Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic's Ficweek

FanFic's Ficweek

1 2 3
Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 19 juli 2017 - 13:53:
FanFic's Ficweek

Welkom bij de Ficweek! Voor een week lang zullen alle deelnemers dagelijks een stuk fanfictie schrijven over een genoemd onderwerp. Je mag zelf kiezen over welke fandoms je schrijft.

De week die ik voorstel is 31 juli tot en met 6 augustus. De onderwerpen heb ik al bedacht, en als jullie willen kan ik deze eerder bekend maken om de inspiratie al te laten vloeien.

Het is leuk als er een aantal mensen meedoen en men elkaar ondersteunt en helpt in dit topic. Ik zou het zelf erg leuk vinden om alle stukken te kunnen lezen, dus post het vooral! Er zijn weinig regels, dus heb vooral plezier!

Liefs, Lily

Deelnemers:
- Kayley
- Chayenne
- Cynthia
- MoonRocker
- Lily

---------------

Maandag 31 juli

Het is de laatste dag van juli. Deze maand is uiteraard vernoemd naar de Romeinse dictator en veldheer Julius Caesar. Zijn laatste woorden waren, volgens de waarschijnlijk geromantiseerde versie, ‘kai su, teknon?’; later vertaald naar ‘et tu, Brute?’. Hij werd vermoord door samenzweerders in de curia van het Theater van Pompeius, en liep in totaal 23 dolksteken op.

Prompt #1: 23

***

Dinsdag 1 augustus

1 augustus is de geboortedag van Yves Saint Laurent, de wereldberoemde modeontwerper. Gestorven in Parijs, maar geboren in Algerije. Naast Arabisch hebben Berbertalen hier ook een officiële status. Sprekers hiervan noemen zichzelf Imazighen, oftewel: Free men.
Algerije vond haar vrijheid pas in 1962 toen het onafhankelijk werd van Frankrijk, na de Algerijnse oorlog die in 1954 begon. Deze oorlog leidde in 1958 tot de val van de Vierde Franse Republiek. Deze Republiek duurde enkel van 1946-1958.

Prompt #2: Haal inspiratie uit dit gedicht van Jacques Prévert, gepubliceerd in 1946.
Mais dans tes yeux entrouverts
Deux petites vagues sont restées
Démons et merveilles
Vent et marées
Deux petites vagues pour me noyer


(Maar in jouw halfopen ogen
Bleven twee kleine golven
Demonen en wonderen
Winden en getijden
Twee kleine golven om mij te verdrinken)


***

Woensdag 2 augustus

De geboortesteen horend bij de maand augustus is de peridoot. De werking die aan deze steen wordt toegeschreven verschilt van het losmaken van negatieve invloeden tot positieve effecten op bipolaire stoornissen. De kleur van de steen verschilt van geelgroen tot donkergroen.
Groen zelf is een kleur die geassocieerd wordt met vers en natuur. Groen komt echter ook veel in spreekwoorden voor. Een groentje zijn; het gras is altijd groener aan de andere zijde; een oude bok lust nog wel een groen blaadje; er gezien zijn als een rotte kool bij een groenvrouw.

Prompt #3: Gebruik de betekenis van een spreekwoord dat groen bevat als thema

***

Donderdag 3 augustus

De naam donderdag komt van de Germaanse god Donar; beter bekend als Thor. In de wereld van Marvel stuurt Odin Thor naar de Aarde en plaatst hem zonder herinneringen in het lichaam van de deels verlamde Donald Blake. Pas na het ontdekken van Mjölnir kan hij terugkeren naar zijn eigen gedaante.

Prompt #4: Limieten

***

Vrijdag 4 augustus

Het getal 4 is een heilig getal dat de maagd Maria symboliseert. Daarnaast zijn er vier elementen, vier jaargetijden, vier evangelisten en vier windstreken. Het is het enige getal dat evenveel letters heeft als het betekent in de Nederlandse taal. Pretty cool.
De Grote Vier kan verwijzen naar Donatello, Michelangelo, Rafaël en Da Vinci. Rafaël heeft ooit een schilderij gemaakt getiteld “De vrouw met de eenhoorn”.

Prompt #5: Legendes of mytische wezens

***

Zaterdag 5 augustus

5 is de naam van een box set van Ed Sheeran die een aantal jaar geleden uitkwam. Zijn laatste album heeft echter ook nog iets met 5 te maken. Het kwam op een bijzonder tijdstip uit.

Prompt #6: 5AM



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 juli 2017 - 14:33:
Heb die week nog geen plannen, dus als dat zo blijft ga ik zeker proberen elke dag iets te posten!

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 19 juli 2017 - 20:04:
Leuk! Zou jij er voorkeur voor hebben dat ik de onderwerpen al wat eerder bekend maak?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 juli 2017 - 21:55:
Mij maakt het niet heel veel uit. Op zich is al eerder beginnen denken wel fijn, maar ik weet uit ervaring dat ik toch de dag zelf pas begin. x)

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 20 juli 2017 - 11:39:
Ik doe mee! Mij maakt het ook niet zoveel uit of het op de dag zelf bekend wordt gemaakt of dat je het een week eerder doet bijvoorbeeld. Ik begin net zoals wat kay zegt meestal toch op de dag zelf pas haha.
Leuk dit !

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 20 juli 2017 - 22:20:
Leuk dat je mee doet!

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 21 juli 2017 - 8:13:
Yessss ik ook!!

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 21 juli 2017 - 18:26:
Yes! Interessant dat iedereen een y in de naam heeft^^

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 21 juli 2017 - 18:45:
Ik heb al veel te lang niks geschreven, dus count me in :] (sorry dat ik nu jullie y-streak breek.)

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 21 juli 2017 - 18:46:
Het is je zeker vergeven!

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 22 juli 2017 - 20:04:
We doen gewoon alsof je Yuul heet Haha wat leuk dat je meedoet !

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 27 juli 2017 - 21:17:
Om iedereen enthousiast te houden: over een paar dagen is het alweer zo ver! Ik heb voor de zekerheid vandaag de opzet naar Kayley gestuurd om te kijken of ik wat leuks in elkaar heb geknutseld, en op een dingetje na is het er vlekkeloos doorheen gekomen!
Om te zorgen dat iedereen telkens de hele dag heeft, zal ik de opdracht telkens de avond(/dag) van tevoren posten. Zondag begint het feest dus al een beetje!
Hopelijk wordt het een leuke tijd met veel schrijfsels en gebabbel erover!

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 30 juli 2017 - 18:54:
Lieve deelnemers,
Nogmaals welkom bij FanFic's Ficweek! Officieel begint de week natuurlijk pas over een paar uurtjes, maar om te zorgen dat we allemaal een vliegende start maken, post ik nu alvast de eerste opdracht opdat de tandwieltjes alvast kunnen gaan draaien.

Ik zal proberen nog een beetje uit te leggen met wat voor insteek ik de opdrachten heb bedacht. Ik heb geprobeerd een goede balans te vinden tussen uitdagend, breed en laagdrempelig genoeg om het een week vol te houden. Iedereen moet over de fandoms kunnen schrijven die hun bij het hart liggen. De opdrachten moeten niet de schrijver te sterk een specifieke richting op duwen. Ik heb geprobeerd opdrachten te verzinnen die zelf niet te erg voor de hand liggen, maar misschien liggen verhalen erover daarom ook niet direct voor de hand. Het kan zijn dat je eerste reactie bij opdrachten is: "huh, maar wat moet ik hier mee?" Ik heb er echter alle vertrouwen in dat jullie alle opdrachten tot een succes kunnen brengen, ondanks dat er misschien af en toe iets meer denkwerk nodig is voor een plot! Daarnaast heb ik voor elke opdracht een "denk aan"-lijstje opgesteld dat ik kan posten wanneer er behoefte aan is. Het leek me leuker dan simpelweg thema's voorstellen die zo standaard zijn dat je er toch geen inspiratie uit kan halen.
Alle opdrachten heb ik ingepakt in willekeurige verhaaltjes met willekeurige feitjes, want ik ben dol op willekeur.

Ik hoop dat we een hele leuke week tegemoet gaan met z'n allen en dat er veel geschreven gaat worden!

Liefs,
Lily

---------------------------------------------

Maandag 31 juli

Het is de laatste dag van juli. Deze maand is uiteraard vernoemd naar de Romeinse dictator en veldheer Julius Caesar. Zijn laatste woorden waren, volgens de waarschijnlijk geromantiseerde versie, ‘kai su, teknon?’; later vertaald naar ‘et tu, Brute?’. Hij werd vermoord door samenzweerders in de curia van het Theater van Pompeius, en liep in totaal 23 dolksteken op.

Prompt #1: 23

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 31 juli 2017 - 8:43:
Is het de bedoeling dat we het op ons account plaatsen en hier linken oder?
23. Daar kan ik wel wat mee

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 31 juli 2017 - 10:40:
Ja, als het je lukt om iets af te krijgen is het alleen maar leuk als je de link hier post! Ik ben erg benieuwd naar wat jullie verzinnen, en neem aan dat dat voor de rest ook geldt.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 31 juli 2017 - 12:25:
Omg yessss I missed this.
Laat ik hier even wat op bedenken



1 2 3