Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic boekclub [juni: The Girl Who Saved the King of Sweden, Jonas Jonasson]

FanFic boekclub [juni: The Girl Who Saved the King of Sweden, Jonas Jonasson]

1 2 3 4
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 mei 2016 - 11:22:
Hiyaaaaaaa Fanficers,

Deze keer weer iets aan de vroege kant, maar iedereen die in mei meedeed is al klaar, dus nu hebben we weer lekker de tijd om even goed voor onze nominaties te gaan zitten.

Hoe werkt het?
We kiezen een boek, iedereen schaft het boek aan [e-reader, bib, kopen, lenen van je buurjongen, whatever suits you]. Huh, maar we lezen allemaal op een ander tempo? Ja, dat klopt. We stellen daarom maar één deadline vast: we nemen een maand de tijd, het is de bedoeling dat iedereen het boek binnen die maand leest. Doe je dat binnen een dag? Prima. Doe je dat door elke dag vijf pagina's te lezen? Prima. We kunnen alsnog discussiëren over het boek: we schrijven na elk hoofdstuk dat we gelezen hebben een gele reactie in het topic (alsof je een fic leest!) met boven je reactie in caps over welk hoofdstuk het gaat. Zo weet je precies wat je wel kunt lezen en wat niet. Dan kunnen we dus samen live fangirlen (in het geel, zoals bij Kijkt) en na afloop misschien zelfs samen fanficties schrijven.

Oké... en wat lezen we dan?
Dat kiezen we met z'n allen! Ik stel voor dat iedereen die mee wil doen een boek noemt dat ze graag wil lezen. Als de nominatielijst compleet is, gaan we stemmen. Dat werkt als volgt: je geeft elk boek een cijfer (1 als het boek je absolute voorkeur heeft; het hoogste cijfer gaat naar het boek waar je het minst zin in hebt). Als je een boek al gelezen hebt/echt niet wilt lezen, neem je die niet mee in je resultaten en valt die als het ware uit de nominatielijst weg. Uiteindelijk kiezen we uit alle boeken die van elke deelnemer een cijfer hebben gekregen, het boek met het laagste totaalcijfer. Dat boek gaan we lezen.

Ja, ik heb er zin in! Wanneer beginnen we?
Nu! Roept u maar welk boek u het meest aanstaat.

Nominaties voor juni:
- Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe, Benjamin Alire Sáenz, 359 pagina's
- The Book Thief, Markus Zusak, 554 pagina's
- Dance On My Grave, Aidan Chambers, 247 pagina's
- The Girl Who Saved The King of Sweden, Jonas Jonasson, 419 pagina's
- Gone Girl, Gillian Flynn, 566 pagina's
- The Help, Kathryn Stockett, 464 pagina's
- I'll Give You the Sun, Jandy Nelson, 371 pagina's
- The Secret History, Donna Tartt, 629 pagina's

Liefs,
Jullie team



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 22 juni 2016 - 17:15:
Ik heb geen idee. Ik zit op hoofdstuk 20, maar ik weet niet precies hoeveel hoofdstukken er zijn haha

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 22 juni 2016 - 18:16:
Hoofdstuk 23
THERE HAS BEEN A PLOT TWIST!!! Nog maar weer eens wil ik graag de hersenen van Nombeko in the spotlight zetten. Ze is zo slim, dat is echt niet normaal. Ze zijn nu eindelijk van die bom, dat onding, af. Hallelujah.

Ik heb het boek uit
En ik moet zeggen ik ben blij dat meneer du Toit ook zijn straf heeft gekregen, zij het vele jaren later en met behulp van een grote hoop valse chinese waren die zijn gemaakt door drie chinese meisjes. Also, ik ben blij dat Nombeko een mooi einde heeft gekregen

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 22 juni 2016 - 18:35:
Het lijkt me niet dat ik dit boek deze maand nog ga uitkrijgen, puur om de reden dat elke keer ik het opendoe het ook meteen weer dichtdoe omdat ik er helemaal geen zin in heb. Ik zit te erg in de fantasy mindset, dus KoS lukt nu niet.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 23 juni 2016 - 2:20:
Ik dacht heel even dat je het over Kings of Suburbia had .__.

& Ik lees 'm dit weekend uit en geef tussendoor commentaar en zo, promise! :]

Edit 29-6: oké. fail. Ik lees 'm vandaag of morgen uit.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 2 juli 2016 - 14:22:
Ik zou nog commentaar geven! Ik heb er eigenlijk niet zoveel over te zeggen, behalve dat ik het voornamelijk leuk vind dat het zo'n absurd verhaal is en dat ik me daardoor ook eigenlijk niet heb gestoord aan de toon van de verteller (hoewel ik dat wel had verwacht). Ik snap alleen de Engelse titel (en anderstalige titels die hetzelfde betekenen) niet helemaal, want... De koning hoefde niet echt gered te worden? Ja, van Holger 1 en Celestine misschien.

Edit: Ik heb een vraag (meer aan Jonasson dan aan jullie, maar goed): Waarom heeft hij dat stukje van wat er met de Chinese meisjes gebeurde nadat ze uit Zweden waren vertrokken, maar wat Nombeko nooit te weten is gekomen er ingestopt? De epiloog verraadt hun lot toch al genoeg? Dat vind ik soms wel irritant; het is fijn dat hij geen open eindes wil laten, want die frustreren me altijd endlessly, maar soms overdoet hij het en dan is het weer zo - jammer.

Also @Iv/Dezh honderd jaar geleden: Sowieso is absurditeit Jonassons ding, volgens mij. Maar ik heb ook wel een aantal keer gedacht: "Wat is de kans dat dit allemaal precies zo samenloopt?" En toen dacht ik: "Dat kan Nombeko vast uitrekenen." :']

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 juli 2016 - 15:32:
op zich snap ik de titel wel. Het grootste deel van het boek gaat toch wel over het feit dat Nombeko plannen bedenkt en ervoor zorgt dat Holger 1 en Celestine hun radicale ideeen niet tot uitvoer kunnen brengen en daarmee redt ze de koning toch wel.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 2 juli 2016 - 15:40:
Heb ik net m'n post ge-edit... x'] Maar hoe groot is de kans dat die twee ooit een plan hadden kunnen bedenken dat ze succesvol ten uitvoer hadden kunnen brengen? Volgens mij wordt het vrij duidelijk dat dat ze niet zomaar was gelukt, zelfs al hadden ze de bom gehad.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 juli 2016 - 21:18:
de kans zou zeer klein zijn geweest, denk ik, maar je moet nooit mensen onderschatten die zo gefocust zijn op hun doel en er alles voor zouden doen om het te vervullen



1 2 3 4