Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic boekclub [maart: Never Let Me Go, Kazuo Ishiguro]

FanFic boekclub [maart: Never Let Me Go, Kazuo Ishiguro]

1 2 3 4 5 6 7
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 feb 2016 - 16:36:
Hiyaaaaaaa Fanficers,

Huh, nu al? Ja - dan hebben we rustig de tijd om een boek te kiezen en het te bestellen en het ook nog eens allemaal 1 maart in huis te hebben. Yay!

Hoe werkt het?
We kiezen een boek, iedereen schaft het boek aan [e-reader, bib, kopen, lenen van je buurjongen, whatever suits you]. Huh, maar we lezen allemaal op een ander tempo? Ja, dat klopt. We stellen daarom maar één deadline vast: we nemen een maand de tijd, het is de bedoeling dat iedereen het boek binnen die maand leest. Doe je dat binnen een dag? Prima. Doe je dat door elke dag vijf pagina's te lezen? Prima. We kunnen alsnog discussiëren over het boek: we schrijven na elk hoofdstuk dat we gelezen hebben een gele reactie in het topic (alsof je een fic leest!) met boven je reactie in caps over welk hoofdstuk het gaat. Zo weet je precies wat je wel kunt lezen en wat niet. Dan kunnen we dus samen live fangirlen (in het geel, zoals bij Kijkt) en na afloop misschien zelfs samen fanficties schrijven.

Oké... en wat lezen we dan?
Dat kiezen we met z'n allen! Ik stel voor dat iedereen die mee wil doen een boek noemt dat ze graag wil lezen. Dan maak ik een poll en kan iedereen stemmen (we zullen de poll zo maken dat je op meerdere boeken kunt stemmen): je stemt op elk boek waarvan je zegt, goh, als die 't wordt, dan doe ik mee. Het boek met de meeste stemmen wint, dus dat zullen we gaan lezen.

Ja, ik heb er zin in! Wanneer beginnen we?
Nu! Roept u maar welk boek u het meest aanstaat.

Wie zitten er in de boekclub?
So far: Bodine, Daniëlle, Dorien, Elise, Jessica, Kayley, Nadezhda, Yara.

Nominaties voor maart:
- Dance On My Grave, Aidan Chambers, 256 pagina's
- Er ist wieder da, Timur Vermes, 400 pagina's
- Never Let Me Go, Kazuo Ishiguro, 288 pagina's
- The Passage, Justin Cronin, 766 pagina's
- The Unbearable Lightness of Being, Milan Kundera, 320 pagina's

Liefs,
Jullie team



Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 18 feb 2016 - 20:38:
Misschien kunnen we deze keer eens echte literatuur gaan lezen. 50 Shades of Grey, bijvoorbeeld.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 18 feb 2016 - 20:42:
Hahahahahaha

Nja, ik weet niet of mijn smaak nu echt literatuur is. Ik heb net de tweede man uitgelezen en opzich is dat wel een goed boek, dus misschien dat die iets voor jullie is?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 feb 2016 - 20:42:
Ik ben wel voor iets wat spannender is of whatever, want dat improved waarschijnlijk life blogging.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 18 feb 2016 - 20:44:
Dit keer wil ik ook meedoen!

Mijn enige suggestie is (weer) Er Ist Wieder Da (of de Nederlandse versie: Daar Is Hij Weer) van Timur Vermes WANT HET IS FANTASTISCH.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 feb 2016 - 20:52:
Ik vind wel dat als je iets voorstelt dat iets moet zijn dat je nog niet gelezen hebt. Alle boeken die al door iemand van de groep gelezen zijn, worden er voor de stemronde toch uitgefilterd.
Blijkbaar is Gillian Flynn (de auteur van Gone Girl) heel goed in spanning, psychologische manipulatie en mysterie. Dus misschien iets van haar, maar ik ga geen specifieke titel noemen want idk.
En het tweede boek dat ik wil aandragen, is The Unbearable Lightness of Being, want die wil ik al jaren lezen maar ik kom er steeds niet aan toe.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 18 feb 2016 - 20:53:
De enige suggestie die ik heb is Never Let Me Go van Kazuo Ishiguro (die raadt mijn moeder me nu al maanden aan en ik heb 'm nog steeds niet aangeraakt).

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 18 feb 2016 - 21:08:
Misschien kunnen we deze keer eens echte literatuur gaan lezen. 50 Shades of Grey, bijvoorbeeld.
Ik dacht voor een milliseconde dat dit heeeeeeeel serieus was bedoeld.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 18 feb 2016 - 21:45:
Ik dacht voor een milliseconde dat dit heeeeeeeel serieus was bedoeld.
Excuse you, I never joke around.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 feb 2016 - 14:50:
@Kay; volgens mij niet hoor. Want Daan heeft Dance On My Grave al gelezen, voor zover ik weet (stalker much?) en ze heeft er alsnog op gestemd omdat ze 't niet erg vindt om te herlezen. Dus. Als je bereid bent een boek nog een keer te lezen, met ons, waarom zou je 'm dan niet voor mogen dragen?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 20 feb 2016 - 15:29:
^dat

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 feb 2016 - 15:37:
Well, wij hebben ook Orphan Black al gezien en wij zaten er ook niets mee in om 'm opnieuw te kijken, en toch zeggen wij niets in het topic. Dus ik denk dat, hoewel we het niet erg vinden, het niet bepaald bevorderlijk is voor onze deelname in het topic.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 20 feb 2016 - 15:40:
Maar ik ga toch niet iets nomineren wat ik niet nog eens wil lezen en/of waar ik niet veel meer over te zeggen heb?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 feb 2016 - 15:58:
Ik ben het met Juul eens en in die spirit wil ik The Passage van Justin Cronin [766 pagina's] nomineren. En los daarvan, eh, nogmaals Dance On My Grave van Aidan Chambers [256 pagina's].

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 21 feb 2016 - 17:44:
Ik nomineer niets deze maand, want ik heb 200+ ongelezen boeken in mijn kast staan en ik weet niet welke ik moet kiezen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 feb 2016 - 16:17:
Iedereen heeft wel genoeg tijd gehad voor nominaties. Tijd om te stemmen!



1 2 3 4 5 6 7