Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic II

Het Boekentopic II

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 sep 2010 - 22:59:
Voor alle aanraders en afraders, lievelingsboeken, boeken die je aan iedereen wilt aansmeren, of vragen over welk boek dan ook!



KaulitzFreak
KaulitzFreak

KaulitzFreak is offline

[2731]
KaulitzFreak zei op 17 aug 2011 - 20:50:
Ik heb net The Silent Girl van Tess Gerritsen uit ^^ Het negende deel uit de Rizzoli and Isles-reeks
Ik ben zo blij dat ik niet gewacht heb op de nederlandse vertaling maar gewoon de engels versie gekocht heb!!
Het was echt een heel goed boek, tot in het laatste hoofdstuk worden er dingen onthult, de wisselende POV's....
Zo zalig!! Ik HOU van haar boeken <3
Het enige nadeel is dat ik Maura gemist heb, ze speelt niet echt een belangrijke rol, en dat vond ik echt jammer...
(ze zijn wel verschillende keren bezorgd om elkaar, zo lief! -> RIZZLES!!)


En nu begin ik in het eerste deel van de millenium-trilogie: Mannen die vrouwen haten.
-raar, in het engels heet het boek The Girl with the Dragon Tattoo... ik weet dat de titels bij vertalingen vaak verschillen, maar dit...-

SJELSYxYMAS
SJELSYxYMAS

SJELSYxYMAS is offline

[304]
SJELSYxYMAS zei op 17 aug 2011 - 22:43:
- Ik heb op het moment niets aan te raden-
maar ik heb een vraag, is er iemand die weet hoe de Nederlandse versie van Time Hunter heet als die bestaat want ik vind die echt niet...

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 17 aug 2011 - 22:51:
^Van wie is dat boek dan?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 17 aug 2011 - 23:22:
@Sjelsy: De serie met de Doctor Who personages?

Gwaihir
Gwaihir is offline

[6]
Gwaihir zei op 17 aug 2011 - 23:52:
Op dit moment lees ik, zoals meestal, een fantasie boek. Niet geheel fantasie, meer middeleeuws. Het boek is onderdeel van de serie 'Een lied van IJs en vuur', geschreven door George R.R. Martin. Momenteel ben ik bij deel 3, Een Storm van Zwaarden, en ik kan het elke fantasy lezer aan bevelen, zelf ben ik het gaan lezen na de serie die momenteel in Amerika draait. Maar er zijn meer goede boeken, afgezien van in de ban van de ring aangezien ik daar nog even over door kan gaan, zoals Alleen op de wereld, de Harry Potter boeken zijn ook erg mooi om te lezen, mijn boekenkast begint voller en voller te worden..

Skelanimal
Skelanimal

Skelanimal is offline

[7]
Skelanimal zei op 18 aug 2011 - 1:25:
Oftewel Game of Thrones. :3

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 18 aug 2011 - 12:34:
Mijn boekenkast is officieel te klein. Ik heb in minder dan een jaar tijd ruim een plank gevuld. Gelukkig krijgen we binnenkort een gezamelijke boekenkast, dan kan ik in ieder geval mijn tijdschriften en grote boeken (boeken die te groot zijn om rechtop te staan, op twee naar allemaal informatieve boeken over van alles en nog wat) verplaatsen en heb ik weer een plank vrij.
Ik ben toch maar The Talented Mr. Ripley van Patricia Highsmith gaan lezen en nu ongeveer op de helft (p. 174), maar tot nu toe vind ik hem tegenvallen, vooral omdat het verhaal heel traag op gang komt en de moord (gezien het genre lijkt dit me geen spoiler?) niet echt spetterend is (hooguit letterlijk).

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 18 aug 2011 - 20:55:
Daan ik ken je probleem. Ik heb dit jaar echt massaal boeken gekocht. Eerst had ik nog niet eens één plank vol en nu is en mijn boekenkast vol, heb ik een nieuwe die ook vol is al en ik heb boeken voor boeken moeten zetten omdat ik anders geen plek meer heb. Ik heb zo'n beetje 70 boeken gekocht dit jaar. o.o

Ik lees de belevenissen van een muurbloem. Ben amper in hoofdstuk 2, but I really like it.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 aug 2011 - 21:39:
Oh, mag ik ook meepraten? Aan het begin van de vakantie had ik niet eens een boekenkast.
Nu issie alweer vol.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 18 aug 2011 - 21:47:
Dat is cool. Ik heb deze zomer alleen niet zoveel tijd gehad om te lezen. Ik moest elke week vier of vijf dagen werken. En 's avonds sliep ik al half onder het eten, dus daar kwam ook niet veel van. Desondanks bleef ik boeken kopen. :']

Er zijn te veel leuke boeken, maar veel te weinig tijd.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 18 aug 2011 - 23:20:
Ripley is na bloed, zweet en tranen uit. Nah, ik vond hem gewoon niet leuk (maar ik ben volgens mij niet echt een fan van het genre). Vervolgens bleek ik een Nederlandse en Engelse versie van hetzelfde boek te hebben (Tales from the Perilous Realm door J.R.R. Tolkien) en ben ik in de Engelse begonnen. Het eerste verhaal (Roverandom) heb ik net uit. ^^
De bib is hier trouwens awesome. Normaal houden ze gereserveerde boeken zeven dagen voor je vast, maar ze hebben die van mij twee weken lang vastgehouden. <3

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 25 aug 2011 - 19:12:
Op vakantie heb ik wel vrij veel boeken gelezen.
Het tweede deel van the City, en dat was net zo hemels als het eerste-misschien vond ik deze zelfs nog wel leuker omdat ik de hoofdpersoon en het verhaal rondom. zijn familie zeg maar, echt awesome vond.
De Da Vinci Code heb ik ook gelezen, en ik vind het plot nog altijd geniaal, met de puzzels en het overschot aan geloof, geschiedenis en kunst (ik heb de film al een paar keer gezien, slecht, I know), maar ik sloeg niet echt achterover van de schrijfstijl en het einde vond ik een beetje. treurig eigenlijk. Maar misschien kwam dat ook omdat ik de film al zo vaak heb gezien en die zo awesome vond dat ik er nu een te hoge verwachting van had.

Mijn ouders zijn echte thrillerfanaten, en ik las een heel klein stukje Camilla Läckberg. VRESELIJK. Heb ik meteen weer weggelegd.
En normaal gesproken houd ik niet zo van thrillers omdat het altijd zo lijkt te zijn van, dood, moeite, verkeerde persoon opgepakt, goede persoon opgepakt.
Maar ik las de Sneeuwman van Jo Nesbo, o mein Gott, dat boek vond ik ronduit ge-wel-dig. Het plot, de manier waarop de laatste moord gedaan werd, alles was zo briljant uitgedacht, het was niet heel doorzichtig, maar ook niet zo dat je niet kon weten wie het had gedaan en ik vond de schrijfstijl ook nog prachtig.
Ik vond het echt een geweldig boek, en ik lees nu de Verlosser, en die vind ik ook goed. Zoals ik al zei houd ik niet echt van thrillers, maar zijn boeken lijken net iets extra's te hebben. En, Slipknot. <3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 aug 2011 - 17:20:
Ik heb Zomerhuis met Zwembad van Herman Koch gelezen. Ik vond het écht een heel erg leuk boek, maar dat zal deels ook wel komen doordat het een huisarts is en ik daar wat meer in geïnteresseerd ben dan de meesten, maar nou en :3

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 26 aug 2011 - 20:44:
Ik moet voor school verplicht 4 Nederlandse boeken lezen voor school. En voor de rest jeugdliteratuur. Maar bij mavo valt 'hoe overleef ik' zelfs nog onder jeugdliteratuur bij mij, dus ik ga gewoon normale boeken lezen - ik wil een goed cijfer.

Ik ga De Berevaar van Terry Pratchett lezen, en een paar Nederlandse dingen. De mannen van de thee, of zo. En van de rest ben ik de titel vergeten.

jorinloveth
jorinloveth

jorinloveth is offline

[5719]
jorinloveth zei op 26 aug 2011 - 20:53:
Ik heb een stoet van doden bijna uit!
Ik heb gister nog eens anderhalf uur gelezen en het was echt fucking spannend ;o
dus echt een aanrader x]



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20