Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie topic #4

Depressie topic #4

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Torresss
Torresss

Torresss is offline

[2972]
Torresss zei op 13 nov 2010 - 21:34:
Lucht je hart. Wij zijn er voor je.
Deel hier je pijntjes en problemen. Alles is welkom, van een gevallen koekje tot een traumatische ervaring...

You will never walk alone <3



Priscilla
Priscilla

Priscilla is offline

[4997]
Priscilla zei op 15 nov 2010 - 20:47:
--

AnotherZero
AnotherZero

AnotherZero is offline

[1166]
AnotherZero zei op 15 nov 2010 - 20:47:
Emma; dat zou ik ook heel pijnlijk vinden. en vroeger *vorig jaar* was het wel zo dat men wel eens opmerkingen maakten en ik had steeeds het gevoel dat iedereen naar me staarde omdat ik 'zo dik' was. Terwijl ik eigenlijk wel weet dat ik niet echt dik ben. Dat zit gewoon in mijn hoofd. Maar eigenlijk denk ik dat dat ene meisje dat gewoon puur zei om jou te kwetsen, omdat ze weet dat je je dat aantrekt, en niet omdat het zo is. Zo is het ook met de meeste mensen die zoiets zeggen. Ofwel hebben ze een heel vertroebeld beeld van wat dik is.

en Bodine; wat ik ook merk is dat het vooral meisjes zijn die mij als te dik zullen bestempelen. Jongens hebben daar veel minder problemen mee omdat ik dan ook de nodige vormen heb. en oké, moest ik nu 10 kilo minder wegen, zou ik nog steeds die vormen grotendeels hebben, da's mijn bouw. Meisjes kunnen gewoon véél gemener en achterbakser zijn in dat opzicht. Laatst ook liep een meisje voorbij dat zelf vroeger iets steviger was *ik vind dat opzich al niet leuk om te zeggen, maar zij heeft al genoeg gedaan* en zegt dan tegen mij; 'ja, eet nog wa'. *ik was btw een appel aan't eten --'* Da zijn ook zo dingen die ze waarschijnlijk toch maar zeggen om je te kwetsen en daarom niet direct menen, maar ze slagen er wel in je ermee te raken. en bluh, wat zaag ik nu ook weer (:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 nov 2010 - 20:48:
@ Bo: Sowieso wel. Jij bent mooi & dun.

En iedereen vindt zichzelf te dik, ongeveer dan, en ik denk dat het [op het gymnasium iig] door prestatiedruk komt. Op mijn school hebben best wel veel mensen het idee dat ze de beste moeten zijn. Dus ook in dun-zijn.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 nov 2010 - 20:50:
Ik denk eigenlijk dat het voortkomt uit d'r eigen onzekerheid. Ik bedoel, als je onzeker bent, en je voelt je dik, dan helpt het om te kijken naar iemand die net even iets zwaarder is dan jij, en om dat te laten merken ook. Die mensen kunnen niets terugzeggen, omdat je gewoon dunner bent dan zij, maar dat maakt hen nog niet gelijk dik. Het krikt je ego op om te weten dat er mensen zijn die dikker, of wat dan ook, zijn dan jij. Dan voel je je weer wat zekerder en dan kun je er weer ff tegenaan.
Dat denk ik dan.

EDIT @Emma;
Ja, maar kom op, ik vind het wel logisch. Zeker als je weet hoeveel mensen het tegen elkaar zeggen. En als zelfs je ouders het tegen je gaan zeggen, tsja, het is toch van kind af aan erin gegoten dat je ouders gelijk hebben. Dus als zij zeggen dat je dik bent, zul je het vast wel zijn. Nee dus, maar zo denk je dan. En als iedereen om je heen zich de hele tijd druk maakt om z'n gewicht en weet ik veel wat, dan ga je er vanzelf ook zelf over nadenken en je er druk om maken. Het is gewoon logisch, allemaal. Maar het slaat nog wel nergens op.
En dat van prestatiedruk kan ook wel. Ik ben ook gymnasiast.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 nov 2010 - 20:52:
@ Renate: Ik had haar in vertrouwen verteld dat ik er zo onzeker over ben, en het is echt ongelooflijk laag om vertrouwelijke infomatie te gebruiken om iemand zo te kwetsen. Ik weet ook echt niet waarom iemand dat zou doen. Wordt men er vrolijk van als ik me dik voel en ongelukkig ben?

AnotherZero
AnotherZero

AnotherZero is offline

[1166]
AnotherZero zei op 15 nov 2010 - 20:54:
ja, die theorie is eigenlijk wel logisch.
en dat van Emma klopt ook.
Maar soms zou ik gewoon es willen dat mijn mama en al de rest wist hoe ongelukkig ik door de term 'dik' al ben geweest en hoeveel domme dingen dat ik al heb gedaan vroeger om maar niet dik te zijn. Maar hoogstwaarschijnlijk zouden sommigen daar weer misbruik van maken.
bluh.
alleen dit alles al eens neerschrijven doet gewoon al zoveel deugd.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 nov 2010 - 20:55:
@Emma; dat is gewoon een verschrikkelijke streek, dat ze dat doet. Maar zulk soort mensen is je vertrouwen ook niet waard. Beetje jammer dat je daar vaak pas naderhand achter komt.

@Renate; I snap. Maar ik blijf erbij dat je niet dik bent. ^^

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 15 nov 2010 - 20:57:
weetje. ikbenmoe. enikwilnaarbed. maarikkanniet. enikmis. mensen. en. julliezijnheelergcewl,allemaal. en. zelfsalswarenjulliedikenlelijkenhaddenjullietweeneuzen, ikzouhetnogsteedsvinden. wantjulliezijnjullie. enjulliezijnawesome. en. Roald Dahl zegt. datalsjemooibentenlelijkedingendenktjealsnoglelijkbent. enomgekeerd. enalleswatRoaldDahlzegtiswaar. dus.
[letniet. opmij.]

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 nov 2010 - 20:58:
Ik ben het met 'm eens. (:
En nu moest ik een heel klein beetje denken aan de "NU VIND IK JE NOG AARDIGER"-actie, omdat "dat" ook vaak als een lelijkheid gezien wordt.


Niet op mij letten.

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 15 nov 2010 - 21:00:
@Bo; "dat"? o.o

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 nov 2010 - 21:01:
Nou, je weet wel, wat jij toen zei. Like, dat was met jou, toch? Je weet wel wat ik bedoel, toch? ^^ Ik weet niet of je 't ooit op 't forum hebt gezet, dus ik dacht, ik zeg het maar ff niet en zo. Maar. Ja.

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 15 nov 2010 - 21:03:
alshetovermijgaatmagjealleszeggen. don'tcare. maar. iksnapjeniet. ikben. gewoonheeldom. ^^''

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 nov 2010 - 21:03:
@ Renate: Wil je zeggen wat je ongeveer hebt gedaan? Want ik heb ook redelijk awful stuff gedaan.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 nov 2010 - 21:04:
Oh.
Nou, het was toch zo van.
"Wie valt op meisjes?"
En toen zei jij zo van, 'ik'
en toen was het toch zo van 'Nu vind ik je nog aardiger!' of was dat met iemand anders en een andere keer en bedenk ik nu hele gekke dingen? o.o

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 15 nov 2010 - 21:05:
ooooh. :3
nee. datwasmetmij. geloofik. ^^''



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15