Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie topic #4

Depressie topic #4

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Torresss
Torresss

Torresss is offline

[2972]
Torresss zei op 13 nov 2010 - 21:34:
Lucht je hart. Wij zijn er voor je.
Deel hier je pijntjes en problemen. Alles is welkom, van een gevallen koekje tot een traumatische ervaring...

You will never walk alone <3



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 nov 2010 - 21:45:
Maar je hebt echt helemí¡í¡l geen idee wat het is? O.O
En als je je niet prettig voelt, dan kun jij daar ook niets aan doen, eh? <3

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 15 nov 2010 - 21:46:
mh. jijbentlief. ^^ <3

en. nee. geenidee.

AnotherZero
AnotherZero

AnotherZero is offline

[1166]
AnotherZero zei op 15 nov 2010 - 21:47:
Waterdieet
& 50dagendieet
en dat soort dingen.
Like. Een vriendin van mij had/heeft anorexia & dat maakt mij extra onzeker.

al die rare dieeten heb ik ook gedaan.
en op verkeerde sites zitten. en blogs van verkeerde meisjes volgen. en zelf verkeerde blogs maken. en meisjes zoeken die hetzelfde doormaakten maar wel duizend keer slanker waren en mij daar dan mee willen spiegelen. En echt niet meer eten. en dieetpillen. en bluh.
en één van mijn beste vriendinnen was toen opgenomen voor anorexia en idd, dat maakt je onzeker maar niet minder doelbewust.
maar alles is nu wel iets minder extreem (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 nov 2010 - 21:49:
Ik vind het zo rot dat jullie allemaal zo lief zijn, maar allemaal toch ongelukkig, of toch niet zo gelukkig als jullie verdienen te zijn. ):

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 nov 2010 - 21:50:
Buh. Ik heb door mijn dieëten blijkbaar mijn darmen gemold & moet nu medicijnen slikken ><

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 15 nov 2010 - 21:54:
@Emma; whoa. jezus. o.o
[maar. jebentnogsteedsawesome. <3]
@Bo; datwas. tegenEmmaenRenate,hm? ^^''
wantdan. uhuh.

AnotherZero
AnotherZero

AnotherZero is offline

[1166]
AnotherZero zei op 15 nov 2010 - 21:56:
mha, nu kom ik wel heel depressief over , maar eigenlijk ben ik best gelukkig.
Gewoon deze week niet.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 nov 2010 - 21:56:
En tegen jou, en tegen eigenlijk iedereen hier. Of bijna iedereen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 nov 2010 - 21:57:
@ Kol: het valt wel mee hoor, het klinkt erger dan het is. Ik kan ook zonder, dan krijg ik alleen heel erge buikpijn. En het is niet chronisch ofzo. Waarschijnlijk.

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 15 nov 2010 - 21:58:
@Bo; mh. jijbentlief,weetje?
dankje. <3
enenen. @Emma; jijook. <3

enen. ikga. denkik. ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 nov 2010 - 22:02:
ik ga ook. Trusten, iedereen<3

jorinloveth
jorinloveth

jorinloveth is offline

[5719]
jorinloveth zei op 15 nov 2010 - 22:03:
als je nog even wilt lachen moet je even in het offtopic kijken ;x

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 16 nov 2010 - 12:30:
Alle mensen die zichzelf hier dik noemen, of zich op één of andere manier onzeker laten maken over hun uiterlijk, zijn goed gek.
As most of you know, ik heb mijn hele zomer in het ziekenhuis doorgebracht voor een eetstoornis. Ik heb geen maatje 00, integendeel, dus mensen die mij niet persoonlijk kennen weten niet hoe ernstig dat was. Als men een extreem mager meisje ziet lopen wordt er sowieso anders op gereageerd dan op een dik meisje. Ze kunnen allebei scheef bekeken worden (as in: je ziet er ongezond uit), maar in onze maatschappij liggen dunne mensen niet alleen dichter bij het Twiggy-schoonheidsideaal, maar ze worden ook automatisch beschouwd als mensen met veel wilskracht, dat ze zo dun kunnen worden. Dikke mensen zijn slappelingen die zich volproppen en zich laten gaan. The facts of life. Ha-bloody-ha.
Ja, ik heb me laten gaan. Ja, ik heb mijn gevoelens verdoofd in eetbuien. Ja, ik voelde me nadien rot waardoor de spiraal nog dieper werd. Ik heb alle crashdieëten geprobeerd. Ik heb na een eetaanval soms dagen aan een stuk niks gegeten uit compensatie. Ik heb mezelf volgegoten met water tot ik er ziek van was, en toch kon ik niet stoppen met eten. Ik heb gekloot met medicijnen en laxeermiddelen. Ik heb mijn vingers in mijn keel gestopt tot ik bloed overgaf. Ik ben nachtenlang opgebleven omdat ik zo ziek was dat ik niet kon slapen. Ik heb dagen aan een stuk gespijbeld van school omdat ik me schaamde om buiten te komen en te worden aangestaard, en rolde vervolgens de hele dag van de ene eetbui in de andere, uit schuldgevoel. Ik heb mezelf bijna kapotgemaakt uit zelfhaat.
Waar ik naartoe wou met die tirade, is dit: het heeft geen nut. Of het nu het belachelijke ideaalbeeld uit de media is (waarin elke vrouw een cellulitisvrij droomlijf heeft en toch pizza eet en een job heeft en voor de kinderen zorgt en het huishouden runt en met de hond gaat wandelen en een geweldig seksleven heeft met de man van haar dromen en dat allemaal tegelijk zonder een burn-out te krijgen, want ze heeft de nieuwe Gilette Venus Vibrance die haar leven compleet maakt...), of de commentaar van gefrustreerde mensen uit je omgeving, of je eigen onzekerheid, niets of niemand heeft het recht jou in die put te duwen.
Deze site zit vol meisjes. Getalenteerde, mooie, lieve, grappige en knettergekke meisjes, en tot mijn enorme spijt merk ik steeds weer hoeveel van jullie last hebben van dat eeuwige probleem met uiterlijk en gewicht.
Kijk, als je een echte raad van tante Captain wil: als je je slecht voelt over jezelf, doe er dan iets aan. Wil je afvallen, zoek een leuke sport waarbij je je op je gemak voelt en beoefen ze op jouw tempo zodat je op een gezonde manier aan je lichaam werkt. Verander je eetpatroon, maar éét! Ik ben waarschijnlijk de grootste hypocriet op dat vlak, maar het is een feit. Je lichaam uithongeren maakt misschien dat je op korte tijd een pak kilo's kwijtraakt, maar dat hou je niet vol. En als je van niks eten plots naar veel eten gaat, slaat je metabolisme tilt en houdt je lichaam elke kruimel die er binnenkomt vast. Zelfs een wortel gaat dan meteen op je billen of je heupen zitten. Trust me, I know.
En wat kan er zo nogal schelen aan ons meisjes? Er is zoveel waar we ons onzeker over kunnen voelen! Geen lichaamsdeel blijft gespaard! De mooiste vrouwen ter wereld laten hun oorlellen corrigeren, for fuck's sake. Er is altijd wel iets om over te klagen, een stukje van jezelf waar je in de spiegel naar blijft staren in de hoop dat het verdwijnt. Puistjes? Koop een goede wasgel en een coverstick. Rampzalig haar? Ga naar de kapper, leg hem uit wat het probleem is (pluishaar, te lang, te kort, kapotgekleurd, futloos, onhandelbaar, nooit genoeg tijd om het 's ochtends helemaal te renoveren...) en vraag hem om advies.
Ik kan zo nog een paar uur doorgaan, er zijn genoeg voorbeelden. Maar er is één regel: je doet het voor jezelf, en voor niemand anders. Als dat maatje minder jou blij maakt, so be it, zolang het gezond blijft. Jij moet leven met jezelf, en het gaat erom dat jij je goed voelt. En als iemand zich geroepen voelt om jou neer te halen, om te verklaren dat jij te dik of te lelijk of te wat dan ook bent, mag die eens met mij komen praten. Want ik weet wat zo'n opmerkingen kunnen doen met een mens, en waar ze je heen kunnen duwen. Onoverkomelijke onzekerheid, depressie, faalangst, eetstoornis, en erger. Dat verdient niemand, en niemand heeft het recht dat over een ander af te roepen.

And one more thing. Voor je jezelf gaat veranderen omdat je denkt dat je problemen daarmee van de baan zijn, zoek je de oplossing misschien beter iets dichter bij huis. Bij je vrienden, bij de mensen die van je houden precies zoals je bent. Bij ons. Een maatje 36 is leuk en aardig, maar niemand wordt gelukkig van je eigen ribben tellen. Als je vriendinnen zeggen dat je mooi bent, misschien is het dan ook wel zo? Misschien is de grootste stap al gezet door een nieuwe jeans te kopen, je kapsel te veranderen en gewoon gelukkig te zijn? Waarom denk je dat reclamebureau's de pupillen van hun modellen met photoshop laten vergroten? Omdat wijde pupillen een teken zijn van verliefdheid, van plezier. Gelukkige mensen zijn automatisch mooier. Nog mooier.
Mag ik mijn belachelijk lange speech afsluiten met een stukje wetenschappelijk bewijs? Jullie zijn allemaal sowieso al prachtig. Want ik hou niet van lelijke mensen, en ik zet zeker geen groepsfoto's van hen op mijn bureaublad.

With love, Captain

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 16 nov 2010 - 14:49:
Do - jij - ikhouvanjou.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 16 nov 2010 - 16:01:
Amen.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17