Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: Elemental Outburst (Speeltopic)

Dark Age Special: Elemental Outburst (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2010 - 14:42:
Vier elementen, één wereld. Vrede was er een hele lange tijd. De naties probeerden zich zo min mogelijk met elkaars bewind te moeien. Ze richtten zich op het onderwijs en de ontwikkeling van hun jongelingen, zij die gezegend waren met het element.
Ze woonden ver genoeg van elkaar. De Waternatie bevond zich op de polen, de Aardenatie in gebergten, de Luchtnatie in het verre Oosten, en de Vuurnatie op de Vulkanische Eilanden. Het gemene vasteland werd gebruikt als oefenarena en als marktplaats, en er was niemand die ontevreden was met hoe de wereld draaide.
Of zo leek het toch. De Vuurnatie, machtsbewust van nature, wilde veel meer macht. Wereldheerschappij werd hun streefdoel, de trainingen werden zwaarder. De nieuwe Vuurtovenaars moesten zo sterk mogelijk worden.
Vijf jaar na de eerste ideeën van een nieuwe wereld, waarin de Vuurnatie de macht in handen zou hebben, kwam de eerste slag. De culturele hoofdstad op het platteland werd omver geblazen door bollen van vuur, lijkende op meteoren. De Vuurmeester startte zo de oorlog, die zou gekenmerkt worden door de naam ‘Elemental Outburst’.


Welkom bij het vijfde potje Dark Age op dit forum. Dit potje is een special, maar daar lezen jullie zo wel meer over. Dit is het speeltopic, lees het regeltopic om een beetje een beter idee te krijgen van hoe het spel verloopt.

Deelnemers:
1. xNadezhda
2. missxangel
3. neversay Aardetovenaar
4. MoonRocker Vuurmeester
5. Bodine Aardemeester
6. NaNaa Luchttovenaar
7. realMe Luchttovenaar
8. xDevilBitch Vuurtovenaar
9. KolaLollie Luchtmeester
10. Eliros
11. Lipsy
12. MyReflection

Dit potje is een special, zoals jullie allemaal wel zullen door hebben na de titel. Nu leg ik uit wat er zo speciaal aan is.
Ten eerste is het niet goodside tegen badside. De deelnemers worden onderverdeeld in vier groepen, naar de vier naties. Elke groep zal een special hebben, en nog een speciale kracht die ik er aan toegevoegd heb.
Water: Water is immuun voor vuur. Dat wilt zeggen dat mensen van de waterstam niet geluncht kunnen worden. De scan van de Spion werkt wel.
Aarde: Een Aardetovenaar (Dus niet de Aardemeester, die al een special is) mag op een dag naar keuze een persoon naar keuze aanduiden, en diens kracht voor die dag stelen. Kiest men een gewone Tovenaar, dan is dat pech. Van de waterstam kan wel de bescherming voor de vuurstam gebruikt worden. De persoon van wie de kracht 'gestolen' wordt, weet niet dat zijn kracht die dag niet werkt.
Vuur: Is de badside, en heeft zodoende geen bijkomende bijzonderheden.

Verder kan maar één Natie winnen. Het is dus de bedoeling dat er uiteindelijk twee naties overblijven, waarvan de ene nog meer mensen over heeft dan de andere. De Vuurnatie is ‘badside’, in principe, omdat we met andere termen werken. De andere Naties hebben specials van de ‘goodside’.

Rollen:
Water (3/3)
- Watermeester (Beschermer)
- Watertovenaar
- Watertovenaar

Aarde (1/3)
- Aardemeester (Jager)
- Aardetovenaar
- Aardetovenaar

Vuur (0/3)
- Vuurmeester (Spion)
- Vuurtovenaar
- Vuurtovenaar

Lucht (0/3)
- Luchtmeester (Waarzegger)
- Luchttovenaar
- Lucttovenaar

Eerste lynch&lunch: 6 oktober 2010



MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 9 okt 2010 - 21:28:
O.O
Die fluff is cruel.
Maar oehhh, er is er een dood

Lipsy
Lipsy

Lipsy is offline

[114]
Lipsy zei op 9 okt 2010 - 22:03:
Ehm, is er lunch vandaag?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 okt 2010 - 22:12:
Er is lunch vandaag. ^^
Maar ik wacht op antwoord.
(You'll see.)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 okt 2010 - 22:21:
De delegatie Vuurtovenaars was op weg naar het Aarderijk en had zodoende niets door van het deel van hun krijgers dat door de Watermeester was vermoord. Wat ze wel zagen, was de nauwelijks verlichtte hemel en zee voor hen, en de horizon daar ver achter. Gelukkig wisten ze hoe en waar ze moesten varen.
Zonder brokstukken te maken, kwamen ze aan bij het Himalaya-gebergte. De hoofdstad van het Aarderijk was daar gesitueerd.
Ze stapten uit hun boten en liepen het land op. Een Aardetovenaar zat net op het strand met zijn beste vriend, toen hij de Vuurtovenaars zag komen. Hij sprong meteen overeind en stuurde hem weg, zonder dat hij echt door had waarom.
De Aardetovenaar stampte met zijn blote voeten op de grond, waardoor vier speren van hard zand uit de aarde oprezen. Hij stuwde ze richting de leider van de Vuurnatie, die in volle borst getroffen werd. De Vuurtovenaars richten hun handen op de Aardetovenaar, en zonder blikken en blozen werd hij tot as geroosterd.


Bodine is vandaag geluncht, zij was Aardemeester.
Zij nam MoonRocker mee in haar dood, zij was Vuurmeester.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 okt 2010 - 22:23:
Heeft mijn dood toch nog nut gehad.
*neemt heel emotioneel afscheid van de enige vuurtovenaar die er nog is*

EDIT: ik faal. Aardetovenaar dus.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 10 okt 2010 - 9:35:
Dit zijn degene waar daan en Julia op hebben gestemd
Ronde 1: Tessa en mij
Ronde 2: Daan en nadezhda
Ronde 3: Julia en josette
Ronde 4: eliros en nadezhda
Tessa en Josette liggen er hiervan al uit.

Dan houdt je over in het spel Nadezhda, Elise, ik, angela en Laura.
Nadezhda is onwaarschijnlijk vuurnatie te zijn omdat ze zelf daan eruit heeft gestemd. En omdat daan en Julia te vaak op haar hebben gestemd.
Elisa: ze zegt gelukkig weer iemand van de waterstam die gelyncht zou worden. Dat klinkt niet echt alsof ze er zelf een is. Ze blijft herhalen dat ze geen theorie heeft.
Angela: zegt een keer ben benieuwd naar de lunch en de fluff. Maar vergeet de lynch. Angela heeft in ronde 4 samen met Daan op Nadezhda gestemt.
Laura: herrinert ons eraan dat kayley vorig potje actief was en opperbadsider. Zelf is ze vrij onactief. Dit kan zijn om de aandacht van haar weg te halen.

Mascha is er ook nog als god.

nu nog een verder verband bekijken, maar ik denk dat we hier wel iets mee kunnen. het enige is dat ik niet voor iedereen good or bad eruit kan halen. Dat kan ik principe alleen voor je eigen stam.

Lipsy
Lipsy

Lipsy is offline

[114]
Lipsy zei op 10 okt 2010 - 11:57:
Hmmm.
Nu snap ik niet waarom dat me verdacht zou maken?
Ik bedoel, in het vorige potje was ik ook niet actief.
Oké, dat was misschien omdat ik er meteen uit lag maar dit is dus mijn eerste potje waarin ik er niet meteen uit lig en ik ben onactief.
En dat is dus niet speciaal verdacht, denk ik.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 10 okt 2010 - 12:43:
nee, maar een van ons vijf is van de vuurnatie. Een van ons vijf is van de aardenatie en de andere drie van de waternatie.
dus zijn er twee van de vijf verdacht voor de waternatie.
zijn er vijf verdacht voor de aarde en vuurnatie.

ja logica
en dit is wat ik van jullie kan vinden. en dat is meer dan wat jullie hebben aan theorien.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 okt 2010 - 12:54:
Pffft. *duikt op uit de krochten van familie*

Als ik zo jouw lijstje doorlees, Kirsten, valt mijn grootste verdenking eigenlijk op Angela. Ik weet natuurlijk wat ik zelf ben, en ik vind het niet echt verdacht dat Elise geen theorie heeft. Ik zou het verdachter vinden als ze wél een theorie had, want dat zou betekenen dat ze iemand verdacht probeert te maken & dat klinkt in mijn oren meer als badside. (:
& Laura is de meest onervarene van ons allemaal, wat het onactief-zijn waarschijnlijk verklaart.

Alleen gaat dit heel erg over badside/goodside, terwijl eigenlijk alle naties behalve je eigen 'badside' zijn. & dat kan ik dus niet raden. xd

Ik denk dat ik voor de komende lynch op Angela ga. Omdat ze samen met Daantje op mij stemde, en we nu weten dat Daan badside was. Hoewel dat aan de andere kant ook wel weer heel opvallend is, maar, ik weet het anders ook niet.

&
nee, maar een van ons vijf is van de vuurnatie. Een van ons vijf is van de aardenatie en de andere drie van de waternatie.
dus zijn er twee van de vijf verdacht voor de waternatie.
zijn er vijf verdacht voor de aarde en vuurnatie.
Dat snap ik niet? :x

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 10 okt 2010 - 14:02:
wij zijn met vijf.
er is nog een iemand van de aardenatie, nog een iemand van de vuurnatie en nog drie van de waternatie.

dus zijn er twee van de vijf verdacht voor de waternatie. die moet de waternatie eruit zien te krijgen, anders verliezen ze.
zijn er vier verdacht voor de aarde en vuurnatie. die moeten de aarde/vuurnatie eruit krijgen plus de hele waternatie.
anders vermoord je als het ware je eigen natie.
Het gaat om het principe, niet volledig om het geheel.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 okt 2010 - 14:04:
Oh, op die manier. Ik dacht dat je bedoelde dat jij twee van de vijf ervan verdenkt waternatie te zijn, enzovoorts. ^^"

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 10 okt 2010 - 14:27:
AH FACK.
IK BEN DOOD *cries*
En ik wilde zo graag nog iemand opeten.
*just kidding*
D:

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 10 okt 2010 - 15:18:
@Kirsten; ik zei dat ik blij was dat ze iemand van de waterstam probeerden te lunchen omdat de waterstam immuun is voor de lunch. Ik bedoel daar dus niet mee van 'oh, godzijdank probeerden ze maar de waterstam te lunchen en niet iemand van mijn stam'.

En even nog iets anders over je theorie: als je goed had opgelet, zou je zien dat ik zelf ook op Daan heb gestemd, dus waarom zeg je dan van Dezh wel dat ze 'onwaarschijnlijk vuurnatie' kan zijn? Ik heb toch ook zeker op Daan gestemd?
Wie weet ben jij wel van de vuurnatie. Though je wel op Daan stemde, de vorige ronde.

En, like, Angela doet best vreemd in dit potje, volgens mij zat ze in de andere potjes telkens bovenop iedereen omdat ze zo graag de badside wilde ontmaskeren, maar dit potje vergeet ze wel eens te lynchen en heel erg actief vind ik haar ook niet echt.
Laura is juist wel actief in dit potje, in de andere potjes waarin ze meespeelde was ze nauwelijks/of niet actief.
Dezh gedraagt zich gewoon zoals ze steeds doet, maar ik ben er niet helemaal zeker van of ze goodside is of niet. Waarschijnlijk is ze goodside.
En nou ja, Kirsten... ik weet het niet zo goed, ik vind 'r nou niet overdreven verdacht, maar ik zou mijn hand er niet voor in het vuur willen steken.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 10 okt 2010 - 15:22:
Weet je... ik denk dat Ang best wel eens van de vuurnatie zou kunnen zijn. Wat Kay bijvoorbeeld zei; dat ze nog op antwoord wacht, stel dat ze moet wachten op Ang? Ik bedoel... die is niet echt vreselijk actief, de laatste tijd.

Edit; maar dat zou wel héél erg voor de hand liggend zijn.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 okt 2010 - 15:28:
Ik moest wachten op Bodine, aangezien de Jager iemand in z'n dood mag meenemen. ^^



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15