Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #251

Offtopic #251

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 28 maart 2016 - 22:11:
Give me a 2 give me a 5 give me a 1. It's 251 *\o/*



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 april 2016 - 14:58:
Wow Iv wtf

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 7 april 2016 - 15:26:
Hoezo niet, Iv?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 7 april 2016 - 16:25:
Nou ja, ten eerste zou ik het waarschijnlijk niet eens geweten hebben, want je hebt er vrijwel niks over gehoord en ten tweede heb ik geen idee wat het inhoudt en als je het wilt weten moet je volgens mij een enorme pil doorspitten. En het boeit me niet.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 7 april 2016 - 16:31:
Sorry, hoor, maar als je een beetje moeite had gedaan, had je gewoon debatten op tv en internet kunnen volgen. Bovendien zijn er ook vast wel samenvattingen van het verdrag te vinden.

@Kay: oh ja! Dat vind ik eigenlijk wel tof. Wat gebeurt er trouwens als je toch niet gaat stemmen?

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 7 april 2016 - 16:43:
Ik zag de afgelopen weken niks anders dan informatie over het verdrag, maar bij mij op de opleiding wordt er sowieso veel over gepraat. Ik vind referenda sowieso erg belangrijk dus ik baalde flink dat ik mijn pas niet kon vinden. Maar aan de andere kant, t is raadgevend en ik vraag me af hoeveel de regering ermee doet. Hoop ergens dat er meer referenda plaats gaan vinden, want dat zorgt (in mijn mening) voor een directere democratie.

@Kay; dat is inderdaad heel goed, eigenlijk. Ik hoor zo vaak mensen zeggen dat ze niet stemmen want "wat maakt die ene stem nou uit?" En nja bij een referendum als gisteren kon juist die ene stem zorgen dat de opkomstdrempel behaald wordt, en bij verkiezingen voor bijvoorbeeld de Tweede Kamer kan juist die ene stem voor die ene extra zetel zorgen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 7 april 2016 - 17:00:
@Juul: eerst krijg je een waarschuwing, dan een geldboete die oploopt naarmate je het vaker doet. Maar als je kan aantonen dat je echt niet kon, of toch moeilijk, dan maakt het niet uit.
@Jess: vind ik ook, al stemmen vrij veel mensen gewoon op wie hun ouders of vrienden verkiezen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 april 2016 - 17:16:
@Iv; je klinkt een beetje als een puber die het leuk vindt om te roepen dat politiek haar niets boeit. Sorry, maar het is toch zeker voor iedereen belangrijk wat er gebeurt in de wereld, Europa, EU? En ik weet niet onder wat voor steen jij leeft, maar je moet echt wel oogkleppen opgehad hebben om niets mee te krijgen. En zelfs dan: je krijgt je stempas rúím van tevoren dus dan kun je ook nog kiezen om je actief te verdiepen. Niemand die verwacht dat jij duizend pagina's wethouding leest, maar zoals Juul al zegt: je een beetje inlezen en wat debatten volgen is echt niet zo heel veel moeite.
@Jess; eens, maar als iedereen denkt 'nou ja het is toch maar raadgeving' en vervolgens niet gaat, dan kunnen we net zo goed nooit meer stemmen (want met politieke partijen stemmen hetzelfde: ze komen toch niet alles na wat ze zeggen, dus waarom zou ik stemmen?).

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 7 april 2016 - 17:39:
@Bo, true. Ik denk dat "oh, maar wie zegt dat ze überhaupt naar ons advies luisteren?" ook een reden is/was dat mensen niet stemden, maar, meh. Verder sluit ik me wel 100% aan bij wat jij verder zegt. Sowieso denk ik dat mensen er niet bij stilstaan hoe dichtbij politiek komt, ondanks dat het soms zo ver weg lijkt.

Edit; ik had vanochtend mijn intake bij ProPersona en ik heb ziek veel vragenlijsten voor diagnostiek meegekregen. Nog een stuk of 500 vragen te gaan... En een vragenboek voor mijn ouders (vooral voor hoe ik was tijdens het opgroeien) om te kijken of er kans is op een autismespectrumstoornis.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 7 april 2016 - 18:46:
Guys, kunnen we proberen om discussies op het forum minder op persoonlijke aanvallen te laten lijken? Ik vind dat we soms enigszins hard op elkaar reageren en misschien ligt dat aan mij, maar ik lees het forum daardoor met minder plezier.

Verder vind ik het niet raar dat je voor dit specifieke referendum niet zou gaan stemmen. Het was een referendum specifiek aangevraagd door de tegenstemmers, alleen maar zodat de regering niet onmiddellijk dat zou doen wat de belangrijkste landen van de EU al gedaan hebben, namelijk het verdrag steunen - which isn't particularly democratic at all.

En daarnaast is niemand ertoe verplicht om politiek te volgen dan wel interessant te vinden. Ik vind er ook niks aan en als mijn broer het niet zo belangrijk had gevonden om erover te monologen, had ik niet geweten waar het referendum over ging. Natuurlijk heeft het invloed en natuurlijk is het belangrijk dat wij onze democratische plichten vervullen en gebruikmaken van onze stem, maar de helft van de tijd is politiek gewoon heel taai en gaat het over dingen waarvan je niet wist dat mensen erover discussiëren.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 7 april 2016 - 19:33:
@Bo laat ik nou net nog een puber zijn die politiek echt niks boeit (:

Also, ik snap jullie punten wel enz, maar het boeit mij serieus waar niet. Ik ga waarschijnlijk ook nooit stemmen voor gemeenteraad en tweede kamer enz, want ze doen vrijwel nooit datgene waarvoor jij op hen hebt gestemd.
Over het referendum heb ik vrijwel niks meegekregen behalve ''stem ja, stem nee'' omdat ik toch best wel druk bezig ben geweest voor school om zo met een redelijk goede uitgangspositie de examens in te gaan.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 7 april 2016 - 19:50:
Ik vind "want ze doen toch nooit wat ze beloven" geen bijzonder steekhoudende reden. Politici kunnen vaak niet alles doen wat ze beloven, omdat ze nooit in hun eentje in een gemeenteraad / Tweede Kamer / waar dan ook terechtkomen. Dat is niet hun schuld. En dat maakt het voor ons als kiezer alleen maar belangrijker om te stemmen op wat we wél willen, want zo vergroot je de kans dat de mensen die jouw punt vertegenwoordigen meer overwicht krijgen en dus mogelijk wel iets kunnen betekenen.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 7 april 2016 - 20:54:
Ik heb met maw de politiek bestudeert, dus ik weet ook wel dat het lastig is om je volledige beloftes waar te maken, maar ik heb het idee dat men toch echt wel iets meer moeite kan doen voor het volk dat hen die macht heeft gegeven, that's all.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 7 april 2016 - 21:35:
Maar zoals op dit moment - er zit een wereld van verschil tussen de (basis) ideeën van PvdA en de VVD. Dat wil zeggen dat ze echt compromissen moeten sluiten. Ik meen me te herinneren dat ik dat bij politiek bij maw heb gehad, maar na de lessen staatsrecht (en een zwager in de politiek) merk ik wel dat het echt heel heel lastig is. Plus, negatieve kanten en beloftes of voorstellen die niet lukken, krijgen sneller de aandacht.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 7 april 2016 - 22:00:
Maar als je helemaal niet stemt, zal er ook nooit iets veranderen. En Nederland is nou eenmaal een polderland met best grote diversiteit in de politieke spelers, dus ja, je moet er rekening mee houden dat de extreemste punten er nooit door zullen komen en er bijna altijd compromissen gesloten zullen worden - dat maakt het in mijn ogen niet minder belangrijk of nuttig om te stemmen.

En natuurlijk is politiek niet altijd even interessant, maar ik vind wel dat je van je stemrecht gebruik moet maken.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 7 april 2016 - 22:36:
Je haalt me de woorden uit de mond, Juul.

Ohohoh mijn zwager is heel erg gewild bij een andere partij en nu zit ie nog in de gebiedscommissie en bij z'n eigen partij maar drama en nu heeft ie als ie overstapt (wat z'n plan is) kans om vice voorzitter te worden van de partij en uiteindelijk de "gewone" gemeenteraad in te gaan ipv alleen z'n deelgemeente. Ben er zo trots op



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13