mensen in de vakanties er echt aan meedoen ?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 18 okt 2015 - 14:48:
Het ligt vooral aan tijd denk ik. Het merendeel van het forum zit in hogere klasses of zelfs op uni of HBO en hebben daarom weinig tijd. Er zijn heel veel jongere mensen op de site, maar die hebben het forum niet gevonden en daarom doen zij ook niet mee.

Ik probeer zelf altijd mee te doen, maar ik begin nu gwn echt te merken dat er in examenjaar weinig tijd overblijft voor schrijven. Dat vind ik heel jammer maar het is niet anders

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 okt 2015 - 14:50:
@Iv: Alleen voor jezelf spreken, bitte.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 okt 2015 - 15:10:
Over die jonge mensen: we hebben al 483x geflyerd en die mensen willen blijkbaar niet komen, dus daar kunnen we weinig mee.

Los daarvan: zou het helpen als we minder activiteiten tegelijkertijd doen? Geen maand meer over Leest, maar hooguit een week? Schrijft in de Kerstvakantie? Dezh d'r wedstrijd als enige 'lopende' activiteit? De uitdaging afschaffen? Een week pinnen waarin we allemaal diehard aan onze boek-SA gaan werken, zodat het geen kabbelende activiteit is maar we elkaar kunnen motiveren? Als we minder activiteiten doen, en de activiteiten over een korter tijdspanne doen, denken jullie dat jullie dan meer geneigd zijn om mee te doen?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 18 okt 2015 - 15:39:
Ik denk dat ik er dan idd wat meer tijd voor heb ^^
Ik vind de uitdagingen trouwens wel jammer :'( Maar als niemand meedoet is dat wel logisch.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 18 okt 2015 - 15:56:
Minder tegelijk zal zeker kunnen helpen.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 18 okt 2015 - 16:07:
Bij mij is het ook vooral een kwestie van tijd, en ook wel van concentratie, waar ik nog steeds mee worstel. Nou heb ik altijd al niet heel veel meegedaan, maar ik had toch even het gevoel dat ik ook moest reageren.
Het ligt zeker niet aan jullie opdrachten - ik vind het geweldig hoe jullie steeds weer iets leuks en nieuws weten te verzinnen. Maar ik denk dat het inderdaad zou helpen om iets minder tegelijk te doen. Zo kan je je meer op één ding focussen en is de kans groter dat je ook daadwerkelijk iets afkrijgt/kan inleveren/actief bent in het topic.

xCalPal
xCalPal

xCalPal is offline

[20]
xCalPal zei op 18 okt 2015 - 17:06:
Zoals iedereen hier zo ongeveer al aangeeft, heeft het ook voor mij te maken met tijd. Of het vinden van inspiratie, maar voornamelijk tijd. Verhalen schrijven is leuk, sterker nog, ik vind het geweldig. Maar ik doe het als een soort hobby erbij en school en werk gaan nou eenmaal voor. Ik heb niet het idee dat het aan de opdrachten ligt, want die zijn origineel en zeker niet eentonig. Misschien zijn er te veel, en omdat je zoveel keuze hebt, wordt het nog lastiger om überhaupt te kiezen. Dit is tenminste bij mij het geval, ik weet niet hoe het bij de anderen ligt.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 18 okt 2015 - 17:10:
I apoligise in advance. It's about to get dirty in here.

1. De opdrachten en dingen die de crea's/mods verzinnen zijn top.
2. Ik denk inderdaad dat ze te lang duren. Dus dat we er teveel tijd aan kwijt zijn.
3. Cut the assignments in half. En daar bedoel ik mee, verminder de opdrachten. Doe er één per week/twee weken/maand I don't care. Maar gooi er niet 40 tegelijk het forum in. Want dan raak ik overspoeld met dingen waar ik aan mee moet doen. En ja, ik zei moet. Want zo voelt het wel. En dan heb ik er ook geen zin meer in.
4. Overspoel mij niet met vragen of jullie feedback kunnen krijgen. Ik snap dat jullie dat willen. Maar ik word er een beetje gillend gek van. Doe een steekproef. Vraag 1 persoon/2 personen/5 personen om feedback. Niet het hele forum. En doe het via pb'tje. Werkt een stuk makkelijker. Of in ieder geval. Vind ik zelf.
5. En als laatste. De drukke dagen van het jaar komen eraan. Er zijn veel verjaardagen, feestdagen en andere belangrijk gerelateerde dingen die meestal in het najaar verschijnen. Give us a break. De zomer ging super goed. Dat we nu een beetje in een dal zitten is prima. De tijd van opdrachten waarom we staan te springen komt wel weer terug. In de tussentijd wil ik gewoon rustig in mijn pyjama op de bank kunnen hangen met een kopje thee, zonder er aan te hoeven denken dat ik ook nog een hoofdstuk moet schrijven voor die schrijfwedstrijd en dat ik ook nog mijn hersenen er aan moet zetten om een stukje te schrijven voor de rpg. Want dan gaat het voelen als huiswerk. En dan ga ik het al helemaal niet doen. Niet leuk voor degene die de wedstrijd houd, maar ook niet leuk voor mijn humeur.

-breath-
Dit is voorlopig alles wat ik nu kwijt wil. Als er nog meer mij te binnen schiet, zal ik het laten weten.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 okt 2015 - 18:01:
Well, Hussie, with al due respect, wij doen alles wat we hier doen voor jullie. We organiseren de wedstrijd niet voor onszelf, we organiseren Schrijft niet voor onszelf, RPG's niet, wedstrijden niet, nada. Maar jij suggereert nu dus dat we maar beter niet meer kunnen vragen naar jullie mening, over wat wij voor jullie organiseren, omdat het jou teveel tijd kost om daarop te reageren? Dan kunnen we de activiteiten nooit afstemmen op wat de deelnemers willen en loopt alles alleen maar meer in de soep.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 18 okt 2015 - 18:27:
Bij mij is het tijd en het idee dat ik het druk heb. Als ik iets inlever, doe ik dat meestal ook op het laatste moment, maar dat komt gewoon doordat ik denk dat ik er eerder geen tijd voor heb.
En voor 500 had ik in het begin tijd zat, want toen had ik nog vakantie en daarna nog niet enorm veel te doen voor uni, maar nu moet ik 's avonds gewoon leeswerk, opdrachten en lesvoorbereidingen doen. En ik vind dat ontzettend jammer, want het liefst doe ik gewoon overal aan mee, want alles is awesome - honestly.
Qua spreiding (dus hoeveel er tegelijkertijd gedaan wordt) vind ik het prima zoals het is, maar tijdrovende/intensieve activiteiten zoals 500 en Schrijft passen denk ik beter in vakanties en andere rustige periodes.

ChantiXAMX
ChantiXAMX

ChantiXAMX is offline

[779]
ChantiXAMX zei op 18 okt 2015 - 18:44:
ik probeer altijd mee te doen met in ieder geval de uitdaging maar soms lukt dat gewoon niet doordat ik de laatste tijd
1: niet zo lekker in mijn vel zit, normaal helpt schrijven dan maar omdat ik:
2: het heel druk heb met school en werk lukt dat niet altijd.

Ik zal proberen om weer wat vaker iets in te sturen/ ergens aan mee te doen als het me ook aanspreekt om mee te doen met te activiteit, maar mijn leven loopt niet helemaal op rolletjes op dit moment

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 18 okt 2015 - 18:54:
Voor mij is het ook tijd. Ik deed sowieso niet heel veel mee aan de opdrachten en ben pas sinds kort weer half actief. Alle opdrachten die ik nu op het forum zie, vind ik echt overweldigend.
Het kan prima op deze manier, als er véél meer mensen actief zijn op het forum, want dan kan kunnen mensen makkelijker kiezen waar ze wel en niet aan meedoen en heb je eigenlijk altijd wel gegadigden voor een activiteit. Ik denk dat wij gewoon met te weinig zijn om dat vol te kunnen houden en dat iedereen gewoon te weinig tijd heeft.

Minder opdrachten zou denk ik de oplossing zijn en meer opdrachten als iedereen het rustiger heeft/drukker is op het forum.



1 2