Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)school topic #8

Het (anti-)school topic #8

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 28 nov 2015 - 14:17:
Voor álle schoolgerelateerde dingen die je maar kwijt wil! Van ergernissen tot trotse momentjes.^^



RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 5 jan 2016 - 21:08:
True, en die teken+schrijf opdracht is nu ook bijna af. Het Technasium heb ik half af en de rest heb ik naar mijn groepsgenoten gemaild met het bijschrift dat zij de rest mogen doen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 5 jan 2016 - 22:03:
Morgen nogmeer code rood.
Im kinda sad? But also kinda happy :/

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 jan 2016 - 22:13:
Ik geniet er zo van om Kunjunktiv I te gebruiken. Zo van - derde persoon MAAR IK GEBRUIK EERSTE PERSOON INDIKATIV EN JE KUNT HET NIET FOUTREKENEN MUWHAHAHAHHAHAHA er habe er habe er habe er habe er habe er habe er habe

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 5 jan 2016 - 22:22:
Ik ga morgen weer naar school en de meeste vakken van de woensdag zijn leuk en we hebben een blokuur internationaal recht dus dat is helemaal tof, maar aan de andere kant zie ik er zó tegenop. Ik erger me via whatsapp enzo al zo snel aan m'n klasgenoten, laat staan in de lessen

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 jan 2016 - 10:31:
Ik was vroeg opgestaan (nadat ik vannacht niet eens kon slapen) zodat ik toch zeker op tijd op school zou zijn ondanks de treinstaking, krijg ik een mail dat m'n lerares ziek is. -__-
Oh well, dan kan ik iig wel leuke dingen doen vandaag!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 8 jan 2016 - 9:01:
Ik moet een boekverslag maken, maar mijn boek is redelijk nieuw (2014) dus ik kan er geen k*t over vinden

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 jan 2016 - 9:07:
Waarom moet je er iets over vinden? Je schrijft zo'n verslag toch zeker zelf?

Ik heb over een uur mondeling en ik ben alvast op uni want treinen en risico's. Dus ik dacht: ik zoek even op waar ik ook alweer een moet. Heb ik zo'n complete black-out dat ik m'n studentnummer niet meer weet en niet kan inloggen in blackboard ._. Dit belooft wat

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 8 jan 2016 - 9:12:
Je moet informatie uit secundaire bronnen halen. Ook moet je de literaire stroming weten en je moet culturele en historische context aan het boek koppelen. Het boek is alleen zo nieuw dat ik er geen literaire stroming aan kan hangen en historische en culturele context al helemaal niet.

Also, succes met je mondeling

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 jan 2016 - 9:17:
maar je weet toch wat kenmerken zijn van stromingen en dat kan je dan toch koppelen aan je boek? Met welke er de meeste overeenkomsten zijn? En je weet wat er speelt in de tijd dat het geschreven wordt, dus als je even opzoekt wat er speelde in de tijd dat het speelt, dan kun je dat toch ook zelf bedenken?
Ik heb nooit internet gebruikt voor boekverslagen ._.

EDIT; grmbl. Zit ik hier, als verantwoordelijke student, die rekening houdt met vertraging e.d., vijf kwartier voor m'n mondeling omdat alle treinen en bussen gewoon goed reden. Komt m'n professor een klein half uur van tevoren aan: ja, m'n collega z'n trein heeft vertraging dus we kunnen niet om 10u beginnen.
Neem alsjeblieft zelf ook de verantwoordelijkheid die je van je studenten verwacht x.x

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 8 jan 2016 - 13:08:
@Bo: dat is echt naar en oneerlijk, ja. *aai* Heb je je mondeling inmiddels al gehad?

En wij moesten voor boekverslagen alleen op internet (in zo'n speciale database) zoeken naar recensies, omdat we daar ook over moesten kunnen praten. Maar het echte boekverslag schreef je gewoon helemaal zelf.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 jan 2016 - 13:16:
Ja, ik heb een 7,5 *\o/*

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 8 jan 2016 - 13:22:
Yay! *\o/*

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 jan 2016 - 13:35:
Yay, goed gedaan Bo!

En precies. Hoe kun je aantonen dat je i. het boek gelezen hebt en ii. over het boek zelf kan nadenken als je je hele verslag van 't internet haalt?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 jan 2016 - 12:51:
Iemand die enig idee heeft waarom het auf diese Weise/auf jeden Fall is ipv auf dieser Weise/auf jedem Fall?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 jan 2016 - 12:54:
Figuurlijk gebruik van een keuzevoorzetsel. Bij zeven van de negen keuzevoorzetsels krijg je dan een Dativ, bij twee (auf en über) een Akkusativ.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17