Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)school topic #8

Het (anti-)school topic #8

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 28 nov 2015 - 14:17:
Voor álle schoolgerelateerde dingen die je maar kwijt wil! Van ergernissen tot trotse momentjes.^^



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 20 dec 2015 - 22:33:
Ik ben zo pissig en ik kan niet goed besluiten op wie. Ik heb m'n cijfer voor m'n essay teruggekregen en het is een 9, dus ik zou blij moeten zijn, maar een studiegenote heeft hetzelfde en ik weet gewoon dat het deels komt omdat ik haar tekst heb zitten verbeteren. Dat doe ik al haar hele studietijd lang, dan vraagt ze me om dingen na te kijken en zit ik al haar stomme naamvalsfouten eruit te pikken. Het zijn altijd dingen die ze eigenlijk allang zou moeten weten, maar waar ze dus nooit op afgerekend wordt. En nu heeft ze hetzelfde cijfer als ik. Am I justified in being pissed about this?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 dec 2015 - 6:48:
Well... Are you? Heb je ooit aangegeven dat je het vervelend vindt dat zij op jou meelift? Want zo niet - dan is het nog steeds belachelijk, maar weet zij ook niet beter dan dat jij het niet erg vindt.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 21 dec 2015 - 10:19:
Niet zo algemeen. Ik zeg wel elke keer dat ze fouten maakt die ze niet meer mag maken, + ik ben een keer flink boos geworden omdat ze me de stomste dingen laat nakijken. Ik weet ook niet of ik pissed was op haar of op mezelf gisteren, want uiteindelijk laat ik het meeliften gewoon toe. Which I probably shouldn't.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 dec 2015 - 13:22:
Meiner Meinung nach: indeed, you shouldn't.

Maar hé, gefeliciteerd met je negen! :3 voor Parcival?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 21 dec 2015 - 18:17:
Ja, voor Parzival. Het is alleen een beetje een betekenisloos cijfer, want ze heeft er geen feedback bij gegeven. Geen idee waar het vandaan komt.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 4 jan 2016 - 13:12:
Meh. Ik zit er echt helemaal doorheen op de uni, terwijl ik juist in de komende twee weken nog 1000 verslagen moet inleveren. Ik wil echt dat het februari is en dat ik weer gewone colleges heb en ik me alleen echt zorgen hoef te maken over m'n bachelorscriptie. En eigenlijk heb ik ook gewoon nog een maand vakantie nodig, want ik ben echt kapot. *hides under covers*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 jan 2016 - 14:55:
*hugs Juul*
Is je stage al afgelopen?

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 4 jan 2016 - 15:31:
Nee :'( daarom zit ik er ook zo doorheen, want naast al het werk dat ik moet doen, moet ik dus ook nog drie weken lesgeven en volgende week hele dagen in vmbo- en havoklassen kijken op een andere school.

Maar ik heb net mn scriptiebegeleider ontmoet en hij is superaardig (en heel excited over mn onderwerp), dus ik voel me al een klein beetje beter.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 jan 2016 - 23:23:
Schooldrama atm: "Oh ik hoop zo dat de treinen niet rijden."uh ik ga morgen sowieso niet naar school." "ARG alle scholen krijgen vrij en wij natuurlijk weer niet."
En ik zit hier zo stilletjes van: ik wil naar school... Ik heb die lezen nodig morgen want we hebben 4 toetsen deze week en een aantal examens op komst :'
Al zal ik niet klagen als we wel vrij krijgen...

RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 5 jan 2016 - 19:11:
AHHHH NOOO WISKUNE A HOOFDSTUK bye bye @ my good grades.

Also ik moet twee projecten inleveren morgen, heeft iemand tips? (niet "blijf de hele nacht wakker" want dat kan ik nu niet hebben oeps)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 5 jan 2016 - 19:13:
Wat voor projecten zijn het?

RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 5 jan 2016 - 19:16:
Teken project (tekening + 500 woorden beschrijving) en een O&O (Onderzoek en Ontwerp, ook wel het vak Technasium genoemd) waarbij ik nog een powerpoint moet maken en een tekst ugh.

Idk waarom ik die O&O dingen moet doen, terwijl mijn groepje niks doet maar okay.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 5 jan 2016 - 19:23:
Bedenk je heel concreet wat je nog moet doen en hoeveel tijd je daar minimaal voor nodig zult hebben. Een powerpoint kan heel makkelijk gemaakt worden: sowieso is hoe minder tekst hoe beter, dus als je eerst de tekst opstelt, kan je daarna een simpele presentatie maken met de belangrijkste termen/resultaten/etc.
Verder kun je beter in korte maar heel gefocuste periodes werken dan nu te werken tot je klaar bent, en je kan je taken verdelen op deze avond en eventueel morgenvroeg als je bereid bent er wat vroeger voor op te staan.
Verder, als je O&O eigenlijk in groep hoort te maken: delegeer taken naar je groepsgenoten. Als ze niets willen doen, stap er dan mee naar je leraar. Laat hun luiheid je cijfers niet in gevaar brengen.
En neem genoeg pauzes, ondanks eventuele tijdsnood. Jezelf dwingen te focussen voor langdurige periodes gaat het er niet makkelijker op maken.

[Disclaimer: ik ben geen pro; kijk vooral naar wat er voor je gewerkt heeft in het verleden.]

RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 5 jan 2016 - 19:34:
Thank you ^^ I should really go to work though

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 jan 2016 - 20:46:
Je wilde stoppen met technasium, toch? Dan zou ik die andere opdracht voorrang geven.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16