Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic boekclub [februari: We, Yevgeny Zamyatin]

FanFic boekclub [februari: We, Yevgeny Zamyatin]

1 2 3 4 5 6
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 jan 2016 - 16:39:
Hiyaaaaaaa Fanficers,

Het is weer tijd om iets nieuws te proberen! We hebben het al meerdere keren gehad over een boekclub hier op FF en het moment is aangebroken dat we het ook daadwerkelijk gaan proberen.

Hoe werkt het?
We kiezen een boek, iedereen schaft het boek aan [e-reader, bib, kopen, lenen van je buurjongen, whatever suits you]. Huh, maar we lezen allemaal op een ander tempo? Ja, dat klopt. We stellen daarom maar één deadline vast: we nemen een maand de tijd, het is de bedoeling dat iedereen het boek binnen die maand leest. Doe je dat binnen een dag? Prima. Doe je dat door elke dag vijf pagina's te lezen? Prima. We kunnen alsnog discussiëren over het boek: we schrijven na elk hoofdstuk dat we gelezen hebben een gele reactie in het topic (alsof je een fic leest!) met boven je reactie in caps over welk hoofdstuk het gaat. Zo weet je precies wat je wel kunt lezen en wat niet. Dan kunnen we dus samen live fangirlen (in het geel, zoals bij Kijkt) en na afloop misschien zelfs samen fanficties schrijven.

Oké... en wat lezen we dan?
Dat kiezen we met z'n allen! Ik stel voor dat iedereen die mee wil doen een boek noemt dat ze graag wil lezen. Dan maak ik een poll en kan iedereen stemmen (we zullen de poll zo maken dat je op meerdere boeken kunt stemmen): je stemt op elk boek waarvan je zegt, goh, als die 't wordt, dan doe ik mee. Het boek met de meeste stemmen wint, dus dat zullen we gaan lezen.

Ja, ik heb er zin in! Wanneer beginnen we?
Nu! Roept u maar welk boek u het meest aanstaat.

Wie zitten er in de boekclub?
So far: Bodine, Daniëlle, Dorien, Elise, Jessica, Kayley, Nadezhda, Yara.

Boek van februari:
- We, Yevgeny Zamyatin [+/- 225 pages]


Liefs,
Jullie team



(bericht aangepast door een moderator)



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 jan 2016 - 16:49:
Oké, nou, ik doe mee.
Ik ga boeken nomineren die in m'n kast staan en ik begin met de dunne, zodat iedereen ook echt de kans krijgt in een maand het hele boek te lezen.

Voor nu twijfel ik nog tussen Dance On My Grace en Brave New World.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 24 jan 2016 - 16:57:
Same. (@Bo)

Ik weet niet zo heel goed waar ik moet beginnen wat betreft nominaties, dus ik noem er nu maar een paar en dat pas ik later nog wel aan? Idk.
Simon vs the Homo Sapiens Agenda (want die krijg ik bijna binnen en asdjhas); Landline; the Long Way to a Small, Angry Planet; ????? ik heb zoveel ongelezen boeken dat ik het zo onderhand niet meer weet, help.
Brave New World tho. Die wil ik ook graag lezen, al heb ik die niet in mijn kast staan.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 jan 2016 - 17:00:
Ik doe ook mee. Ook al heb ik 't druk met school, ik kan prima vijftig bladzijden per week erbij pakken.
En ik ga voorstellen... The Great Gatsby van F. Scott Fitzgerald omdat ik de film wil kijken maar ik wil eerst het boek lezen, of A Clockwork Orange van Anthony Burgess (deze is echt best wel kort - en een klassieker).

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 24 jan 2016 - 17:07:
hoeveel boeken kunnen we nomineren? daar hebben we niets over afgesproken
Mother Night van Vonnegut, though. Of The Martian Chronicles of The Illustrated Man van Ray Bradbury.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 jan 2016 - 17:09:
Ik dacht 1 pp, maar hangt er vanaf hoeveel mensen er meedoen? Als het er niet zoveel zijn, kunnen we ook wel 2 pp doen.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 24 jan 2016 - 17:11:
Ik zou eerder 2 of drie zeggen want 1pp is moeilijk bro.
Vandaar dat ik nu aan 't spitballen ben. Ik kom straks wel met een echte lijst nominaties want, like I said, moeilijk.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 jan 2016 - 17:12:
Maar als het er teveel worden, is het zo moeilijk om te stemmen ._.
Maar ik wil de hele wereld lezen so personally idgaf

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 24 jan 2016 - 17:31:
Ik ga even brainstormen over welk boek ik wil nomineren, want zoveel opties. Aahfaahhfsdf.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 jan 2016 - 18:48:
Het lijkt me chill om op 1 februari te beginnen met lezen. Althans, dat we de maand vanaf 1 februari laten lopen.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 25 jan 2016 - 0:30:
K, ik denk dat ik 't weet: We van Yevgeny Zamyatin of The Martian Chronicles van Ray Bradbury. omdat ik het bij twee wilde houden

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 jan 2016 - 11:19:
We klinkt echt heel vet!

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 25 jan 2016 - 12:12:
I know. 8D
Alle nominaties spreken me tot nu toe heel erg aan. Stemmen zal moeilijk gaan worden. :c

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 25 jan 2016 - 12:19:
Ik heb mijn to read lijst afgestruind en gekeken wat er nog op m'n kamer lag. Ik denk dat best veel mensen ze al gelezen hebben, maar. To kill a mockingbird van Harper Lee en Before I Go To Sleep van SJ Watson. Daar ben ik ooit aan begonnen, maar ik heb toen maar één hoofdstuk gelezen. Verder is een heel groot deel van m'n eigen lijst het zoveelste deel in een serie of zo. Maaaaar ik sta voor alles open want de rest van jullie spreekt mij ook erg aan

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 jan 2016 - 12:24:
Ik heb een idee! Aangezien ik niet denk dat iemand van de mensen die nu meedoet nee zal zeggen tegen een bepaald boek (behalve als we het al gelezen hebben), acht ik de kans klein dat we eruit gaan komen als we gewoon zomaar stemmen. Dus misschien kunnen we beter, als de lijst straks compleet is, allemaal de boeken sorteren op volgorde van hoe graag je ze wilt lezen en dan kiezen we uiteindelijk het boek met de minste punten uit de boeken die wel door iedereen op het lijstje zijn gezet.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 25 jan 2016 - 12:57:
Sounds like a plan, Batman.



1 2 3 4 5 6