Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic IV

Het Algemene Schrijftopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 6:37:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 16 april 2018 - 18:35:
Simpel hoeft niet altijd saai te zijn

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 april 2018 - 0:08:
Ik ben begonnen met m’n schrift opfleuren, maar dan inhoudelijk. Als in, ideeën voor scènes die ik op post-its schrijf, lijm ik erin. Als ik ergens ben en een losse scène op papier zet, plak ik die erin etc. Het motiveert best wel.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 23 april 2018 - 11:43:
O, wat leuk!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 april 2018 - 18:55:
Hoe zorg ik dat m'n schrijven niet saai wordt? 'k Ben nu maar woorden aan het pompen en dat is op zich niet erg, want zo blijf ik bij 't verhaal, maar 'k wil deze woorden eigenlijk weer weggooien maar hoe schrijf ik dan iets beters._.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 april 2018 - 9:52:
Goh, da's een moeilijke, Bo. "Schrijf waar je zelf enthousiast van wordt" is niet bepaald een concrete tip, maar wel waar je naar hoort te streven. Sowieso, als ik me niet meer amuseer met iets, schrijf ik nooit meer verder, dus veel tips kan ik je verder niet geven. (':

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 april 2018 - 11:26:
'k Heb ooit een schriftje gekocht om een beetje in te schetsen met woorden, puur op de woorden en niet op een verhaal inhoudelijk. Dacht ik. Maar ik vond daar dus een vrijwel afgeronde SA in vanochtend (het einde had beter gekund, maar ik wilde niet sleutelen aan dit ding van minstens een jaar oud). Kijk nou wat ik vond.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 25 april 2018 - 22:41:
Schetsen met woorden is een uitstekend plan (en helaas ongeveer het enige wat ik op het moment doe, qua fictie).

Edit: jongens, geef me meer! Het was echt heel fijn om weer iets van Bo te lezen en er uitgebreid op te kunnen reageren, kom ook eens met wat.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 april 2018 - 11:18:
Ja meeeerrrrrr feed me

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 27 april 2018 - 9:22:
Ja maar hoe kunnen we daar nou weer tegenop boksen, dat was zo sterk.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 april 2018 - 12:22:
Shush dat kan je wel.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 29 april 2018 - 11:54:
Ik heb weer wat gepost! Het is dan wel van een fandom dat niet bijzonder populair is, en het stukje is ook vrij kort, en het is een aanpassing op een bestaand hoofdstuk, en ik heb het van mijn eigen Engelse fanfictie naar het Nederlands vertaalt, maar het was nog steeds erg leuk om te doen

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 2 mei 2018 - 23:14:
Woohoo, ik kreeg een eervolle vermelding bij Write Now! (met een verhaal waar ik eigenlijk een ander einde voor wilde gaan maken, en het einde was inderdaad het zwakke punt)
Op zulke momenten wil ik mezelf alleen eigenlijk best wel een schop onder de kont geven, want ik weet dat meer discipline en oefening en alles je schrijven beter maakt, maar ik doe het maar niet. Maar hé, ik ga nu even vooral blij zijn.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 mei 2018 - 17:39:
Ik heb het verhaal nog niet eens af (ben nog niet eens degelijk begonnen) en ik ben nu al sad dat het waarschijnlijk nooit gepubliceerd zal worden omdat f/f niet verkoopt.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 mei 2018 - 12:26:
Voorlopig wordt het sowieso niet gepubliceerd, want het verhaal bestaat nog niet. Hup, schrijven jij. Dan vechten om 't uitgegeven te krijgen. Dán verdrietig zijn als het niet lukt. Je loopt nu op de zaken vooruit.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 15 mei 2018 - 16:18:
En probeer vooral eens korte shit. Literaire tijdschriften zijn booming, het zou me niets verbazen als je gepubliceerd wordt als je een kort verhaal instuurt. Daarnaast heb ik het idee dat de markt voor f/f wel wat tot leven aan het komen is, al zou dat door m'n bubble kunnen komen.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20