Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic

Het Boekentopic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 27 sep 2009 - 16:16:

Voor alle aanraders en afraders, boeken die je moet lezen, lievelingsboeken, boeken die je aan iedereen wilt aansmeren, of vragen over welk boek dan ook!



En ik ben vandaag naar het Boekenfestijn in Hasselt geweest, en het was klote omdat er zoveel buggy's en kinderen rondliepen, maar ik heb een paar keer goed rondgeschopt en we kwamen aan de kassa met een winkelkarretje bomvol boeken.

En op dit moment heb ik zin om The Host te lezen van Stephenie Meyer (idd, dezelfde schrijfster die Twilight schreef, alleen is The Host prachtig).



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 27 sep 2009 - 17:04:
Ik vind Zielen van Stephenie Meyer heel prachtig, veel mooier dan de Twilight-saga. Harry Potter gaat altijd mijn ziel hebben. <3
De vanger in het Koren van J.D. Salinger is zeker een aanrader, wel is het al een beetje oud (1951) en is het nogal psychologisch, het is toch wel een goed boek. Maar je moet er van houden.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 27 sep 2009 - 18:32:
Ik ben de Da Vinci Code aan het lezen. Omdat ik me verveelde en mijn vader dat irritant vond, gaf hij me dat boek.
Ik ben alleen nog niet zo ver, want er komt altijd 'iets tussen'. Best wel slecht.
Oh, en ik denk dat Hou je van blauwe Ogen? [ik ben de schrijver vergeten] echt een boek is dat iedereen moet lezen.

Lalala, ik moet nu verder met mijn huiswerk T_T

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 27 sep 2009 - 18:41:
me likes the curious incident of the dog in the night-time [hoezolangetitel?]
en - ehm - life of pi, denk ik. maardiehebiknognietuit :l

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 27 sep 2009 - 20:49:
De Eenzaamheid van de Priemgetallen is prachtig.
Grammatica van een Obsessie is ook zeer mooi, maar een beetje moeilijk...
Ik ben een Harry Potter-fan en zal dat blijven tot in de kist.
Darren Shan is mijn hero.
LOTR en De Hobbit zijn fantastisch.
The catcher in the Rye ligt altijd op mijn nachttafel. (jaaa, Kay, die dus, maar ik lees altijd liever in originele talen... )
1984 is zeer indringend.
The Lord of the Flies is magnifiek.
A Piece of Cake heb ik helemaal stukgelezen.
How I Live Now en What I Was van Meg Rosoff zijn hartverscheurend mooi.
Dagen van de Bluegrassliefde en Ons Derde Lichaam van Edward Van De Vendel zijn boeken waar ik zonder meer jaloers op ben.

En nog zoveel waar ik nu even niet op kan komen.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 27 sep 2009 - 21:07:
Volgens mij is The Host zielen.
Dat bedenk ik me net.
Gaat dat over zo'n geest in het lichaam van een meisje enzo?

Oh ja, ik zag onlangs de Nederlandse vertaling (ook pas nadat Twilight een enorme hype werd o.o) - compleet omgekeerd vertaald natuurlijk want The Host = Melanie en Zielen = Wanderer. :'D
Maar goed.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 27 sep 2009 - 21:14:
Ik lees niet in het Engels omdat mijn Engels niet zo goed is
Ik heb geprobeerd Da Vinci Code te lezen in het engels en dat lukte aardig
maar ik heb het na een tijd weggelegd om een ander te lezen.
Dagen van de Bluegrassliefde is inderdaad heel erg mooi
Euhm ik heb Zielen gelezen nog voor Twilight een hype werd
ohja, Engelse boeken, ik heb de complete Hyperionreeks hier staan
al is het niet de hyperion reeks
maar 1 van de vier noemt hyperion
en ze zijn heel moeilijk
over wetenschappers die terug de tijd in gaan en door die tijdreis magische gaven krijgen
heel moeilijk om te lezen, maar zeker een aanrader

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 28 sep 2009 - 6:53:
Ik lees nu eclips,
Heb net nieuwe maan uit en een weekend daarvoor twilight (mijn internetloze weekenden zien er wat euhhh.. leeserig uit XD)
En vorige jaar was ik nu de hele Harry Potter serie aan het lezen (ong. boek per weekend).
En ik ga binnenkort maar eens verder met de wicca en gruwelijke verhalen( die dingen van lennon snicket ofzo?) aangezien ik die series nooit heb uitgelezen (toen koste reserveren in de bieb nog erg much )

Bij twilight (en het begin van nieuwe maan) heb ik me trouwens wel enorm geërgerd aan de vertaling die vol met typfouten stond --

Ik lees trouwens ook meestal NL, alleen alice in wonderland en sweeney todd heb ik in het engels gelezen.'

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 28 sep 2009 - 19:36:
Ik zal altijd fan van Harry Potter blijven. Vraag me een onzinning feitje en ik weet het.
"Er is geen verschil tussen goed en kwaad, er is alleen maar macht en mensen die te zwak zijn om die macht te grijpen"

En ik houd van Twilight, maar niet op de ik-lees-dit-boek-stuk-manier. Ik heb ook ongelooflijke bewondering voor de boeken van Dan Brown. Ik heb vier í  5 boeken van hem gelezen.


Verder lees ik doordeweeks vaak aan één stuk door chicklits. Je weet wel, gossip girl, desingerjurkje vs spijkerbroek, en al die onzin. Dat komt omdat ik een dromer ben, ik droom mijn hele ( dan perfecte) leven als ik nadenk, en die boeken geven gewoon het leven dat iedereen wilt hebben weer.

Verder houd ik van kinderboeken/tienerboeken. Van die boeken die eigenlijk bedoelt zijn voor mensen van 12/13 jaar oud. Heerlijk om te lezen zonder na te denken. Daarvan vind ik de serie 'de strandtent' van Mirjam Mous hélémí¡al hilarisch.

En verder... lees ik gewoon de hele bibliotheek.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 28 sep 2009 - 22:04:
Als je chicklits wilt lezen, dan moet je Jill Mansell lenen/kopen. _o_ Het is redelijk voor de hand liggend allemaal en zo heel erg goed schrijft ze ook niet, maar het is zo leuk en dromerig dat je er bijna zelf in gaat geloven. ^^

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 28 sep 2009 - 22:06:
@Rianne
Dat heb ik ook met Harry Potter. Ik heb een aantal boeken al een stuk of drie keer gelezen in het Nederlands én Engels...
@Vespertine Mijn moeder koopt die heel veel, en als ze ze uit heeft lees ik ze wel eens. Een van haar boeken [ik ben de titel echt even helemaal kwijt] heb ik in één avond uitgelezen ;D

Ik heb vandaag besloten dat ik Coraline van Neil Gaiman wil lezen. In het Engels.

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 29 sep 2009 - 15:45:
Ik heb Harry Potter nu ongeveer 7 keer helemaal gelezen XD In het Nederlands. En alles 1 keer in het engels, ik ben niet zo goed in engels.
En de eerste delen nu wel vaker^^

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 29 sep 2009 - 16:44:
Rianne,
Wat heb je dan gelezen van Dan Brown?
Ik alleen de da vinci code en het bernini mysterie.

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 29 sep 2009 - 16:45:
Rianne,
Wat heb je dan gelezen van Dan Brown?
Ik alleen de da vinci code en het bernini mysterie.


Da Vinci Code, Bernini Mysterie, Juvenalis Dillema en Delta Deceptie. En of ik nog iets anders heb gelezen kan ik zo snel niet bedenken.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 9 okt 2009 - 17:44:
Ik heb een nieuw boek lang leve de kinderboekenweek en m'n ma
Het spel der oneindige raadselen van Rafael íbalos

knabbel483
knabbel483 is offline

[17]
knabbel483 zei op 10 okt 2009 - 23:42:
ik lees bijna geen boeken want daar ben ik te lui voor



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10