Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Jouw dromen

Jouw dromen

1 2 3 4 5 6
TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 27 mei 2010 - 0:16:
Dan heb ik het hier over je dromen die je tijdens het slapen krijgt

Hoe zit het met jouw dromen? Heb je de grootste avonturen waar het uiterste van je wordt gevraagd dat je met schoppende benen wakker wordt? Of word je gillend wakker van een enge droom/nachtmerrie? Of ben jij meer van de tranen?

We dromen er allemaal ongeveer 5 a 7 per nacht. Dus iedereen droomt! Dat je je droom niet kan herinneren wil nog niet zeggen dan je nooit droomt.
Wat we met zijn alle onderhand wel weten is dat een droom niet zomaar een onbewuste gedachte is, maar een achterliggende betekenis. Zo betekend het wanneer je droom bij een kermis afspeelt dat je terugverlangt naar je kindertijd, een periode waar dingen een stuk eenvoudiger leken. Je zou het gevoel kunnen hebben je remmingen te laten gaan je niets aan te trekken van culturele en sociale normen.

Maar waar dit topic dus voor dient; vertel mij en de rest van Fanfic jouw dromen! Misschien is hij gewoon leuk of wil je graag de mening weten van een ander, omdat je toch wel benieuwd bent waar het misschien over zou kunnen gaan.
Dit brengt mij op het volgende, post niet alleen dromen, geef ook je mening, tips, etc, dat houdt dit topic wakker [haha]



NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 27 mei 2010 - 0:21:
Ik weet nog, dat ik vroeger[toen ik kleiner was] altijd hetzelfde leek te dromen;

Ik was dan bij een vriendin [Ik ken[de] haar niet, maar het was wel altijd dezelfde], en dan zei ze "Ik ga limonade maken" en vertrok ze naar de keuken. En ze had zo'n witte kat, die van die slechte mensen ook hebben, weetjewel? En die probeerde mij dus aan te vallen, maar ze kon niet op de bank, dus zat ik altijd op die rugleuning. En de hele droom probeerde die kat me aan te vallen, en dat meisje kwam maar niet terug.

En eh, ja, dat droomde ik altijd ^^

En als de wekker dan ging, dan werd alles wit, en dan kwam er zo'n gastje met een donker gewaad langszweven, en dan loeide er zo'n rode lamp achter tralies.


Yeah.. voor de rest kan ik me even niks herinneren x:

Freaking
Freaking

Freaking is offline

[333]
Freaking zei op 27 mei 2010 - 0:22:
Ik droom meestal onwijs raar, het slaat echt nergens op. Ik droom niet specefiek over iets of iemand. In mijn dromen ben ik vrij en kan ik doen wat ik wil, dus mijn vreemde gedachtekronkels gaan hun gang, met als gevolg dat ik de meest rare dromen heb.

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 27 mei 2010 - 0:24:
Tess, heeft de jouwe niet een bepaald soort waarschuwing? Zoals een pas op?

Oké.
De laatste tijd droom ik dat ik bepaalde 'krachten heb [in bezit zijn van vuur en zo snel als een spin]. Maar die krachten lijken telkens geen enkele nut te hebben, want ik eindig altijd in de armen van een jongen die mij continu achterna heeft gezeten en laat mij dan letterlijk hangen. Machteloos?

Zo weet ik al dat achtervolging met geen zelfvertrouwen heeft te maken, maar hoe zit het dan met krachten waar je uiteindelijk niets aan hebt?
Oh, ik ben trouwens niet bang voor de dromen, meer geïnteresseerd en wil graag verder dromen. Waarom ik niet kan ontsnappen?

Freaking
Freaking

Freaking is offline

[333]
Freaking zei op 27 mei 2010 - 0:29:
Ik heb een keer drie nachten achter elkaar hetzelfde gedroomd.

Ik was een pop, met van die touwtjes aan de armen en benen, een marionet geloof ik. Mijn ex had de touwtjes in zijn handen en kon me laten doen wat hij wou. Het begon heel onschuldig, heel lief, met alle liefde die hij in zich had, hij verzorgde de touwtjes goed, verzorgde mij, z'n pop goed. Op een end had hij er genoeg van, hij smeet met me, tegen muren, maakte me vuil, had genoeg van me. Dit eindigde elke keer weer met dat hij uit kwaadheid mijn hoofd van de rest van mijn lichaam scheidde, zeg maar ;D

En toen ging 't uit, en toen was ik er vanaf

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 27 mei 2010 - 0:31:
@Yasmin; Misschien wel. -Denktna- Misschien probeerde het me te waarschuwen voor een mens dat deed alsof ze mijn vriendin was maar me gewoon keihard gebruikte.

En over wegrennen, achtervolgen en ontsnappen en shizzle heb ik ooit iets gelezen.
Achtervolgen is was volgens mij iets met angst, het wegrennen voor iets wat jou achtervolgd dus. Alleen daar was je zelf ook al achter ^^'

Over dat machteloos zijn en nutteloze krachten hebben heb ik geen idee.
Misschien, dat je jezelf overschat ofzo, met de krachten bedoel ik. Of iemand anders overschatten?

@Kyona; Mjaa, toch wel duidelijk waar het vandaan komt? ^^

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 27 mei 2010 - 0:34:
@Kyona
Moeilijk. Misschien laat jij je te gemakkelijk open, omdat je denkt dat iedereen goed is in jouw ogen, maar ondertussen word jij er keihard opgepakt?

@Tess
Echt, geen idee.. maar van die krachten zou kunnen. Misschien onderschat ik idd iets.

Freaking
Freaking

Freaking is offline

[333]
Freaking zei op 27 mei 2010 - 0:36:
Ik zou het niet weten
Maar, ik denk wel dat er een kern van waarheid inzit, want ik wil altijd het goede inzien van mensen

Misschien is het gevoel van niet kunnen ontsnappen iets met een relatie waar je in zit, of die je al hebt gehad ofzo?
Dat je wist dat het niet goed voor je was, maar zo in de greep van die gozer was, dat ontsnappen geen optie was?

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 27 mei 2010 - 0:40:
Misschien, omdat wel kunnen ontsnappen kan betekenen dat je er graag tussen uit gaat wanneer je problemen confronteert, betekent het - een beetje omslachtig en verborgen - dat je juist de problemen gewoon facet?

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 27 mei 2010 - 0:42:
Ik droom dat ik volledig aangekleed in een waterglijbaan zit, en ik heb geen voeten maar wielen? :3

Oh, en laatst had ik er echt een hele rare.
Ik loop door een enorm heuvelgebied, weiden en bergpaadjes etc. Grijze wolkenlucht, en mijn hele familie is mee, met nog een boel mensen. We volgen geen weg maar een treinspoor dat in kronkels door het landschap loopt.
Opeens stopt dat spoor helemaal in het niks, in een dal. En door dat dal, bijna loodrecht op het einde van het spoor, loopt een riviertje. En uit het niets komt daar plots een vlot aan, met op dat vlot een man en een hond. Het vlot hangt aan een touw, en ik kan niet zien waar dat touw begint of eindigt. En heel plots wordt dat vlot omhoog geslingerd, een beetje zoals een veel te snel reuzenrad, in een enorme cirkel omhoog.
En dan komt het weer naar beneden en moet ik met mijn hele familie op dat vlot, en iemand zegt 'Hold on tight', en weer wordt dat ding omhooggeslingerd, en op het hoogste punt draait het en opeens zijn we er af en staan we bovenop een bergkam, en daar staat een huis dat langs één kant helemaal open is, zoals een poppenhuis. En daarbinnen is het een beetje als zo'n lasershoot game of een paintball spel, en één of ander poppetjes-robotachtig figuurtje loopt heel eng te lachen en iemand zegt dat ik haar moet neerschieten en dat doe ik, en dan snijdt ze haar eigen hoofd eraf maar ze blijft lachen, en ik word letterlijk gillend wakker.

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 27 mei 2010 - 0:46:
Do, das gewoon eng.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 27 mei 2010 - 0:50:
Told ya.

Freaking
Freaking

Freaking is offline

[333]
Freaking zei op 27 mei 2010 - 0:50:
@ Dorien; Misschien heeft het iets te maken met iemand uit je omgeving, die altijd lacht, die altijd vrolijk is, maar van binnen gewoon kapot gaat omdat diegene onwijs veel problemen heeft en je weet wel iets maar niet alles. She's dying with a smile on her face.

@ iedereen; Ik ga slapen, maybe tot morgen ofzo?
Bye byee <33

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 27 mei 2010 - 0:56:
@Do; En heb je iets gedaan die dag - als je je dat kan herinneren - wat soortvan terugkomt in die droom? Wantlike, dromen komen voort uit je onbewuste, toch? Ik heb heel vaak dat als ik terugdenk wat ik dan heb gedaan, ik wel alles terug kan plaatsen. Het is ook een manier om nachtmerrie's te eh. zorgen voor dat je ze niet krijgt. Zegmaar, alles wat je vandaag - die dag, hebt gedaan overdenken, met alle details, en dan is al het onbewuste bewust geworden. Het helpt in ieder geval bij mij ^^

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 27 mei 2010 - 1:08:
Okay Do, als wie die vn jouw nou eens een stukjes hakken.
Je familie heeft sowieso met warmte, liefde en veiligheid te maken.
Een berg betekent dat er iets groots/obstakel je op staat te wachten. En als je een schietpartij ziet in je droom, suggereert dit dat je weet wat je wilt in het leven. Je bent doelgericht bezig. Wanneer je iemand neerschiet, duidt dit op agressieve gevoelens of onderdrukte woede jegens deze persoon.
Een lach kan betekenen dat je tevreden bent met wat je bereikt hebt, en vrede hebt met de keuzes die je gemaakt hebt. Je zou beloond kunnen worden voor de goede dingen die je voor anderen hebt gedaan. Een andere uitleg is dat je op zoek bent naar iets of iemand die je gelukkig maakt.

Mss kan hier samen wat van gemaakt worden?

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 27 mei 2010 - 1:24:
Omg, Do heeft gelijk [zei dit via msn]
Achtervolging betekent niet alleen je zelfvertrouwen, maar ook echt wegrennen voor iets confronterends, zoals bij mij dus liefde. In het echt mijd ik dit. Geen wonder dat ik het helemaal niet erg vind om gevangen te worden, omdat ik stiekem toch wel verliefd wil zijn en een geliefde wil hebben?
Want normaal zweet ik doodsangst uit bij achtervolgingen.

Zie je, zo komen we er wel



1 2 3 4 5 6